Pff ben op tweede gesprek geweest voor een nieuwe functie bij een ander bedrijf. Had hier eerder al iets gepost over mijn twijfels. Op zich zijn veel van de twijfels weggenomen, maar nu heb ik ook inzicht gekregen in wat ik zou gaan verdienen. En ondanks dat de gesprekken fijn waren en er nog steeds een hele mooie kans voor mij ligt om door te groeien en bepaalde opleidingen te volgen die ik in mijn huidige functie niet kan volgen, schrik ik er wel even van hoeveel ik er qua salaris op achteruit zou gaan. Namelijk €500 netto per maand, en daarbij zijn er ook een aantal andere voordeeltjes/secundaire arbeidsvoorwaarden binnen mijn huidige functie die ik in de nieuwe functie niet kan krijgen.
Ik heb in het tweede gesprek gevraagd naar onderhandelingsruimte omdat er geen cao is, maar het startsalaris staat vast omdat ze ook veel tijd en geld kwijt zijn aan mij inwerken en opleiden. Uiteindelijk ga ik wel mooie stappen maken qua salaris als ik de opleiding heb afgerond, maar dat gaat zeker nog drie jaar duren en tot die tijd ga ik jaarlijks maar mondjesmaat omhoog.
Ik vind het zo lastig dat het verschil zó groot is, zeker in deze tijd waarin alles al duur is, ik ook mijn rijbewijs nog moet halen (is niet vereist voor de functie maar wel heel handig om te hebben en in de praktijk eigenlijk onmisbaar) en ik alles in m’n eentje moet bekostigen. Wat zouden jullie doen?