Ik ben in dubio. Ik heb een nieuwe baan (
), dit weet ik al sinds januari, maar ik sta op de wachtlijst op te beginnen. Inmiddels heb ik al mijn testen en keuringen ook gehaald en is het zeker dat ik zal vertrekken bij mijn huidige baan (kinderopvang). Verwachting is dat ik eind 2025/begin 2026 zal beginnen.
Ik zal niet direct ontslag nemen, maar ik ga eerst onbetaald verlof opnemen en later deze twee banen combineren met een 0-uren contract. (dat laatste is een plan, hoeft niet perse, maar ga ik wel eerst aangeven bij werk)
Nu is het zo dat iemand van mijn huidige werk op mijn locatie uren moet inleveren, dat was vorig jaar ook zo, en toen heb ik mij hard gemaakt dat ik niet de enige zou zijn die moest inleveren. Nu is het niet meer dan logisch en eerlijk naar mijn collega’s toe dat ik ga inleveren. Ik blijf toch niet vaste medewerker. Hier staat begin september een overleg voor.
Ga ik nu alvast mijn manager (en collega’s) vertellen dat ik weg ga en eerlijk toegeven waarom ik uren inlever en elders ga invallen? Of doe ik dat pas wanneer ik een startdatum gekregen heb (3 maanden voor start nieuwe baan).
Ik word gek inmiddels van het liegen en het stilhouden, want ik ben veel te enthousiast en blij dat ik iets nieuws mag doen en ik ben helemaal klaar met sommige mensen haha. Daarnaast lieg ik ook al maanden een vriendin (die toevallig ook collega is) voor, want zij kan geen geheimen bewaren.
Lang verhaal kort: ik wil van de daken schreeuwen dat ik ga vertrekken, maar is dit verstandig?