Ja ik herken dat wel, ik krijg veel goede beoordelingen, lever in principe ook op wat moet en soms ook wel meer dan nodig, maar ik doe ook rustige halve dagen niets. Maar ik denk ook dat het probleem is dat ik denk “Is dit het nou? Wil ik dit echt doen elke dag? Wat voeg ik nu toe?”
@Kastanjeboom Opzich ga ik wel naar bijenkomsten, volg elk jaar ook wel een paar trainingen dus daar ligt het niet aan, wissel thuiswerken met kantoor af (en op kantoor heb ik hier dus 0 last van want dan heb ik het gevoel: ik moet druk zijn nu). Mijn baan is ook best afwisselend, ik werk als product owner (al heet de rol anders bij ons) bij een bank en zit bij veel verschillende projecten aan tafel, van klantonderzoek, tot UX design, en natuurlijk ook IT, maar ook rondklikken in onze apps of alles wel werkt zoals verwacht, en meetings op senior management niveau. Daarnaast heb ik ook andere initiatieven waar ik aan werk qua craftmanship ontwikkeling van mensen met dezelfde rol. Dus op papier zou ik echt dat gevoel niet moeten hebben en heb ik echt veel leuke “to do’s”, maar toch voel ik mij matig enthousiast.
Misschien is het ook wel dat ik mentaal moe ben en daardoor denk dat ik een taakgerichte omgeving fijn zou vinden (wel echt een treffende omschrijving van mijn moedeloze gedoe). Soms denk ik echt “wat zou ik nu graag een developer zijn die alleen maar de werktaken op hoeft te pakken” (terwijl ik dus juist de werktaken schrijf voor developers). Het voelt alsof ik ook geen skills heb ofzo, en denk dat dit dan voor dat gevoel zorgt. Terwijl, natuurlijk heb ik skills, maar het zijn veel soft skills met wat specifieke hard skills (waar ik misschien 20-30% van mijn tijd mee bezig ben).
@Tessje2 ja ik heb hier dus ook wel eens over nagedacht, met misschien is een kantoorbaan niks voor mij, maar ik zie mezelf ook niet iets anders doen (en heel eerlijk gezegd ben ik ook gehecht aan mijn salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden van een bank).