Werk (algemeen topic)

Wtf!

Run!

2 likes

Hoe ga je op sollicitatiegesprek als je tijdens kantoortijden werkt met een baan waar je niet zomaar een een uurtje vrij kan krijgen. Ik had hiervoor meet flexibiliteit in uren op werk. Ik ga eindelijk weer een gesprek tegemoet en heb ik gelukkig nog een vrije dag beschikbaar. Alleen kan er niet altijd op die dag een gesprek gepland worden.

Hierdoor begon ik mij af te vragen hoe mensen dat doen die ma tot vrij op kantoor zitten. Moet je dan een vakantiedag aanvragen?

Ik probeerde het wel zoveel mogelijk begin of eind vd dag te doen en zei dan dat ik naar de tandarts of huisarts ofzo moest. Dat lukt niet als je dit 10 keer moet doen natuurlijk maar een paar keer toch wel.

1 like

Mijn favo excuus was wel de tandarts. Vindt ook niemand interessant als je daarheen gaat, dus je krijgt ook geen vragen erna. Desgevraagd kun je zeggen dat je een gaatje had en terug moest als je een tweede gesprek hebt.

En inderdaad zoveel mogelijk begin of einde dag, maar je bent natuurlijk heel afhankelijk van wanneer het andere bedrijf iets inplant.

5 likes

Hierboven worden al wat dingen genoemd, maar ik kan zelf ook gemakkelijk thuis werken en zou dan prima elders kunnen solliciteren, en 's avonds wat werk inhalen. Maar als ik bijvoorbeeld een heel dag kwijt zou zijn aan een sollicitatie (door reistijd, of doordat er meerdere gesprekken achter elkaar zijn oid) dan zou ik daar wel een vrije dag voor nemen.

Maar ik ga dus ook eigenlijk altijd onder werktijd naar de kapper en naar allerlei andere afspraken. Die tijd haal ik dan later weer in (of niet hehehe)

1 like

Ja dat is dus niet haar vraag? Nogal wiedes dat jij het makkelijk kan regelen al je onder werktijd kan doen wat je wilt, maar dat geldt dus niet voor iedereen.

2 likes

Oh ja ik zie het nu, niet goed gelezen

1 like