Werk (algemeen topic)

Nee maar wel met Pasen, Tweede Pinksterdag en Hemelvaartsdag. Vooral maandag lijkt dus relatief gezien ongunstig als vrije dag in het kader van de feestdagen.

In mijn CAO krijgt iedereen vrije uren voor een feestdag die doordeweeks valt. Omdat 36 uur fulltime is krijg je 7,2 uur voor een feestdag, maar een werkdag is 8 of 9 uur dus voelt alsnog een beetje stom dat als je vrij bent er 0,8 uur of 1,8 uur van je vakantieuren af gaat. Is aan het eind van het jaar toch een dag (of meer) die dus uit eigen zak gaan. Voordeel is wel dat iedereen het krijgt, ongeacht wanneer je parttime dag is. Ik heb geen idee alleen hoe dit werkt als je geen CAO hebt.

Ik post in augustus dat mijn contract misschien niet verlengd zou worden. Ik heb toen heel erg veel gesprekken gehad en heel erg hard aan de actiepunten gewerkt en uiteindelijk een half jaar verlenging gekregen. Deze week heb ik mijn officiële beoordelingsgesprek gehad en er is gewoon nul vooruitgang op alle punten. Het is alsof ik gewoon opnieuw begonnen ben. Ik ben er echt zo verdrietig om, ik weet gewoon echt niet wat ik moet en wat ik wil. Ik ben zo bang dat we er niet uitkomen samen. Ik zou het echt eeuwig zonde vinden.

9 likes

Dat is niet leuk om te horen, kan ik me voorstellen.

Is dit de (eenzijdige) conclusie van je leidinggevende of vind jij dat ook?
Is het onderbouwd met voorbeelden, en ben je het er mee eens?
En wordt dit door de manager zelf bepaald of is er bijv feedback opgehaald bij andere collega’s?
Een werkgever moet ook hulpmiddelen en tools aanbieden, denk aan een cursus/coaching etc (afhankelijk van wat er precies speelt), niet alleen maar wijzen/constateren.

Ik werk bij HR, als je het fijn vindt, wil ik wel ff met je meedenken?

8 likes

Ah dat is vervelend om te horen. Maar het kan ook dat je dit soort werk gewoon goed kan, maar niet in de juiste werkomgeving met de juiste mensen zit. Het is maar een beeld binnen deze omgeving van een of enkele personen. Natuurlijk wel rot om te horen. Maar er is echt ergens de juiste plek voor je.

9 likes

Precies dit! Ik heb in het verleden iets soortgelijks gehad. Continu negatieve beoordelingen en feedback. Tijdens een teamtraining op kantoor viel dit toen ook op bij HR. Zij hebben toen zelf gevraagd of ik op een andere locatie wilde werken, omdat het in dit team gewoon niet ging werken terwijl mijn input wel goed was. Nu weet ik niet of je bij jouw werk ook makkelijk een overstap kan maken. Maar na mijn wisseling had ik binnen 2 maanden een vast contract omdat het daar wel goed ging.

9 likes

Ik denk een beetje te weten wat voor werk je doet en ik kan natuurlijk niks zeggen over hoe jij dat doet maar sommige redacties zijn gewoon echt super kut. Ik heb ook in een team gewerkt waar ik 10 keer meer mijn best moest doen dan de rest en ik overal shit over kreeg omdat we elkaar gewoon niet lagen en het een sneu clubje mannen was. Ik heb hetzelfde werk ook via andere wegen gedaan en daar 0 problemen gehad. Dus laat je niet meteen volledig uit het veld slaan als het op één plek niet meteen goed lukt. Soms moet je kijken of er een andere omgeving is of dat je hetzelfde soort skills tijdelijk op een andere manier kunt inzetten om even uit te zoeken wat aan jou ligt en wat aan je omgeving.

37 likes

Dank jullie voor alle lieve een meelevende reacties :heartpulse:

4 likes

Ik word wakker met een shitload aan berichten in de groepsapp van werk, over dat het rooster van afgelopen week niet goed is aangepast. Echt hoor, moet dat op zaterdagochtend? Kan ik uit een groepsapp en maandag weer terug? Nee zeker?

Je kan die app toch gewoon dempen?

Heb ik al, maar ik word toch getriggerd door de berichten :woozy_face:

1 like

Ik zit in een tweede spoortraject en ik was gister bezig met opdrachten daarvoor en ik werd zo giftig van het niveau dat ik vacatures ben gaan zoeken en een soort van op iets heb gereageerd? haha

De deadline was 4 uur nadat ik de vacature vond, dus ik had geen tijd om contact op te nemen over mijn situatie om te vragen of ze daar voor open staan, en dan een goeie motivatiebrief te schrijven. Dus ik heb een mail getypt met m’n situatie (langdurig ziek, maar inmiddels veel beter en ik verwacht die uren uit de vacature (19 uur) inmiddels weer te kunnen werken, of ze open staan voor een detachering) en een heel beknopte motivatie, plus m’n cv. Nu zit ik heel de tijd m’n mail te verversen maar dit wordt natuurlijk niets :cry:

Maar het voelde wel echt lekker gewoon ergens op te reageren, heb het idee dat dit tweede spoor traject nergens op gaat uitlopen dus dan beter het heft in eigen hand nemen

13 likes

Ik was vandaag echt goed bezig met een high profile klus op werk, complimenten van zowel mijn directeur als leidinggevende gekregen en ik heb donderdag mijn functioneringsgesprek waarin ik ook een interne vacature (stapje omhoog) wilde bespreken dus dit voelt wel als een lekkere boost :fire:

33 likes

Nee dat mag niet op grond van de AVG zonder goede reden (grondslag) en niet zonder jullie daarover te informeren. Het is ook eigenlijk juridisch niet uit te leggen (en dus geen goede reden voor) als de cameratoezicht enkel gericht is op het bijhouden van uren omdat dat ook op minder ingrijpende manier kan. Zoals een urenregistratie op papier of digitaal. En als er een camera hangt om diefstal en inbraak te voorkomen, mogen die beelden niet zomaar voor andere doelen gebruikt worden.

3 likes

@Feather en @Blablabla heel duidelijk dank jullie wel! Ik verwijder mijn berichtje even.

1 like

Ik ben op dit moment best ver met een sollicitatie, en was heel enthousiast maar ik kwam er gisteren dus achter dat dit bedrijf gewoon geen parkeerplaatsen heeft omdat ze autogebruik niet willen stimuleren. Als je met de auto komt, betalen ze wel je reiskosten, maar parkeerkosten (in amsterdam) op eigen rekening. Het gaat om een hybride baan, dus 2x per week op kantoor.

Dus ik dacht: ik kijk wel even hoe het qua OV is maar ik kom erachter dat ik dan eerst 15 minuten met de auto naar een groot station moet rijden (daar parkeren kost mij 5 euro per dag, andere optie is om vanaf mijn eigen woonplaats met de sprinter te gaan, maar dan moet ik 7 minuten fietsen, 5 minuten met de trein en dan +/- 10 minuten overstaptijd voor de volgende trein) en daarna 37 minuten met de trein (directe trein).

Heeft iemand hier ervaring mee met zo een reistijd en combi van vervoersmiddelen? Ik vind het best OK klinken, maar ben nu wel gewend om met de auto te gaan ('s ochtends 40 minuten reistijd, terug 1,5 uur vaak ivm file) en weet niet of ik dit te optimistisch inschat?

1 like

Dit lijkt me heerlijk, zeker ten opzichte van zelf 40 min rijden.

3 likes

Ik vind die ov verbinding ook prima klinken en inderdaad zo veel chiller dan 1,5 uur in de file :sob: heb je verder gekeken naar rijden naar een p+r en dan met ov naar je eindbestemming?

2 likes

Ik vind die OV verbinding ook niet vreemd klinken. Zal allicht eens iets uitvallen want OV maar die file die je nu steeds op de terugweg hebt klinkt ook shit haha. Zeker als de functie echt tof is zou ik dat niet als probleem zien!

6 likes

@Nox @boonie Ja ik denk dus ook wel dat dit chiller is, want die 40 minuten reistijd s ochtends is ook alleen als ik om 6.00 in de auto zit. 6.30 in de auto zitten betekent al 50/55 minuten reistijd. Ik twijfelde vooral over het stukje tot aan mijn directe trein, maar dat klinkt jullie allemaal ook niet echt vreemd in de oren. Dus thanks allemaal! Ik zat te denken dat ik dan in de trein wel gewoon berichten kan beantwoorden/mailtjes versturen, of eventueel gewoon een boek lezen dus sowieso beter voor mijn gemoedstoestand dan de file.

Het is opzich wel een leuke functie, vervul ik nu ook, maar dan bij een andere bank tegen een flink hogere salaris + doorgroeimogelijkheden die ik nu niet meer heb.

Ja wat is nou 40 euro per maand met een dik salaris

3 likes