Was prima te doen. Was gewoon brood met beleg. Vega was alleen zuivel, maar ik mag aanvragen voor de boodschappen doen. Dus is top ![]()
Ik heb gesolliciteerd en heb een baan gekregen, dus dat is heel goed! Nu zijn er een paar dingen waardoor ik me echt dom en suf voel. Sommige informatie die de HR-persoon met gaf bleek niet te kloppen, terwijl ik daarom bij mijn oude werk heel erg heb aangedrongen op een kortere opzegtermijn en ik zelf geen vakantie opneem. Daarnaast gingen ze best snel akkoord met iets tussen hun salarisaanbod en het mijne in, dus nu ben ik toch bang dat ik te laag heb ingezet. Echt irritant, ik wil gewoon genieten van mijn nieuwe baan. Gelukkig gaat de vrouw die gelogen/zich vergist heeft binnenkort weg.
Hoe bereid jullie je voor op het mogelijk komen van lastig werk gesprek.
Ik heb zo’n voorgevoel dat ik niet door mijn proeftijd kom en dat zou ik heel jammer vinden. Ik vind het werk namelijk wel best leuk!
Ik ben erg emotioneel en bij moeilijke gesprekken of als er iets fout gaat, ga ik vrij snel huilen. Ik wil dit ten alle tijden voorkomen, want ik vind dit echt verschrikkelijk. Daarna voel ik dan nog slechter.
Gezien de moeilijkheid er is dat ik morgen of volgende week op het matje wordt geroepen, wil ik mij graag zo goed mogelijk alvast voorbereiden zodat ik huilen kan tegen gaan.
Iemand tips? Haha
Ik ben ook emotioneel en huil snel, heb vaak moeilijke gesprekken gehad. Wat mij wel hielp was opschrijven wat ik in ieder geval wil zeggen en mijn kant van het verhaal (of hoe jij je dus voelt) zodat je hierop in ieder geval voorbereid bent en kan oefenen dit te zeggen. Weet niet of jij triggers hebt (bij mij is het als ik te veel persoonlijk ga dus dat doe ik niet meer anders zit ik te janken + ze hoeven niet alles te weten)
Maar denk je dat het een gesprek gaat zijn op basis waarvan besloten wordt om je wel of niet te houden na je proeftijd?
Of niks meer dan een gesprek waarin je wordt medegedeeld dat ze je binnen je proeftijd laten gaan?
In het eerste geval kun je inderdaad opschrijven wat je wil zeggen, in het tweede geval is het heel lullig gezegd niet meer dan aanhoren, zeggen dat je het jammer vindt en verder je mond houden omdat er toch niks meer te halen is.
Herkenbaar. Bij mij helpt het om vooraf aan te geven dat het kan zijn dat ik snel moet huilen en dat dat niet direct betekent dat ik verdrietig of boos ben. Want waar ik wel altijd heel boos van word is als mensen meewarig worden als ik moet huilen
Ik ga binnenkort aan een revalidatietraject beginnen, ik zal hiervoor eerst tijdelijk helemaal ziekgemeld worden en daarna weer reïntegreren. Op dit moment werk ik wel al mijn uren.
Weet iemand hoe het zit met ouderschapsverlof? Gaat dat door, of mag ik dat tijdelijk stopzetten?
(Ik kan ook hr checken, maar wil graag even van te voren geïnformeerd zijn en rijksoverheidswebsite is niet heel duidelijk)
Het ging hier een paar maanden geleden over in het burn out topic. Ik weet de uitkomst niet meer, maar er wordt daar niet zoveel gepost dus je kan het zo terugzoeken.
Mijn situatie is wat anders omdat het een ‘geplande’ zorg is. Ik weet wanneer ik de ziektewet in ga. Bij een burn-out is het vaak onvoorzien… dus was daar vooral benieuwd naar
Ja maar volgens mij was toen de conclusie dat het stopgezet mocht worden, ook tijdens ziekte. Ik weet niet waarom geplande zorg anders zou zijn. Maar 't was niet mijn vraag dus ik weet het niet precies meer ![]()
Ok thnx, ja geen idee of dat anders is dus… omdat op rijksoverheid gaat over onvoorziene situaties. Uiteindelijk is dit ook onvoorzien, want had nooit gedacht te moeten revalideren, maar het is niet zo onvoorzien omdat het gepland is. Maar wellicht maakt dat niks uit
Ik heb een keer als leidinggevende wel het verlof stop gezet bij een medewerker welke ook langere tijd moest revalideren. Toen ze beter was weer opgestart. Een mail naar HR en het was geregeld.
Succes en succes met revalideren!
Ben ik een zeikerd als ik om een nieuw bureau en bureaustoel op mn werk ga vragen?
Ik krijg een houten reet en rug van mijn huidige bureau. De vorige keer duurde het ook al zo lang voordat ik een nieuwe pc kreeg.
Ik neem aan dat daar vergoedingen voor zijn voor mijn baas?
het lijkt me niet meer dan logisch dat je werkgever moet zorgen voor een degelijke uitrusting, veel sterkte in je proces er naar toe
Nou ik denk niet dat je baas daar een vergoeding voor krijgt, maar dat moet een bedrijf gewoon zelf regelen en betalen.
Ff met de Arbowet zwaaien.
Nou, ik vroeg gisteren dus naar een nieuw bureau (indien mogelijk een sta/zit bureau) en een nieuwe stoel (want die ik nu heb is versleten en de rugleuning is kapot).
Zijn suggestie? Ga maar de computer gebruiken waar ons drank wordt gemaakt, want dat is een sta-bureau. Dat is aan de andere kant van het pand waar hij een plank heeft omgetoverd tot bureau ![]()
Helaas vandaag inderdaad gehoord dat ik niet door mag.
Helaas wel gehuild, vind het ook echt zo jammer.
even een depri rant sorry
Weet momenteel echt niet waar ik de motivatie voor werk vandaan moet halen.
Ik vind eigenlijk niks leuk om te doen of ik kan het dus niet. In heb geen opleiding of skills in iets specifieks. Word echt onzeker van dit soort dingen. Het is lastig om de toekomst positief in te zien op deze manier.
Ooooh dit is zo klote. Vind het super rot voor je! En huilen is toch niet per se iets ergs? Denk dat het vooral laat zien dat je niet onverschillig bent en het wat met je doet. Heel veel sterkte de komende periode!
voor als je toe bent aan ongevraagd advies
6 maanden geleden ben ik ook niet m’n proeftijd doorgekomen en zag het allemaal niet meer zitten. Ben in een depressie geraakt en kwam moeilijk, of soms niet uit bed. Ook geen idee wat ik wilde. Wat mij heeft geholpen is naar de huisarts gaan. Gesprekken met de praktijkondersteuner opgestart. Veel over de situatie zelf gehad maar ook over m’n loopbaan. Heb ww aangevraagd en ook via het uwv kan je hulp krijgen bij loopbaan vraagstukken (in de stad waar ik woon vond ik dat super goed geregeld). Verder heb ik het maar gewoon “doorstaan”. Ik heb me klote gevoeld, boos, verdrietig, verward. Maar ik kon pas verder toen ik met die emoties ben gaan dealen (met hulp van de poh dus). En daarnaast veel gesolliciteerd, netwerk gesprekken gevoerd en gaandeweg kwam ik erachter wat ik belangrijk vind en waar (dit zijn de woorden van een recruiter, maar vind het een mooie uitdrukking) m’n staart van gaat kwispelen.
Dankjewel hiervoor! Dit geeft wat hoop
Ik had mij direct aangemeld voor ww bij UVW. Ik heb afgelopen jaren meerdere keren mijn baan verloren en dit nooit eerder gedaan, helaas is mijn potje nu op. Ik hoop oprecht dat ik recht heb op iets.
Vrouw aan de telefoon was niet erg behulpzaam mbt mijn vragen, maar moet vast goed komen.