Werk (algemeen topic)

Omg leven die mensen in 1800 ofzo

17 likes

Ja hier hebben we 3 collega’s die kunnen printen, de rest werkt vooral remote dus kan dat niet makkelijk. En 2 van deze collega’s printen dan ook mails uit om ze te bespreken in de vergadering. Terwijl de rest gewoon punten op de agenda zet of zelf onthoudt. Ergste is dat we werken op gebied van verduurzaming :’).

2 likes

Lijkt me een mooi agendapunt :relieved:

2 likes

Ik heb het op universitair niveau gedaan, dus anders dan praktische cursussen. Ik vind de theorie die ik heb gekregen wel heel nuttig. Er zijn ook cursussen / opleidingen waarbij je leert om veranderingen door te voeren. Dit vind ik zelf geen goede uitgangspunt, gezien er wel 50 manieren zijn om een verandering door te voeren en het vaak bij die cursussen maar op 1 manier wordt aangeleerd. Je zou voor jezelf een na moeten gaan wát je precies wil leren voordat je een cursus / opleiding kiest en hoe dit wordt vormgegeven. Ik ben nu aan het solliciteren voor nieuwe banen, maar zie mezelf niet opeens als consultant veranderaar oid.

3 likes

Dit is typisch zo’n opleiding / cursus waarvan ik denk is dit je geld dan uiteindelijk waard? 15.000 euro voor 10 maanden cursus (tenzij je werkgever bereid is om te betalen).

2 likes

Ik ben dus uitgenodigd voor die functie, kreeg net een mail. Maar ondertussen heb ik de meeloopdag bij die andere organisatie al gehad en willen ze me graag hebben. Ik had toegezegd ook te willen (want kan ze niet weken laten wachten op een antwoord) en we gaan daar binnenkort een arbeidsvoorwaardengesprek inplannen.

Kan nu toch moeilijk ergens anders nog op gesprek gaan? Toch?

9 likes

Jawel hoor, doen!!

3 likes

Gewoon doen, kan prima

3 likes

Natuurlijk wel, voor hetzelfde geld komen jullie er niet uit met de arbeidsvoorwaarden en dan heb je spijt dat je andere dingen hebt afgekapt.

4 likes

Kan prima maar ik zou het wel vertellen bij het voorwaardengesprek.

1 like

Zouden jullie het er ook vanaf laten hangen dat deze functie in principe voor 5/6 maanden is met kans op verlenging en die ander een jaarcontract met daarna de optie voor vast contract?

2 likes

Ja, dit soort dingen boeien mij persoonlijk niet. Ook dat vaste contract is maar een optie. Ook een vaste baan kan je kwijt raken. Maar dat ligt natuurlijk aan je persoonlijke situatie, leeftijd, ontwikkelperspectief etc. Je moet gewoon gaan voor de baan waarbij je het gesprek/meeloopdag het fijnst vind

8 likes

Volgens mij werk jij in een sector waar ze om goeie krachten staan te springen, dus zou t gewoon doen.

2 likes

Oké! Ik denk dat ik gewoon op gesprek ga, snap niet dat ik nog steeds zo nerveus ben daarvoor terwijl ik gewoon al ergens aangenomen ben, maar goed.

Ik ga even vooruitlopen op de zaken: zodra je een arbeidsvoorwaardengesprek hebt, onderteken je dus niet direct het contract omdat je eerst nog dat gesprek bij de ander moet voeren? Of hoe moet ik dat voor me zien? Ik heb nog nooit zo’n gesprek gehad, hoe lang daarna moet je het contract tekenen?

1 like

Dan zul je iets van bedenktijd moeten bespreken als je geen open kaart wil spelen over een mogelijk ander aanbod waar je op wacht. Een werkgever wil wel iets weten van wanneer je een besluit neemt of gaat tekenen. Of als je nog in onderhandeling bent teken je logischerwijs nog niet.

4 likes

Ik zou het arbeidsvoorwaardengesprek zo dicht mogelijk op het gesprek met die ander laten plaatsvinden, en bij je voorwaardengesprek aangeven dat je bedenktijd wilt ivm de andere functie en meteen een termijn aangeven van bedenktijd. BIj een voorwaardengesprek ligt meestal niet direct het contract klaar om te tekenen.

2 likes

Dat is dus lastig! Mijn sollicitatie is dan precies over een week, maar dat arbeidsvoorwaardengesprek bij de locatie waar ik al ben aangenomen over een paar weken ivm vakantie van diegene die daarover gaat.

1 like

Maar dat is toch perfect? Dan heb je dus het gesprek voor de andere functie al voordat er uberhaupt over arbeidsvoorwaarden bij de (mindere?) baan wordt gesproken?
Dan hoef je niks te zeggen tegen het bedrijf waar je nu al bent aangenomen en kan je tot dat gesprek kijken of die andere functie misschien kans heeft.

11 likes

Ja dat is waar, maar kan dus niet echt arbeidsvoorwaarden vergelijken oid.

Ik maak me vast weer veel te druk. Ik ga even kijken of ik morgen nog steeds de moed voel om dat sollicitatiegesprek te voeren met drie personen! Ik heb een hekel aan sollicitatiegesprekken :rofl:

3 likes

Je kan het ook juist zo zien dat je nu minder zenuwen hoeft te voelen, omdat je al een baan hebt. Er ligt voor jou dus niet zoveel druk op dit gesprek, maar ik snap dat solliciteren altijd spannend is!

3 likes