Dank voor al jullie reacties! Ik heb zelf een berekening gemaakt op basis waarvan ik wel verwacht uit te kunnen komen iedere maand dus denk dat ik dat gewoon meestuur. Hopelijk is er wat mogelijk. Bah, heb er helemaal buikpijn van omdat ik het niet handig heb aangepakt ![]()
Dit en ik denk ook niet dat we hiermee willen zeggen dat je überhaupt geen poging meer moet doen om tot een hoger salaris te komen, maar ik zou wel het grotere plaatje meenemen in de overweging ipv alleen salaris.
Bij al mijn sollicitaties werd er altijd als eerst gezegd dat er geen ruimte is en daarna was er opeens toch wat mogelijk. Zo lang je er maar naar vraagt en zelf met een hoger bedrag komt vanwege reden x, y, z. Ik zou het sowieso aankaarten en jezelf niet het gevoel aanpraten dat je er niet meer op terug mag komen. Dat mag altijd en is helemaa niet raar.
Wat je ook nog kunt doen is vragen om een loonstrook pro forma, dan zie je precies wat je netto overhoudt.
En als een rijbewijs noodzakelijk is voor de functie zou ik in ieder geval proberen die erbij te onderhandelen, dat ze die voor je bekostigen.
Goedzo! En denk dat je het prima hebt aangepakt. Logisch dat je even op een rustig moment wilt narekenen wat het in praktijk voor je betekent. Ik zou dat ook gewoon zo noemen en het gesprek aangaan.
Een beetje random en kneuterige vraag. Zetten jullie fulltime/vaste werkdagen in je privé telefoon agenda? Ik ga voor het eerst vaste ma tot vrij werkdagen hebben en weet nu niet of ik die in mijn telefoon agenda moet zetten. Ben gewend aan gevarieerde tijden en dagen dus dan moet je wel, maar voelt gek om het nu leeg te laten. Al is het natuurlijk wat overbodig om het in mijn agenda te zetten.
Nee doe ik niet. Als ik werkafspraken daar buitenom heb zet ik ze wel in m’n agenda.
Doe ik zelf niet. Tenzij ik afspraken buiten werkuren heb (denk aan een etentje, borrel, late vergadering etc.)
In een agenda zet ik afspraken die belangrijk zijn om te onthouden. Heb altijd ma-vr gewerkt en echt nog nooit in mijn loopbaan vergeten naar m’n werk te gaan ![]()
(Dus nee)
Ik doe het naast dingen buiten werktijd om ook voor dagen waarop ik bijv. naar een beurs ga, een evenement heb in de middag etc. Vind het dan wel fijn om de reminder te hebben dat ik niet vanuit huis of kantoor werk die dag.
Neen. Omgekeerd: vrije dagen noteer ik.
Of inderdaad specialere zaken zoals after work, quiz of op een andere locatie werken.
Toen ik nog wisselende diensten had zette ik die wel in mijn agenda, maar meer zodat mn man ze kon zien, omdat ik van werk een aparte app had met mn rooster. Nu ik gewoon 4 dagen 9 tot 17 werk, zet ik dat niet meer in mijn agenda.
In mijn werkagenda heb ik dan wel weer staan wanneer mn roostervrije dag is en wanneer ik thuis werk, maar dat is meer voor mijn collega’s dan mezelf.
Gewone werkdagen niet, maar bijvoorbeeld morgen heb ik een teamdag op locatie, die zet ik er wel in, zodat ik niet 's ochtends met mijn slaperige hoofd uit automatisme naar kantoor ga terwijl ik ergens anders moet zijn. En vrijdag ga ik met mijn werk naar een klimaatdemonstratie (betaald demonstreren, love mijn job
) en dat zet ik er ook in, zodat ik op tijd vertrek (krijg wel een herinnering ook van mijn werk-Outlook, maar gewoon voor de zekerheid zet ik het ook in mijn telefoon)
Indd net als de rest hierboven. Een standaard werkdag niet maar wel bijzonderheden rondom werk ter extra reminder. Maar je kunt gewoon proberen wat fijn voor jou is? Zodra je gewend bent aan je werk is dat beter te beoordelen.
Ik zag zo’n interessante vacature voorbij komen, waarvan ik denk dat ik de kennis ook wel grotendeels heb. Maar ik vind mezelf er te jong voor ofzo? Je begeleidt mensen individueel en hebt ook contact met de naasten en je coördineert de zorg. Ik ben 25 maar lijk gewoon 19, denk dat die mensen en hun ouders (het is voor de doelgroep jongvolwassenen) echt gaan denken ‘ben jij mijn casemanager?’.
Anderzijds wel enkele jaren ervaring met de doelgroep als groepsleider + soort van familieervaringsdeskundige… als ik deze vacature zag over 5 jaar, had ik sowieso gereageerd. Maar nu durf ik niet. Jammer dat die onzekerheid me dan zo in de weg zit! Werken als groepsleider/sociotherapeut vind ik niet spannend meer, maar dat doe ik dan ook al 7 jaar.
Reageren kan geen kwaad toch?
kun je altijd nog zien of het nu al bij je past of niet
Je kan altijd er een sollicitatie heen sturen en dan zien hoe het loopt. Misschien is er ruimte tijdens het gesprek om je twijfels hierin weg te nemen. En misschien dat de eerste indruk van mensen wel is dat je er jong uitziet maar als je eenmaal aan het werk bent en je laat zien dat je gewoon kennis en kunde hebt trekt dat ook wel weg. Misschien zit je onzekerheid hierin ook meer in je hoofd dan het in de praktijk echt iets is waar je tegenaan gaat lopen. Ik zou het echt proberen.
Je beschrijft mijn situatie 7 jaar geleden, maar dan in een ander vakgebied. Ik had opeens de leiding over 80 mannen in de beveiliging. Heel veel medewerkers tegen pensioenleeftijd aan en hun eerste indruk was dat ik HR deed of stage liep. Laat je daardoor nooit tegenhouden! Het heeft bij mij heel goed uitgepakt. Als ze je eenmaal leren kennen dan weten ze wat ze aan je hebben.
Ik kan het proberen, heb morgen ook een meeloopdag als groepsleider ergens en dat leek me ook wel interessant. Maar ze hebben meerdere kandidaten uitgenodigd na het gesprek om een dag mee te lopen, en daarop gebaseerd nemen ze een beslissing met wie ze verder gaan. Dus ook nog best spannend.
Het wordt mijn eerste vaste baan, ik heb altijd flexwerk gedaan en als uitzendkracht in loondienst werkzaam geweest. Als groepsleider is wel de ‘makkelijkere’ weg, omdat dat de werkzaamheden zijn die ik als flexer al 7 jaar heb gedaan. Maar goed, misschien waag ik er toch wel een brief aan.
@Henrydekat het is ook wel deels twijfel of ik wel competent genoeg ben hoor. Ik ben vrij perfectionistisch en kritisch en ja… ik heb nog nooit precies die functie vervuld, dus hoe ga ik er dan goed in zijn? Ik verwacht ook vrij veel van mezelf denk ik. Ik heb een stage gelopen als sociotherapeut/groepsleider dus ik wist toen ik eenmaal die functie vervulde wel hoe dat gaat, maar bij casemanager niet. En dan hoop je maar dat er een goede inwerkperiode is, maar bij veel organisaties is dat ook niet zo.
Precies mijn situatie. Perfectionistisch, ben ik wel competent genoeg, ik kan het helemaal niet, heb het nog nooit gedaan etc. Was mijn eerste baan. Nooit aan jezelf twijfelen! Je kan het gewoon.