Ik ben normaal gezien erg enthousiast over mijn werk, maar ik merk dat ik me er al een maand of 2 niet echt meer voor kan opladen.
Ik heb het idee dat de initiatieven die ik neem de laatste tijd vaak nergens naar toe leiden, en doordat we in een onzekere situatie zitten, merk ik dat ik me moeilijk kan opladen voor dingen die misschien toch niet nodig gaan zijn (oké heel cryptisch omschreven). Ik voel vaak weerstand om mijn werk te doen, wat ik de 4 jaar hiervoor nooit heb ervaren.
Omdat de situatie op mijn werk zo onzeker is ben ik ook aan het solliciteren maar dat loopt ook stroef. Daardoor ik het gevoel heb dat ik op twee vlakken tekort schiet. Ik zit best vaak door vacatures te scrollen en ben deze week bvb mega afgeleid omdat ik aan het wachten ben op info over een sollicitatie (al vrees ik dat het eerder een positie was die al aan iemand was toegekend), maar daar heb ik niets meer van gehoord. Gevolg, mijn werk lijdt hieronder. maar ik heb ook al sollicitatie gesprekken gehad ondertekend waar ik me onvoldoende op kon voorbereiden, of waar ik snel na een zware meeting naar toe reed, waardoor ik er daar ook niets van bakte.
Resultaat: ik twijfel enorm aan mezelf en mijn professionele capaciteiten. En op dit moment zie ik echt niet goed hoe ik hieruit kan geraken. Als ik met collega’s praat, zeggen ze er niets van en lijken ze me nog steeds een betrouwbare collega te vinden, maar zelf vind ik dat ik echt veel steken laat vallen. Ik neem me ook telkens voor om weer gefocust er en productiever te werken, maar dat mislukt vaak, waardoor ik me weer gefaald voel…
Gelukkig heb ik een fijn leven, leuke partner, toffe vrienden en veel hobby’s, waardoor ik ook wel een aantal delen in mijn leven heb waarop het wel goed loopt, maar dit vreet toch harder aan mij dan ik zou hebben verwacht.