Klopt mijn arbo arts had eerst ook m’n psycholoog gemaild maar zij delen zulke dingen standaard niet. M’n psycholoog had toen wel met me besproken wat ik dus wel en niet mocht delen of voorlezen. Het gesprek ging trouwens heel goed. Ik had zelf dus dat dossier gemaild in de wachtkamer dus dat las die eerst en ik had ook zelf een nieuw reïntegratie schema opgesteld (omdat het met de kerstweken rommelig is en ik niet wil dat ik daardoor opeens te grote sprongen maak) en hij was het met al m’n plannen eens en begreep het ook als er toch nog een terugval kwam.
Enn ik zou dus eigenlijk voor dat tweede spoor gesprek moeten maar omdat het nu zo goed gaat hoeft dat toch niet, omdat ik hopelijk voor de 15 maanden hersteld ben). Heel blij mee want dat kost iedereen alleen maar tijd en geld.
Dat klinkt goed, fijn ook dat de psycholoog je zo goed helpt hierbij! En ook fijn dat het tweede spoor opstarten voorlopig niet hoeft, dat is alleen maar verwarrend als het eigenlijk niet bij je situatie past en kan eventueel altijd later alsnog natuurlijk.
Zoooo vorig jaar kregen we een 13e maand als kerstcadeau, dit jaar: een sjaal, grijs (duidelijk voor mannen), niet eens van wol ofzo, en met logo van het bedrijf. Het contrast met vorig jaar, ben gewoon sprakeloos.
Dat is fors…ander MT/RvB?
Half uit elkaar vallend MT inderdaad ![]()
Omg ik schrik wakker omdat ik mij opeens bedenk dat ik gisteren in alle haast in het dossier van X iets van dossier Y heb opgenomen… Die persoon die bij dossier X hoort en gisteren de stukken van mij heeft ontvangen zal wel denken wat is dit hahhahaa ![]()
![]()
![]()
Leuke functie tegengekomen. Misschien net iets te hoog gegrepen. Maar dichtbij huis, beter salaris en leuke uitdaging. Alleen start ik net weer reintegratie na afwezigheid door fysieke beperking. Timing is dus ruk. Zo jammer, want ga niet binnen paar maanden weer volledig kunnen werken
Je kan altijd proberen. Ik weet niet wat de start datum is en hoelang integreren duurt.
Hebben jullie advies en tips voor salarisonderhandelingen?
Ik neem sinds afgelopen juni de functie van mijn leidinggevende waar en krijg daar een minimale waarnemingstoelage voor, waar na veelvoudig proberen geen enkele ruimte voor onderhandeling zit vanuit HR. Ik ben nu van plan om de beloning die naar mijn inziens daar mist tijdens mijn R&O dit voorjaar te krijgen, in de vorm van een extra stap omhoog en/of gratificatie.
Checken jullie of laten jullie je loonstrook wel eens checken? Ik kijk zelf wel eens maar ik ga er eigenlijk altijd vanuit dat het goed is. Terwijl er zijn al een paar keer foutjes gemaakt (cao verhoging niet meegenomen, geen trede omhoog gegaan bij nieuw dienstjaar). Ik heb er zelf ook zo weinig verstand van… mijn partner gelukkig wel wat meer. Maar nu heb ik het idee dat mijn eindejaarsuitkering ook niet klopt. Moet ik dat zelf weer uitzoeken en erachteraan pff
Ik werk trouwens voor een kleine organisatie (franchise) dus we hebben niet echt een afdeling waar we terecht kunnen.
Ik check ze wel. Toevallig vandaag nog gedaan. Recent trede omhoog gegaan en via nieuwe cao ook met terugwerkende kracht 8% erbij gekregen dus wil dat wel goed in de gaten houden. Ook de declaraties ga ik na. Ik werk niet gratis (edit nou toch wel veel in de avonduren nog erbij doen…). Tijdens mijn opleiding was ik wel laks en denk ik dat ik heb laten liggen, helaas.
Ja ik doe dit wel. En wij hebben als team ook weleens uitleg gehad over de opbouw van de loonstrook/waarop te letten. En ook met nieuwe collega’s neem ik het weleens door. Het is ook iets waarvan ik vind dat je samen verantwoordelijk bent. Al helemaal als je voor een kleine instelling werkt dan is het echt financieel naar voor hen als na 10 maanden blijkt dat je iedere maand meer salaris had moeten krijgen.
Oh dat klinkt fijn! Ja ik ben wel blij dat sommige collega’s het goed checken. En dat je dan samen ernaar kan kijken.
Maar omdat er foutjes gemaakt blijven worden raak ik ook een beetje het vertrouwen kwijt merk ik. Alsof er soms expres geld wordt achtergehouden. Dus dat vind ik echt vervelend nu.
Ja ik kijk altijd. Ik vind het belangrijk om na te kijken of alles klopt, qua uren en loonsverhoging inderdaad. Ik heb niet elke maand exact hetzelfde loon, dus vind het dan wel handig om even na te kijken of het klopt.
Ik zal het niet doorhebben als er 10 euro meer of minder loonheffing afgaat, maar dat geloof ik dan wel. En anders merk ik het wel bij mijn belastingaangifte.
Nee, ik doe het niet maar zou het eigenlijk wel moeten doen. Ik snap mijn loonstrook niet zo goed en er verandert ook nog eens best vaak iets + allerlei correcties en declaraties die niet 100% zijn maar dan weer 25% van een max van 30% van een blablabla. Ik weet wat er per maand ongeveer netto binnen moet komen maar misschien is dat in de basis ook wel niet juist. Goed voornemen voor na m’n verlof. Ik ben ook slordig met wijzigingen doorgeven voor de kdv-toeslag (lees: ik wacht tot de BD het voor me corrigeert en ga er dan vanuit dat het klopt). Schaam me er zo bijna voor ![]()
Nee, ik niet. Ik werk bij een grote organisatie en altijd dezelfde uren, dus ik geloof het wel. Toen ik onregelmatig werkte, checkte ik het wel. Het ging toen vaak fout met mijn uren, dus er werd te weinig uitbetaald.
Hi, ik heb een vraag en mogelijk dat hier mensen ervaring hebben. Gisteren ben ik tijdens een gesprek met mijn manager overvallen met het feit dat nu ik met zwangerschapsverlof ga ze iemand vast op mijn functie willen aannemen en dat als ik terug kom dat ik dan andere taken ga doen. Deze taken zijn totaal niet mijn interesse gebied en ik heb ook al aangegeven dat ik dat niet wil maar ik werd er toen heel erg naar toe gepraat dat het goed is en geeft rust met klein kind blablabla
Ik vroeg mij alleen af en misschien weet iemand dit hier? Mag dit zomaar gedaan worden? Ik verwacht dat ik op papier geen andere functie krijg dus het is eerder verandering van taken in de praktijk.
Al met al vind ik het een hele vervelende situatie nu en denk ik sowieso dat ik nu gewoon verder wil gaan kijken. Mogelijk is er iemand die een soortgelijke situatie heeft gehad en nog tips heeft
Wat vervelend dat je hiermee geconfronteerd wordt, snap goed dat je daarvan gaat twijfelen en verder wil kijken. Ik heb zelf geen identieke situatie gehad, maar voor zover ik weet sta je juridisch best sterk. Je hebt in principe recht om terug te keren naar je eigen functie, of minimaal een gelijkwaardige functie. Dat betekent niet alleen hetzelfde salaris of functietitel, maar ook vergelijkbaar niveau, verantwoordelijkheden en soort werk. Het maakt ook niet echt uit als ze zeggen dat je functie “op papier hetzelfde blijft”. Als jouw taken in de praktijk duidelijk veranderen en buiten jouw vakgebied of functieniveau vallen, kan dat alsnog gezien worden als functiewijziging. En als dat gebeurt omdat jij met verlof gaat, kan dat zelfs richting zwangerschapsdiscriminatie gaan. Een werkgever mag natuurlijk wel dingen reorganiseren, maar dan moeten ze kunnen aantonen dat dat losstaat van jouw zwangerschap en dat jij er niet op achteruitgaat.
Ik zou vooral niet ergens mondeling mee akkoord gaan. Vraag om alles op papier te zetten (welke taken veranderen, waarom en hoe jouw functie er na je verlof precies uitziet). En dan zou ik advies inwinnen bijvoorbeeld bij het Juridisch Loket, een vakbond of iemand die verstand heeft van arbeidsrecht. Dit klinkt namelijk echt niet netjes.
Veel sterkte ermee!
In aanvulling op @Pawsible kun je ook even kijken of er een wijzigingsbeding in je contract of CAO staat. Op basis daarvan zou het mogen, maar dan moet er nog steeds wel een zwaarwegend bedrijfsbelang zijn. alles moet sowieso in overleg met jou.
Heel vervelend trouwens dat ze je daar nu zo mee overvallen vlak voor je verlof. Laat je idd goed informeren, laat alles vastleggen wat ze nu willen veranderen en stem voorlopig nog nergens mee in.
Voor je dit helemaal juridisch aanvliegt: kom er eerst eens gewoon op terug bij deze mensen, zeg dat het je overviel en dat je je er niet fijn bij voelt, dat je na je verlof terug wil komen in de rol die je nu hebt en spreek een evaluatie na drie maanden ofzo af. Denk dat ze daar weinig tegenin kunnen brengen eigenlijk.