Is er hier iemand die mij kan helpen met een juridische vraag mbt mijn contract? Ik heb twee banen en voor mijn tweede baan werk ik 10 uur. Er staat o.a. het volgende in mijn contract:
“1. Werknemer ontvangt een salaris van € X bruto per maand op basis van een werkweek van 36 uur.
2. Werknemer kan, bij een goede eindejaar beoordeling, een jaarlijkse bonus van maximaal 5% worden toebedeeld over de nettogroei van het product.
3. Werkgever zal Werknemer maandelijks een pensioencompensatie vergoeden van 2% van het brutoloon.”
Nu heb ik (conform punt 2) een bonus gekregen die lager is dan ik zou verwachten. Als ik per mail navraag, krijg ik als antwoord:
“Het bedrag van je bonus is 5% van de nettogroei van het product. Dit bedrag is gebaseerd op 10 uur werk per week.”
Maar in het contract staat er dus niets over dat die 5% naar rato zou moeten zijn van het aantal uur dat ik werk per week – iets dat wel staat bij punt 1 en 3. Kan ik niet gewoon verwachten dat ik die gehele 5% betaald krijg i.p.v. de 5% x mijn aantal uur per week?