Ik weet niet of dit topic het beste geschikt is voor deze vraag, maar ik weet even niet waar het anders te posten.
Sinds maart (waarin een dierbaar familielid is overleden, de wijze waarop heeft veel impact op mij gehad) ben ik niet volledig aan het werk. Dit komt door cognitieve/mentale klachten. Moeite met concentreren, schakelen tussen diverse taken en overzicht bewaren zijn de klachten waar ik in het werk het meest last van had/heb. Echter denk ik dat de werkdruk die al lange tijd toeneemt en de wijze waarop management sinds enkele maanden wil dat wij ons werk uitvoeren (steeds gecontroleerder en heel erg gericht op output i.p.v. menselijkheid) ook niet meehelpen in het ontstaan en ook het verbeteren van deze klachten. Er wordt vanuit werk wel meegedacht en het werk wordt voor mij gedoseerd, maar de achterstanden zie ik oplopen en dat frustreert mij heel erg.
Ik ben zelf ook bezig met een traject bij de POH en ook maatschappelijk werk omdat ik er alles aan wil doen om weer op volle kracht te kunnen werken. Maar ik vraag me af of het werk dat ik doe nog wel bij mij past. Ik denk er soms over om te gaan solliciteren wanneer ik een leuke functie zie. Maar ik weet eigenlijk helemaal niet of dit wel mag/kan als ik nog deels ‘ziek’ ben in mijn huidige functie. Hoe gaat dat als ik wel iets nieuws zou vinden? Moet ik een eventuele nieuwe werkgever op de hoogte stellen van dat ik minder uur werk? En wat zou ik dan moeten zeggen als ik wegga tegen mijn huidige werkgever? Hebben mensen hier ervaring mee?