Wat houdt zomervergoeding in? Zie dat op mijn loonstrook maar Google helpt me niet
Ik zou het zo niet weten. Kijk even in je CAO en arbeidscontract wat daarover in staat. Vaak kom je dan een heel eind.
@Harrrie @SleepingBeauty dit lijkt mij juist een leuke functie haha. Zouden jullie er misschien wat meer over willen vertellen? Hoe kom je bijvoorbeeld in aanmerking voor een rol als product owner/welke ervaring zou je hiervoor moeten hebben? Ik heb namen geen ervaring in de IT en vind het lastig om in te schatten via welke weg je in zo’n functie kan komen. Is technische kennis echt vereist of is dat verschillend per organisatie? Ook vind ik het een beetje lastig in te schatten wat voor soort taken je doet op een dag/door de week heen. Ik zie namelijk verschillende omschrijving bij verschillende bedrijven. Bij de een lijkt het alsof er veel presentaties moeten worden gegeven en bij de ander lijkt het meer op de achtergrond te zijn.
Ik heb het hier volgens mij al eerder een keer benoemd, maar ik heb nog steeds niet echt mijn draai gevonden op werkgebied. Dus ik ben een beetje aan het oriënteren wat voor soort functies er bij mij passen en via welke route ik daar ongeveer kan komen, vandaar de vragen/interesse. Maar ik begrijp het ook totaal als jullie niet zoveel kwijt willen over de inhoud van de functie, ik zit hier ook liever zo anoniem mogelijk haha.
Ja hoor! Het was voor mij een vrij logische stap, met een studieachtergrond in innovatie (beetje vaag). Stages in mijn master en mijn afstudeeropdracht waren ook echt gericht op strategische functies. Daarna bij een grote financiële instelling een business & IT trainneeship gedaan (voornamelijk business rollen gedaan toen) waardoor ik daarna meteen in deze rol aan de slag kon. Opzich hoef je niet veel IT kennis te hebben (je team doet het IT werk) maar je moet wel echt de vertaalslag tussen business en IT kunnen maken zodat je team weet wat ze moeten bouwen. Mijn dagen zien er heel verschillende uit, bijvoorbeeld gisteren heb ik meetings met developers gehad om meer toelichting te geven zodat ze door konden met hun werk, maar ook feedback sessies met designers (zodat die weer designs kunnen afmaken voor andere projecten), en wat bijpraat meetings met stakeholders zodat diegene weten wat de voortgang is van bepaalde implementaties.
Andere dagen ben ik juist veel meer bezig met business case voorbereiding voor andere projecten, zit ik veel achter mijn eigen plek te werken om inderdaad powerpoints te maken of werkpakketten te schrijven voor developers, of ben ik juist de hele dag klankinterviews aan het doen. Mijn rol is dus best wel op de voorgrond omdat ik kartrekker ben van verschillende implementatie trajecten. Beetje vaag gehouden maar hopelijk geeft dat je wel een beetje inzicht en anders moet je maar even een privéberichtje sturen.
Wat een leuke reactie, dank je! Klinkt als een erg diverse baan. Ik weet (nog) niet per se of product owner iets voor mij is, maar ik hou wel van veel verschillende taken zodat je wat diversiteit hebt in de functie en niet zo snel in een ‘sleur’ komt. Leuk om zo een klein inkijkje te krijgen in wat een functie nou op dagelijkse basis inhoudt!
Nog bedankt voor je vraag/reactie. Kon het even niet opbrengen om te reageren maar nu wel
Het gesprek was wel oké, ik heb geprobeerd mij vooral te richten op wat ik wil en dat is nu echt vooruit. Dus ben politiek correct gebleven en het was wel oké allemaal. Ik vind het echt zo’n moeilijke positie wel, want ik ben van mening dat m’n werkgever echt fouten heeft gemaakt die mijn reintegratie vertragen, maar als ik daar te veel een punt van maak denk ik dat zij op een vervelende manier veel druk gaan zetten op het proces.
Ik had afgelopen vrijdag een gesprek met de HR-adviseur en toen zei zij ook weer dingen die mij echt zó boos maken. Ze zij bijvoorbeeld terloops dat het inzetten van tweede spoor wat langer duurt omdat ik er nog niet klaar voor was, terwijl ik al sinds mei weer wil werken en zij de mogelijkheid daartoe hebben weggenomen en mij heel de tijd laten zwemmen en alles zelf uitzoeken/verkeerde informatie geven. Echt FUCK jullie!!!
Maar goed, ik heb net een keuze gemaakt voor een reintergratiebegeleider waar ik een goed gevoel bij heb en die ook een vriendin van mij heel fijn geholpen heeft. Hopelijk kan het allemaal doorgaan en kan ik snel beginnen aan dit 2e spoor traject.
Sorry maar gezien hoe de rest van het proces loopt lijkt het echt alsof ze hiermee de vertraging op jou proberen te schuiven. Ze weten namelijk dat ze een sanctie van het UWV riskeren als zij zelf niet voldoende hebben gedaan aan de reïntegratie.
Ja, klopt, dat idee heb ik ook. Ze zijn steeds erg bezig met zichzelf indekken/precies doen wat nodig is en weinig met daadwerkelijk alles op alles zetten om mij zo goed mogelijk te helpen. Ik heb toen ze dit zei ook wel gezegd dat dat niet waar is en welke stappen ik heb genomen etc.
Het maakt mij heel boos dat zij niet aan hun zorgplicht voor mij voldoen, maar ik vraag mij af wat ik er aan heb er heel erg een punt van te maken. Ben bang dat ze dan dus veel druk op het proces zetten en ik geen vrijheid meer heb te onderzoeken wat ik wil/zelf een begeleider te kiezen etc. en ik denk zelf niet dat het tot een wia aanvraag moet komen in de zin dat ik er van overtuigd ben echt wel weer wat aan te kunnen en dus ook makkelijk binnen een jaar weer aan het werk zou moeten zijn.
Even aanhakend op posts een stukje hierboven, het zou mij ook heel leuk lijken om voor werk naar het buitenland te gaan, in mijn functie (ik doe iets juridisch) is dat niet echt gebruikelijk. Wat voor werk doen jullie waarbij je af en toe wel naar het buitenland mag? Misschien een stomme vraag hoor en er zijn natuurlijk nog talloze andere factoren die een baan aantrekkelijk maken of niet, maar ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk
Ik ga wel eens voor een conferentie naar het buitenland of bezoek bij soortgelijke bedrijven. Maar eerlijk? Zo leuk vind ik het niet. Meestal zit het programma zo vol dat ik geen tijd heb om iets van de stad te zien.
Hooguit alleen als ik prive eerder ga of langer blijf.
Daarnaast, vanuit mijn werk naar amerika. Ik mag half dagje bijkomen met een jetlag en erna moet ik zo ongeveer al aan de slag. Voor LA is dat echt ruk.
Wat lijkt je er precies leuk aan? Ik denk wel dat mensen er snel een mooier beeld van hebben dan de werkelijkheid namelijk. Als in, je hebt heus vrije tijd, maar je moet niet het beeld hebben dat je altijd in het centrum van een toffe stad terecht komt en dan tijdens die trip een hoop gaat zien van een stad of land. Als dat echt een wens is zul je richting toerisme moeten denk ik.
Waar ik werk gaat dit om heel veel functies die el eens naar het buitenland gaan. Variërend van eens in de zoveel jaar tot jaarlijks. Afhankelijk van wat er nodig is voor de functie. Breedte is echt IT, tot commerciële afdelingen en marketing.
Ik moet voor werk veel naar het buitenland (wetenschap). Voor conferenties is het niet heel fantastisch inderdaad. Veel te vol programma altijd en verplicht sociaal doen. Als het kan en het is in een leuke stad blijf ik meestal het weekend erna nog om wat van de omgeving te zien. Dan ben ik bij elkaar ongeveer een week weg, maar zit je ook op maandag gewoon gelijk weer op je eigen kantoor.
Maar ik moet ook wel regelmatig voor onderzoek weg en dat is dan wel een langere periode met meer flexibiliteit. Alleen zit ik dan vaak in the middle of nowhere dus toch nog heel erg gebonden aan de onderzoekslocatie op mijn vrije momenten.
Gisteren weer gestart na een paar weken vakantie en ben er al weer helemaal klaar mee. Zijn de afgelopen maanden best wat beslissingen genomen (op een hoger niveau) waarbij het belang van de medewerker totaal niet is meegewogen. En m’n favo collega vertrekt, verschrikkelijk…
Heeft iemand nog tips, los van loopbaan begeleiding, om je te orienteren op een andere functie/werkveld? Of als iemand wil delen hoe ie het zelf heeft aangepakt, graag!
Ik heb 2 jaar geleden de overstap gemaakt van pedagogisch medewerker naar HR, eerst ook in andere sector, maar nu weer in de kinderopvang.
Ik kwam thuis te zitten, dus had wel echt goed de tijd en ruimte om te gaan onderzoeken wat ik wilde. Ik wist dat ik wat anders wilde, maar wist niet precies wat. Ik heb in de periode een hoop vacatures, waarvan ik dacht dat ik ze interessant zou vinden, gelezen en ben er op die manier achter gekomen wat me wel en totaal niet aansprak. Ook ben ik gesprekken gaan voeren, met mensen in een bepaalde functie, maar ook sollicitatiegesprekken, ook voor functies en bij bedrijven waar ik niet goed van wist of ze bij mij zouden passen. Zo werd het steeds duidelijker wat ik zou willen en kon ik steeds gerichter gaan zoeken.
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
Heel veel sollicitatiegesprekken voeren bij banen die je interessant lijken met de intentie dat die bedrijven jou moeten overhalen om daar te werken ipv dat je jezelf moet gaan verkopen. Dus meer als kennismakingsgesprek. Vond het zo verrijkend.
Een vriendin van mij werkt bij tui en die zat eerst in turkije en gran canaria en nu in mexico. Maar dat is een mbo functie en je krijgt alleen ‘zakgeld’ uitbetaald dus moet je maar net willen
Wat is dat voor zieke scam?
Je krijgt een (kamer in een) appartement, een tankpas en een auto, daar word een bedrag voor ingehouden op je salaris. Ik denk niet dat het echt een scam is?
Je zegt zelf er wordt alleen zakgeld uitbetaald, dat is wat anders dan dat je gewoon salaris krijgt maar een x bedrag per maand afdraagt voor een woning