Werk (algemeen topic)

Had ik niet aan gedacht maar ik vond nét na het plaatsen van mijn vraag ineens een vacature beleidsmedewerker onderzoek bij een universiteit, goed aansluitend bij mijn interesses en ervaring!! Eigenlijk precies wat ik zoek. Sluitingsdatum vandaag dus net een paar uur op m’n brief gezwoegd. Maar goeie wel, ik ga dit soort vacatures in de gaten houden.

Projectmanager oid is niet echt voor mij. Mijn interesse en kwaliteit ligt meer bij inhoudelijk werk - dat daar wat projectmanagement en administratie bij komt kijken is prima maar als de essentie ligt bij het coördineren/managen van iets ben ik er snel klaar mee.

Thanks, dat soort bureaus en instituten houd ik in de gaten. En ik wil best ervaring op doen hoor! Het is meer dat ik merk dat mijn interesse in het wetenschapssysteem/onderzoek niet perse bij onderzoek doen zelf ligt, maar het is niet dat ik er mijn hand voor omdraai als zulke ervaring nodig is. Alleen ik vraag mij af of er aparte functies zijn voor mensen met extensieve kennis over onderzoeksmethoden, datamanagement, zaken als open science etc. Ik ben deels ook gewoon op zoek naar wat voor functie(titel)s passen bij mijn interesses, los van of ik daar op dit moment gekwalificeerd voor ben. Als ik niet gekwalificeerd ben kan ik wel uitzoeken of er een pad is dat ik kan bewandelen om daar te komen. Ook @Janniebeton (en het is dus niet mn eerste baan, wel mn eerste baan tijdens/na ziekte).

5 likes

Sowieso bedankt voor de reacties allemaal! Ga ook even verder kijken naar de suggesties

2 likes

Ik ben 1 januari gestart bij een nieuwe baan, maar vind de overgang van 7 jaar bij m’n vorige werkgevers met heel fijne collega’s naar de nieuwe persoon in het team zijn best zwaar. Ik mis de gezelligheid en het fijne contact wat ik bij m’n vorige week had opgebouwd meer dan ik had verwacht. En tuurlijk is het net aan twee weken en moet ik gewoon wennen, en ik wil ook niet terug want er waren andere beslissingen en beleid waar ik niet mee verder wilde, maar ik baal er toch een beetje van.

9 likes

Is er iemand hier die bij de Reclassering heeft gewerkt? Vanaf april ben ik afgestudeerd en ik overweeg eerst nog iets met mijn hbo diploma (social work) te doen voordat ik een aan mijn master gerelateerde baan ga zoeken. Zag wel een interessante vacature als reclasseringswerker advies & toezicht. Zou graag ervaringsverhalen horen!

1 like

Ik heb wel intensief met de samengewerkt dus kan je misschien wat info geven?

Oh mij god, ben uitgenodigd voor een gesprek! Wat leuk en spannend

60 likes

Gefeliciteerd! Wat goed!

4 likes

Herken dit gevoel! Heb sinds december een nieuwe baan, daarvoor zat ik zo’n acht jaar bij mijn vorige werkgever. Moet zeggen dat het ‘thuisgevoel’ bij mijn nieuwe werk nu wel begint te komen. Maar in de eerste weken was dat ook heel erg wennen en zat ik in mijn hoofd nog erg bij mijn vorige collega’s.

3 likes

Ik zit echt helemaal nerveus op mijn werk omdat in straks een onverwachte afspraak met mijn manager heb. Ik heb echt al jaren, bij verschillende werkgevers dat dit gebeurd. Meestal is niks aan de hand maar door faalangst kan ik mezelf helemaal gek maken in mijn hoofd. Hoe dan ook ben blij als het zo achter de rug is.

3 likes

Dit moeten ze toch altijd aankondigen zodat je jezelf kan voorbereiden?

Ik heb morgen een soort van sollicitatie gesprek. Maar twijfel zo. Zal meer buiten de plaats werken worden. Maar leukere opdrachten dan nu. Collega’s die er werken ken ik ook. Leaseauto, meer zelf in de hand.
Maar vooral buiten de plaats werken wordt met thuis een gedoe ben ik bang. Ga wel open kaart daarin spelen.

1 like

Ik heb onlangs een kennismakingsgesprek gehad bij een bedrijf, op termijn hebben ze een bepaalde opleidingsplek vrij die een paar jaar duurt. Voordat ik in opleiding zou komen zou ik dan eerst 1 tot 1,5 jaar bij het bedrijf gaan werken zodat van beide kanten kan worden gekeken of het bevalt. Ik heb nog niet gehoord of ik op tweede gesprek mag komen, maar het kennismakingsgesprek verliep goed en objectief gezien zou dit een hele mooie kans zijn (deze opleidingsplekken zijn vrij schaars in de regio waar ik woon).

Hiervoor dacht ik altijd dat dit iets was wat ik op termijn wel wilde gaan doen, maar omdat ik geen opties zag in de regio waar ik woon heb ik het lang van me afgezet. Tot de mogelijkheid zich nu toch voordoet. En nu begin ik te twijfelen of ik dit wel wil. Ook omdat ik nu een baan heb waarbij ik best wat vrijheden heb: hoe laat ik begin en stop met werken mag ik zelf bepalen, ik kan makkelijk vrij krijgen, thuis werken mag altijd, het is makkelijk om met mijn vrije dag te schuiven als dat nodig is, parttime werken is prima en ik hoef buiten kantooruren niet bereikbaar te zijn. Daarnaast zijn de opleidings- en doorgroeimogelijkheden ook goed geregeld. Nadelen: de werkdruk is hoog, er komen steeds meer administratieve taken bij en er is weinig ruimte voor coaching door drukte. Ook is er meer reistijd.

De nieuwe functie zou inhouden dat ik amper reistijd heb, maar wel minder vrijheden: ik moet werken op vaste tijden en daarnaast in bepaalde gevallen ook als ik vrij ben bereikbaar zijn. Werk is in principe op kantoor en parttime werken is niet gebruikelijk (wellicht wel bespreekbaar maar in de opleidingstijd sowieso niet), de opleiding wordt volledig betaald en is ook onder verplichte begeleiding van een collega. De opleiding staat heel goed aangeschreven en daar heb ik voor de rest van mijn leven iets aan. Daarnaast kan ik cursussen volgen wanneer ik dit wil om mijn kennis te verdiepen en is er ook de mogelijkheid om helemaal nieuwe vaardigheden te leren. De werkdruk zal hier een stuk beheersbaarder zijn.

Ik merk dat imposter syndrome en angst voor het onbekende ook wel meespelen haha. Sorry voor het lange en wat vage verhaal (ivm herkenbaarheid). Misschien is het daarom wat lastig om dit te zeggen, maar wat zouden jullie doen?

3 likes

Ik zou de stap maken! Klinkt als een goede investering. Je gaat misschien je vrijheid in het begin missen, maar een opleiding waar je lang aan wat gaat hebben zou het voor mij wel waard zijn

6 likes

Voordat ik bij mijn huidige werkgever werkte, heb ik ruim drie jaar bij een organisatie gewerkt waar een secreet van een directrice zat. In de branche stond/staat (ze is inmiddels gepensioneerd) ze echter bekend als een soort heilige, als een super lieve, betrokken en menselijke directrice. Inmiddels ben ik al twee jaar weg daar maar ik denk er nog bijna dagelijks aan wat voor kutopmerkingen zij kon maken. Zo ben ik ooit op het matje geroepen omdat ik me te vaak ziek meldde. Ik had me dat jaar drie keer ziekgemeld, waarvan ik één keer ‘normaal’ ziek was, één keer doodziek van corona een week in bed lag en de laatste keer (waarna ik dus op het matje werd geroepen) was ik een week afwezig omdat ik een miskraam had gehad na 13 weken zwangerschap, inclusief een paar dagen ziekenhuis ivm allerlei complicaties. Toen ik dat uitlegde, zei ze “Ja, zo hebben we allemaal weleens wat.” Verder kreeg ik meerdere malen van haar te horen dat mijn collega’s mij geen fijne collega vonden etc (wat die collega’s vervolgens weer ontkenden etc.) en als je een foutje maakte, waren de rapen helemaal gaar.

Goed, inmiddels is ze dus gepensioneerd en ik volg haar ook niet op sociale media etc. maar toch zie ik haar minstens één keer per maand voorbij komen omdat oud-collega’s iets van haar liken of omdat ze getagd wordt door bep】aalde organisaties die ik nog volg en élke keer dat ik haar hoofd zie, wil ik reageren hoe ze mij het leven daar zuur heeft gemaakt maar ik weet dat ik daar ook niks mee opschiet en ze is niet eens meer aan het werk dus het is ook niet alsof ik anderen moet ‘waarschuwen’ of zo. Maar pfoe wat een negatieve indruk kan iemand blijvend op je achterlaten.

Superblij dat ik inmiddels bijna twee jaar op een plek werk met een hele fijne leidinggevende en een écht leuk en hecht team.:raised_hands:

18 likes

Het was een leuke afspraak maar kon nog niet bieden wat ik wil. En anders ga ik er echt op achteruit. Jammer.
Wel leaseauto maar hou je netto weer minder over. Jammer. Misschien nog even geduld hebben.
En kijken wat bij mijn huidige nog mogelijk is.

2 likes

Als het over de Beroepsopleiding Advocaten gaat mag je mij wel een dm sturen als je wil. Ik ben zelf een paar jaar na bij een overheidsinstelling te hebben overgestapt naar de advocatuur en daar ook weer mee gestopt.

Ik ben fan van de regenkleding van Agu. Het is vooral functioneel en niet per se heel mooi. Het draagt wel prettig en ik vind het niet zweterig. Heb ook een set hoesen voor mijn schoenen erbij.

3 likes

@thisisme ja ik wilde dezelfde tip geven

2 likes

Ik heb een hele fijne regenjas van Maium, die houdt je benen ook droog.

2 likes

Dankjulliewel! :slight_smile:

4 likes