Ik ben benieuwd naar jullie mening over een werkdilemma. Ik kwam erachter dat een collega van mij aanzienlijk meer verdiend dan ik, terwijl we exact hetzelfde werk doen en dezelfde verantwoordelijkheden hebben.
Nog wat extra context: Ik weet dat diegene heeft onderhandeld dus enig verschil vind ik logisch en ook niet erg maar er is ook iets misgegaan met mijn contract waardoor ik bepaalde stappen nog niet heb gezet. Ik heb ongeveer 4,5jr werkervaring, mijn collega 3 en werkt hier ongeveer een jaar korter dan ik. We hebben hetzelfde opleidingsniveau incl master afgerond (ongeveer even goed financieel gewaardeerd in de arbeidsmarkt).
Wat zie je in deze situatie als een ‘eerlijk’ (voor zover je daarover kan oordelen) loonsverschil, ten opzichte van een salaris van 4600eu voor fulltime?
Ik weet dat het lastig is hierover te oordelen maar ik sprak iemand en die zei dat een dusdanig verschil in salaris op dit punt in onze carrière vrij fors en onlogisch is dus ik wil het even toetsen.
Edit: ook goed om te weten, we werken bij een overheidsdienst dus inschaling is tot op zekere hoogte gereguleerd, niet zoals bij commerciële partijen waar soms wellicht meer vrijheid is veel meer te geven wanneer nodig + wordt hier ook wat meer verantwoording verwacht
- Max 3 procent (+138 bruto)
- Max 5 procent (+230 bruto)
- Max 6 procent (+322 bruto)
- Max 10 procent (+460 bruto)
- Max 12 procent (+552 bruto)
- Meer dan 12 procent (>552 bruto)