Maar de eindejaarsuitkering gaat ook omhoog hoor…
En dan pas 2e verhoging in september volgend jaar
Maar de eindejaarsuitkering gaat ook omhoog hoor…
En dan pas 2e verhoging in september volgend jaar
Word er muziek geluisterd bij jullie op kantoor? Zoja, welke playlists? Ik (niet als enige) moet de muziek een beetje regelen en na een paar playlists ben ik er wel doorheen.
Op kantoor luisteren we niet echt naar muziek, heel af en toe zet ik eens wat op, maar dat moet dan na een uurtje ofzo weer uit.
Als ik thuiswerk, heb ik wel vaak muziek aan staan. Ik vind de afspeellijsten van Basyl24 leuk om naar te luisteren.
Ik kies vaak een nonstop radio, zoals qmusic. Hier zit wel wat afwisseling in en er zit voor iedereen wel wat tussen.
Ik zou heel graag een andere baan willen (iets administratiefs of een HR functie) op een school, maar ik ben dus zo’n angsthaas dat ik zo’n stap niet durf te nemen. Heb nu een vast contract binnen de overheid dus dat is allemaal veilig, maar weet nu wel dat ik dit niet nog jaren wil doen. Vind dat echt zo moeilijk, een sprong in het diepe!
Kan je niet eens vrijblijvend in gesprek gaan met een loopbaanadviseur om de mogelijkheden te bespreken en kijken of het realistisch is?
Heel kinderachtig van mij. Maar op het werk werken we altijd met afkortingen en is een nieuw onderdeel soort scheldwoord als afkorting hahah ben benieuwd of het opvalt. Eerder heette het anders
Moet het perse op een school zijn?
Is spannend, iets vertrouwds achter je laten, maar je moet ergens de eerste stap toch zetten
Wat vind je van roostermaker?
Houd ons niet langer in spanning!
Da’s balen! Heb je gevraagd waarom ze niet effe gewacht hebben op je?
Haha het is ‘bitch’
Maar iedereen zegt de letters apart van afkortingen ipv als 1 woord
Nee, ik vond het heel ongemakkelijk om te vragen. Het kwam ook niet ter sprake, alleen op de momenten dat ik duidelijk niets kon vragen. Super ongemakkelijk en ik weet ook eigenlijk wel vrij zeker dat het bewust is gegaan zo.
Ik heb een fout gemaakt op werk die echt heel dom is. En ook geld kost. En gedoe is voor collega’s En zit hier nu echt over te malen. Viel bijna in slaap en heb nu weer helemaal zo’n shock en schaamte in m’n lichaam. Zo kut. Ik snap dat iedereen fouten maakt, maar vind het echt vervelend, ik werk hier pas twee weken.
Da’s echt flauw van je collega’s.
Als je het hoger onderwijs in wilt als school, weet dan dat er momenteel erg veel bezuinigd wordt en weinig vaste contracten worden gegeven. Sommige functies zijn echter essentieel, of er nu 30 of 3000 studenten zijn dus misschien goed om daarnaar te kijken? In ieder geval geen docent worden of in een project voor studentwelzijn stappen want die vliegen er momenteel denk als eerste uit.
Verder vind ik het hoger onderwijs echt heel leuk om in te werken! Zit zelf in een marketing functie en kan redelijk vrij die 10 weken vakantie per jaar opnemen, heerlijk!
Ik worstel al een tijdje met iets op werk en ik ben benieuwd wat de situatie bij jullie voor vragen of reacties oproept, omdat ik wel een frisse blik kan gebruiken. Ik zal het zo kort mogelijk proberen te beschrijven.
Ik geef leiding aan twee teams, A en B. Ik ben oorspronkelijk aangenomen als leidinggevende voor team A en heb daar inhoudelijk de meeste kennis van (ik werk ook mee in dat team). Team B is er gaandeweg bijgekomen: eerst één medewerker met eigen takenpakket die bij mijn team werd geplaatst, daarna is het team gegroeid tot nu drie personen. Op dit moment is de senior medewerker van team B iemand die bij mij gedetacheerd is. Deze persoon (X) wil graag overstappen naar de afdeling waar mijn team onderdeel van is (en dat moedigt diens formele leidinggevende ook aan), maar dan wil X wel graag een andere leidinggevende. Daarbij gaat de voorkeur van X uit naar mijn afdelingshoofd. X en afdelingshoofd kennen elkaar al lang en volgens X heeft afdelingshoofd meer tijd voor haar en meer affiniteit met het werk dat X doet.
Op zich klopt het dat ik weinig tijd heb: twee teams leiden, in één daarvan meewerken in een organisatie die volop in beweging is betekent dat ik altijd tijd tekort kom. Anderzijds heb ik wel affiniteit met het werk van team B (deels uit mezelf en deels doordat zij inmiddels een aantal jaar onder mij vallen) en heb ik binnen de beperkte tijd wel geprobeerd er wat van te maken en X te geven wat zij van mij nodig heeft. Het gaat wel minder vanzelf dan met team A. Daarnaast is de taakomschrijving van team B vrij diffuus en is er altijd te veel werk, maar ook daar heb ik aan gewerkt: meer ondersteuning, meer erkenning en waardering.
Inmiddels moet er een beslissing genomen worden over de plek van X en, door de campagne van X en diens leidinggevende, ook over de plek van team B binnen onze afdeling. Voor mij voelt het verplaatsen van het team op verzoek van X als falen van/wantrouwen naar mij, ook al verzekeren mijn leidinggevenden me dat daar geen sprake van is. Ik blijf het raar vinden dat X zo haast de eigen leidinggevende kan gaan kiezen maar inmiddels ben ik ook een beetje moegestreden.
Ik weet niet goed hoe ik me het beste kan opstellen en wat ik hierin van mijn organisatie kan vragen/verwachten. Hebben jullie zinnige inzichten?
Als je altijd tijd tekort komt is het toch juist een goede ontwikkeling dat er minder op je bord komt te liggen?
Ik zou hier kijken naar wat in het belang is van zowel jouzelf als het team. Het klinkt nu inderdaad alsof je het ziet als een persoonlijke aanval, mensen hebben campagne gevoerd, vanuit dat gevoel is het denk ik geen doen om in gesprek te gaan over hoe dit het beste georganiseerd kan worden. Als de realiteit is dat je onvoldoende tijd hebt, wat je zelf ook laat blijken door dingen te zeggen als dat je er geprobeerd hebt wat van te maken, je werkt zelf mee in team A etc is het volgens mij voor zowel jou (te druk) als het team (een leidinggevende die onvoldoende tijd heeft) helemaal niet raar dat deze persoon aangeeft onder een andere manager terecht te willen komen met het team.