Werk (algemeen topic)

HRM is ook zo een veld waar er niet altijd een hr opleiding nodig is.

3 likes

Ik ken heel veel mensen die op zo’n manier iig een tijdje als KYC analist zijn gaan werken.

7 likes

Informatiebeheer

3 likes

Gemiddelde vacature op het hoofdkantoor van een retailer

1 like

CDD/KYC Analist. Vragen soms specifiek WO, maar ook vaak alleen HBO en geen specifieke opleiding. Ik heb engels gestudeerd (wel WO) en doe dit ook zonder zorgen. Je wordt opgeleid door een detacheerder of de bank.

ETA: oeps zie nu dat het al genoemd was haha!

2 likes

Functioneel beheerder

3 likes

Ik heb hier al vaker wat geventileerd over een mogelijke carriereswitch, en inmiddels ben ik er helemaal uit: ik ga terug naar school en terug naar de zorg! Geen verpleegkunde, hoewel ik het vak nog steeds fantastisch vind en serieus heb overwogen om dat een nieuwe kans te geven, maar podotherapie. Werkend leren, dus gelijk ook een nieuwe baan. Ik heb er helemaal zin in, kan niet wachten tot het september is :slight_smile:

33 likes

Klinkt heel leuk! Ik ging een paar jaar terug ook omscholen en ik vond het zo leuk om weer student te zijn en een heel nieuw vakgebied te leren.

Ik ben wel benieuwd hoe je hier uiteindelijk op bent gekomen. Als in: hoe wist je dat dit werken/lerentraject bestaat?

1 like

Eigenlijk… niet. Ik was vooral overspannen en heel erg klaar met mijn huidige baan, en aan het rondkijken wat er überhaupt in mijn omgeving werd aangeboden qua andere banen. Gewoon ongefilterd, alle opties open, en toen kwam ik een vacature tegen voor leerling podotherapeut. En dat sloot wel heel erg aan bij mijn interesse. Als ik die vacature niet had gezien had ik het niet geweten.

1 like

Oh, gewoon via een vacature dus! Dankje :blush: En gefeliciteerd, fijn dat je aangenomen bent ervoor!

2 likes

Is er iemand die twee banen heeft in loondienst? Is dat financieel erg nadelig qua loonheffing?
En andere ervaringen? Ik ben gevraagd door oude werkplek tijdens mijn stage (wat heel leuk was) voor 1 dag. En zou dan 2 dagen bij mijn huidige baan blijven. Maar twijfel zo erg.

Ja, ik. Voor mij is het behoorlijk nadelig ja. Niet alleen verdien ik vrijwel niks bij mn bijbaan omdat mn loonheffingskorting niet aan staat maar ook is het super onhandig met belastingaangifte. Ik betaal over beide lonen te weinig belasting omdat werkgevers niet onderling mogen communiceren dus niet weten dat ik twee inkomens heb en dus hoger belast moet worden. Ik krijg dus elke jaar een hoge aanslag. Dus wel even de moeite waard om uit te zoeken hoeveel je dan in totaal gaat verdienen en hoe dat effect heeft op je loonbelasting.

2 likes

Maar jij mag dit toch wel aan hr communiceren? Bij ons wordt er juist proactief op gewezen dat je het kan doorgeven als er een te laag percentage op je loonstrook staat.

4 likes

Op mijn werk hebben ze AI ontdekt. Bij het minste of geringste wordt het door chat gehaald. En ik snap het, het is handig en op de juiste manier goed te gebruiken. Maar zelfs mails worden overduidelijk door AI gemaakt :sob:

3 likes

Is toch niet erg dat mails door AI worden gemaakt? Zouden meer collega’s bij mij moeten doen, zodat de kern van de boodschap een keer duidelijk naar voren komt ipv 1a4 te mailen en alsnog niet snappen wat je collega wil zeggen :joy:

3 likes

Dank voor je reactie :blush:

2 likes

Ik krijg al een aantal jaar te weinig km-vergoeding. Dat heb ik wel een paar keer aangegeven bij de directie maar er veranderde niks (mijn man werkt ook bij hetzelfde bedrijf dus dacht misschien daar iets mee te maken te hebben)
En sinds februari krijg ik plots 115% meer km-vergoeding!
Met een gesprek dus aangegeven dat ik daar dus blijkbaar de laatste jaren wel recht op had! (Staat ook in de cao)
Nu hebben ze het nagevraagd en willen ze vrijdag weer een gesprek.

Dus nu ben ik erg benieuwd omdat ze dus in gesprek willen?

Heeft iemand hier daar meer verstand van? Kan ik het met terugwerkende kracht eisen omdat ik er volgens het cao recht op heb?
Ik wil een beetje beslagen ten ijs komen.

Ik ben lid van de bond, maar de juridische vragen duren wat langer.

Als je te weinig reiskosten hebt ontvangen dan ben je dat twk ook verschuldigd, net als dat dat ook geldt als je te veel ontvangt. Je cao of arbeidsovereenkomst zal specificeren hoe de vergoeding geldt.

155% is niet mis, tenzij je op 1 km stond en dat nu 2,5 is geworden.

1 like

Klopt de 115%? Klinkt weinig toch.
Reizen jullie ook wel eens samen?

Huh? Dat zou niets uit moeten maken.

Edit:
Ik reageer op het samen reizen.

2 likes