Werk (algemeen topic)

Eens met Karl hierboven. En als ik het me goed kan herinneren had je het ook moeilijk met kwalificeren? Heel eerlijk: ben je niet bang dat je die kinderen tekort doet?

Tekort* :sob:

2 likes

Vandaag kwam ik terug van een gesprek en zag dat mijn collega’s weg waren. Iemand van een andere afdeling kwam langs en vroeg waarom ik niet mee was naar het terras.
Ze zijn gewoon weg gegaan in de tien minuten dat ik weg was en hebben mij niet gevraagd :disappointed_relieved::disappointed_relieved::disappointed_relieved:

2 likes

Wow ik vind dit een rotopmerking. Je kent @Ohappyday toch niet persoonlijk? En je weet dus niks van haar kwaliteiten en functioneren. Behalve dat wat ze hier soms deelt maar dat zegt natuurlijk niet alles.

Anyway ik kan me voorstellen dat het stress geeft! Fijn dat er een helder plan wordt opgesteld en ik duim dat je de verlenging krijgt!

17 likes

Cao kinderopvang is eruit en ze brengen het zo positief: ‘extra salaris als blijk van waardering!!!’
Het gaat om 4% verhoging, verspreid over twee jaar…
Maarrr welk elk jaar op 5 mei vrij. Zo veel personeelstekort en het leven wordt alleen maar duurder en dan is dit het.

2 likes

Maar de eindejaarsuitkering gaat ook omhoog hoor…

En dan pas 2e verhoging in september volgend jaar :woman_facepalming:t3:

Word er muziek geluisterd bij jullie op kantoor? Zoja, welke playlists? Ik (niet als enige) moet de muziek een beetje regelen en na een paar playlists ben ik er wel doorheen.

Op kantoor luisteren we niet echt naar muziek, heel af en toe zet ik eens wat op, maar dat moet dan na een uurtje ofzo weer uit.

Als ik thuiswerk, heb ik wel vaak muziek aan staan. Ik vind de afspeellijsten van Basyl24 leuk om naar te luisteren.

1 like

Ik kies vaak een nonstop radio, zoals qmusic. Hier zit wel wat afwisseling in en er zit voor iedereen wel wat tussen.

1 like

Ik zou heel graag een andere baan willen (iets administratiefs of een HR functie) op een school, maar ik ben dus zo’n angsthaas dat ik zo’n stap niet durf te nemen. Heb nu een vast contract binnen de overheid dus dat is allemaal veilig, maar weet nu wel dat ik dit niet nog jaren wil doen. Vind dat echt zo moeilijk, een sprong in het diepe!

Kan je niet eens vrijblijvend in gesprek gaan met een loopbaanadviseur om de mogelijkheden te bespreken en kijken of het realistisch is?

3 likes

Heel kinderachtig van mij. Maar op het werk werken we altijd met afkortingen en is een nieuw onderdeel soort scheldwoord als afkorting hahah ben benieuwd of het opvalt. Eerder heette het anders

Moet het perse op een school zijn?

Is spannend, iets vertrouwds achter je laten, maar je moet ergens de eerste stap toch zetten

1 like

Wat vind je van roostermaker?

2 likes

Houd ons niet langer in spanning!

2 likes

Da’s balen! Heb je gevraagd waarom ze niet effe gewacht hebben op je?

Haha het is ‘bitch’

Maar iedereen zegt de letters apart van afkortingen ipv als 1 woord

Nee, ik vond het heel ongemakkelijk om te vragen. Het kwam ook niet ter sprake, alleen op de momenten dat ik duidelijk niets kon vragen. Super ongemakkelijk en ik weet ook eigenlijk wel vrij zeker dat het bewust is gegaan zo.

Ik heb een fout gemaakt op werk die echt heel dom is. En ook geld kost. En gedoe is voor collega’s En zit hier nu echt over te malen. Viel bijna in slaap en heb nu weer helemaal zo’n shock en schaamte in m’n lichaam. Zo kut. Ik snap dat iedereen fouten maakt, maar vind het echt vervelend, ik werk hier pas twee weken.

3 likes

Da’s echt flauw van je collega’s.

1 like