Ik heb vandaag mijn jaargesprek op werk gehad en ze zijn heel tevreden over mijn functioneren en zijn blij met me, maar verlengen mijn contract met een jaar ipv een vast contract. Ze zeiden gewoon heel eerlijk dat omdat ik in de ziektewet zit voor 20% (ik werk 24 ipv 28 tijdelijk ivm vermoeidheid door zwangerschap) ze me geen vast contract willen/kunnen geven nu ook vanuit HR’s advies, maar dat als ik na mijn verlof weer helemaal terug ben ze dat alsnog zeker willen doen.
Ik zei toen ohja prima hoor, eigenlijk boeit het me ook niet zo als ze dan toch van plan zijn om weer te verlengen en ik wil toch geen huis kopen. Ik doe mijn werkzaamheden goed dus ze zullen me toch niet kwijt willen dacht ik…
Maar nu lees ik dus juridisch dat dit eigenlijk helemaal niet mag en vriendinnen zeggen ook ja kan echt niet, ze zijn vast bang dat je helemaal de ziektewet ingaat straks blablabla.
Ik vond t ergens wel heel eerlijk van ze en kan dat ook wel waarderen, het boeide me niet zo maar nu ik lees dat het eigenlijk dus helemaal niet mag weet ik niet zo goed of ik daar vanuit principe toch wat van moet zeggen.