Werk (algemeen topic)

Heeft bij mij heel goed uitgepakt. Ik heb een baan met meer uitdaging maar minder verantwoordelijkheden, waardoor ik bv vrijwel nooit meer s avonds of in de weekenden werk. Daarnaast ging mn reistijd enorm omlaag en hield ik energie over + zag ik m’n kind meer. En ik ben minder uren gaan werken tegen een hoger salaris, ook een leuke bijkomstigheid van overstappen.

3 likes

Ik zou dit vooral af laten hangen van hoe (niet) leuk je het nu hebt op je werk. Als je het echt niet naar je zin hebt dan rondkijken, als het prima is dan wachten (en alleen reageren als het echt heel leuk is). Ik zat prima op mijn werk, maar vond het saai worden/weinig uitdaging. Dat vond ik heel prettig toen ik midden in de slapeloze nachten zat. Intussen gekeken wat ik wel wilde qua werk, geprobeerd nog meer daarin te groeien en toen rustig gaan rondkijken. Ik had in januari nog een operatie die redelijk invloed kon hebben op m’n leven, dus toen het goed ging daarna echt opzoek gegaan naar een nieuwe baan.

Morgen start ik en ik heb er echt zo’n zin in. Was echt klaar op m’n oude werk (vanaf m’n studie daar gewerkt, maar was er nu klaar) en nu echt klaar voor een nieuwe uitdaging, dus dit voelt echt als het perfecte moment.

6 likes

Ik heb morgen een eerste dag op een kantoor. Als het goed is, hebben ze daar lunch. Ik eet alleen vegetarisch en weet niet of ze dat aanbieden al. Ik wil graag iets achter de hand hebben voor de zekerheid. Wat zouden jullie meenemen? Moet ik snacks mee?
Heb nog niet eerder eigen lunch mee hoeven nemen naar kantoor dus weet niet wat handig is.
Gewoon een boterham? Heb thuis normaal niet echt brood, kan ik wel halen uiteraard.

1 like

Je kan voor de zekerheid een belegd pistoletje meenemen, dan zit je ook niet meteen met een half brood thuis. Of wat je anders thuis zou lunchen?

En ik nam wel eten mee voor tussendoor inderdaad. Ik had vaak veel fruit en wat noten of een reep ofzo bij me.

1 like

Wat bedoel je met aanbieden? Dat er een bedrijfsrestaurant is? Want dan is er echt wel vegetarisch aanbod. Als je bedoelt persoon x doet de boodschappenbestelling bij de supermarkt zou ik evt zelf wat beleg meenemen en in de koelkast leggen, iets van brood zal er dan heus wel zijn.

1 like

I’m back. Ik werk nog steeds bij het bedrijf waar ik in april ben begonnen en dit is het niet voor mij. Heb het meerdere kansen gegeven, nieuwe manager ook, maar er zijn qua processen veel onduidelijkheden. Het is een zooitje intern. De sector past ook toch niet bij mij en gaat in tegen een aantal normen en waarden die ik zelf heb dus ben actief op zoek naar iets anders. Ik merk dat het werk mijn energie wegzuigt.

Ik ben blij dat ik nu weet wat ik niet wil (welke sector) maar ik weet ook niet wat ik wel wil. Ik weet dat ik mijn ultieme betaalde droombaan van gastgezin voor kittens niet zal hebben maar ik weet wel wat ik iets wil doen waar mijn ziel vrede mee heeft, wellicht ook blij van wordt. Maar wat DAT is :woman_shrugging:

Linkedin scrollen is moeilijk als je niet echt een doel hebt, heeft er iemand ervaring met een loopbaancoach?

2 likes

Die vraag over loopbaancoach is recentelijk gesteld, weet niet of dat hier was of in een ander topic maar misschien het zoeken waard.

1 like

Als mede vegetariër weet ik dat er vaak wel opties zijn als het een bedrijfsrestaurant is. Anders is snel broodje kaas.
Heb zelf wel standaard (houdbare) dingen in mn tas. Rijstwafels met chocolade, energiereep, banaan etc.

1 like

Was prima te doen. Was gewoon brood met beleg. Vega was alleen zuivel, maar ik mag aanvragen voor de boodschappen doen. Dus is top :slight_smile:

5 likes

Ik heb gesolliciteerd en heb een baan gekregen, dus dat is heel goed! Nu zijn er een paar dingen waardoor ik me echt dom en suf voel. Sommige informatie die de HR-persoon met gaf bleek niet te kloppen, terwijl ik daarom bij mijn oude werk heel erg heb aangedrongen op een kortere opzegtermijn en ik zelf geen vakantie opneem. Daarnaast gingen ze best snel akkoord met iets tussen hun salarisaanbod en het mijne in, dus nu ben ik toch bang dat ik te laag heb ingezet. Echt irritant, ik wil gewoon genieten van mijn nieuwe baan. Gelukkig gaat de vrouw die gelogen/zich vergist heeft binnenkort weg.

5 likes

Hoe bereid jullie je voor op het mogelijk komen van lastig werk gesprek.

Ik heb zo’n voorgevoel dat ik niet door mijn proeftijd kom en dat zou ik heel jammer vinden. Ik vind het werk namelijk wel best leuk!

Ik ben erg emotioneel en bij moeilijke gesprekken of als er iets fout gaat, ga ik vrij snel huilen. Ik wil dit ten alle tijden voorkomen, want ik vind dit echt verschrikkelijk. Daarna voel ik dan nog slechter.

Gezien de moeilijkheid er is dat ik morgen of volgende week op het matje wordt geroepen, wil ik mij graag zo goed mogelijk alvast voorbereiden zodat ik huilen kan tegen gaan.

Iemand tips? Haha

3 likes

Ik ben ook emotioneel en huil snel, heb vaak moeilijke gesprekken gehad. Wat mij wel hielp was opschrijven wat ik in ieder geval wil zeggen en mijn kant van het verhaal (of hoe jij je dus voelt) zodat je hierop in ieder geval voorbereid bent en kan oefenen dit te zeggen. Weet niet of jij triggers hebt (bij mij is het als ik te veel persoonlijk ga dus dat doe ik niet meer anders zit ik te janken + ze hoeven niet alles te weten)

2 likes

Maar denk je dat het een gesprek gaat zijn op basis waarvan besloten wordt om je wel of niet te houden na je proeftijd?
Of niks meer dan een gesprek waarin je wordt medegedeeld dat ze je binnen je proeftijd laten gaan?

In het eerste geval kun je inderdaad opschrijven wat je wil zeggen, in het tweede geval is het heel lullig gezegd niet meer dan aanhoren, zeggen dat je het jammer vindt en verder je mond houden omdat er toch niks meer te halen is.

5 likes

Herkenbaar. Bij mij helpt het om vooraf aan te geven dat het kan zijn dat ik snel moet huilen en dat dat niet direct betekent dat ik verdrietig of boos ben. Want waar ik wel altijd heel boos van word is als mensen meewarig worden als ik moet huilen

8 likes

Ik ga binnenkort aan een revalidatietraject beginnen, ik zal hiervoor eerst tijdelijk helemaal ziekgemeld worden en daarna weer reïntegreren. Op dit moment werk ik wel al mijn uren.

Weet iemand hoe het zit met ouderschapsverlof? Gaat dat door, of mag ik dat tijdelijk stopzetten?

(Ik kan ook hr checken, maar wil graag even van te voren geïnformeerd zijn en rijksoverheidswebsite is niet heel duidelijk)

Het ging hier een paar maanden geleden over in het burn out topic. Ik weet de uitkomst niet meer, maar er wordt daar niet zoveel gepost dus je kan het zo terugzoeken.

1 like

Mijn situatie is wat anders omdat het een ‘geplande’ zorg is. Ik weet wanneer ik de ziektewet in ga. Bij een burn-out is het vaak onvoorzien… dus was daar vooral benieuwd naar

Ja maar volgens mij was toen de conclusie dat het stopgezet mocht worden, ook tijdens ziekte. Ik weet niet waarom geplande zorg anders zou zijn. Maar 't was niet mijn vraag dus ik weet het niet precies meer :sweat_smile:

1 like

Ok thnx, ja geen idee of dat anders is dus… omdat op rijksoverheid gaat over onvoorziene situaties. Uiteindelijk is dit ook onvoorzien, want had nooit gedacht te moeten revalideren, maar het is niet zo onvoorzien omdat het gepland is. Maar wellicht maakt dat niks uit

Ik heb een keer als leidinggevende wel het verlof stop gezet bij een medewerker welke ook langere tijd moest revalideren. Toen ze beter was weer opgestart. Een mail naar HR en het was geregeld.

Succes en succes met revalideren!

3 likes