Werk (algemeen topic)

Ik zou bij een nieuwe werknemer, of bij elke werknemer, die zich zo vaak ziek meldt als baas ook vragen of het met de werkplek of de werkzaamheden samenhangt. Ik vind drie keer “los” ziek in drie weken ook wel echt extreem veel.

28 likes

Smap dat het vervelend is, maar vaak zijn 3 ziekmeldingen in een bepaalde periode al reden voor een verzuimgesprek bij veel organisaties. Dus als het dan 3x in 3 weken is, is het niet gek dat ze ff bij je inchecken of het wel goed gaat.

7 likes

Ja, misschien tijd om ook bij mezelf in te checken of het wel goed gaat en of ik wat rustiger aan kan doen! Het waren wel alledrie keer heel concrete ziektedingen (koorts, overgeven), geen vage klachten ofzo. Maar normaal ben ik in een jaar max. drie keer ziek, dus dit is wel irritant.

Het is niet gek hoor dat je nog niet beter gemeld bent als je nog niet je volledige takenpakket hebt opgepakt. Officieel wordt dit pas gedaan als je 100% van je taken weer kan oppakken (belastbaarheid).

1 like

Komende week zit ik 3 weken op mijn volledige uren!

@Henrydekat het gaat dus niet om het uitvoeren van mijn takenpakket want alle taken die horen bij mijn functie voer ik al langer weer uit. Het gaat om de opbouw van werkvoorraad

2 likes

In een jaar 3x ziek vind ik nog steeds vrij veel? In zo’n korte tijd zou ik mij helemaal zorgen gaan maken, niet alleen over stress.

1 like

Ik ken jouw werk niet maar bij mijn werk kost het opbouwen van een bestand láng. Of je moet ineens een bak lopende dingen van iemand anders overnemen. 3 weken meedraaien is volgens mij vanuit reintegratie perspectief nog wel aan de korte kant maar als het bij jou bv. ook maanden zou duren voor je weer een vol bestand hebt, gewoon omdat het zo lang duurt omdat het de aard van je werk is zou ik het vreemd vinden dat ze je daarom ziek gemeld houden. Denk dat na 6-8 weken volle uren/taken wel vrij normaal is om weer beter gemeld te worden?

1 like

Oh sorry verkeerd begrepen!

1 like

LOL. Ik heb nu na 14 maanden in mijn huidige team en functie nog altijd geen vol bestand :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:.

Zoals altijd nu wel benieuwd waar je werkt haha! Maar ze hebben vast vaker ditzelfde issue gehad, no way dat ze je nog zo lang niet beter kunnen melden.

1 like

Qua salaris maakt dit helemaal niet uit, want de uren die je wel werkt (allemaal) zijn wel tegen 100% neem ik aan. Ik zou dit even checken, maar zolang jij gewoon productief meewerkt en je uren draait kan je salaris niet maar % uitbetaald worden ookal sta je “ziek”.

Dat het mentaal wat met je doet is dan relevanter. Ik zou gewoon met je werk wel afspreken wanneer je wel “volledig” beter bent en daar een termijn voor hanteren (met daarin dus ook de aanpassingen in je werkvoorraad, dat eventueel actief ophogen voor zover dat kan :sweat_smile:). Want die kan natuurlijk niet in den treure door blijven gaan. Ik zou hier in elk geval geen enorme discussie van maken en vooral een afspraak maken wanneer wel: en als je werk dan kut doet gewoon je betermelding mailen en dan aan hen als je een eventueel onafhankelijk oordeel daarover willen navragen. :wink:

Je werk wilt wss gewoon niet dat je over 5 weken als je op volle sterkte werkt alsnog uitvalt en het eerste jaar verzuim overdoen terwijl je dus eigenlijk helemaal niet volledig beter was (logisch).

2 likes

Ik heb mijn namiddagdip en heb gekeken naar mijn pensioendatum en ik moet nog 32 jaar werken, godver haha

4 likes

Lekker achter de rollator naar kantoor schuifelen

2 likes

Weet je zeker dat je tegen die tijd nog wel met pensioen mag?

Ja dat is nog zoiets haha

1 like

Ik werk al 8 jaar fulltime na m’n studie en moet nu nog steeds 40 jaar als ik naar de plannen van de nieuwe coalitie kijk. Als er inderdaad nog AOW bestaat tegen die tijd. What. The. Hell :sob:

1 like

Ik vind het ook zooo stom dat ik elke maand rond de 400 euro aan mijn pensioen afdraag terwijl ik er weinig vertrouwen in heb dat ik dat geld ooit krijg. Misschien ben ik wel dood voor die tijd, misschien gebeurt er iets anders geks mee.

3 likes

Foute beleggingen door je pensioenfonds bijvoorbeeld

1 like

Ja bijvoorbeeld, ik wil gewoon zelf kunnen kiezen hoeveel ik inleg!

2 likes