Weet niet of het helemaal het juiste topic is, maar ik vroeg me iets af.
Ik ben nu met een duale opleiding bezig, dus ik studeer en sta daarnaast gewoon ergens onder contract. Nu had ik een gesprek met een collega over dat ik een stuk beter ben in de onderdelen van mijn werk waar kennis voor nodig is, maar dat ik in de praktische vaardigheden niet zo heel goed ben. Nou was dat niets wat ik nog niet wist.
Maar het zorgt er wel voor dat ik bij mezelf een beetje ga denken van: als je ergens zo veel moeite voor moet doen, kun je dan niet beter iets gaan doen waar je wat meer aanleg voor hebt? Die collega verwachtte opzich wel dat ik het zou kunnen leren, maar dat ik er heel hard voor moet gaan werken. Nu vind ik mijn werk leuk, ik heb leuke collega’s en ik vind het (voor nu) niet erg dat ik er soms wat harder voor moet werken. Maar ik blijf in mijn hoofd dan denken dat het niet terecht is dat ik daar zit en dat ze beter iemand met meer ‘talent’ hadden kunnen aannemen. En ook voor mezelf ben ik dan wel eens bang dat ik nu gewoon perse ‘het onmogelijke’ wil en dat als je ergens heel hard voor moet werken dat eigenlijk betekent dat je veel beter iets had kunnen doen waar je meer aanleg voor hebt.
Beetje vaag verhaal misschien, ik weet niet zo goed hoe ik dit moet verwoorden. Maar misschien dat iemand iets herkent?