Werk (algemeen topic)

Mijn favo excuus was wel de tandarts. Vindt ook niemand interessant als je daarheen gaat, dus je krijgt ook geen vragen erna. Desgevraagd kun je zeggen dat je een gaatje had en terug moest als je een tweede gesprek hebt.

En inderdaad zoveel mogelijk begin of einde dag, maar je bent natuurlijk heel afhankelijk van wanneer het andere bedrijf iets inplant.

5 likes

Hierboven worden al wat dingen genoemd, maar ik kan zelf ook gemakkelijk thuis werken en zou dan prima elders kunnen solliciteren, en 's avonds wat werk inhalen. Maar als ik bijvoorbeeld een heel dag kwijt zou zijn aan een sollicitatie (door reistijd, of doordat er meerdere gesprekken achter elkaar zijn oid) dan zou ik daar wel een vrije dag voor nemen.

Maar ik ga dus ook eigenlijk altijd onder werktijd naar de kapper en naar allerlei andere afspraken. Die tijd haal ik dan later weer in (of niet hehehe)

2 likes

Ja dat is dus niet haar vraag? Nogal wiedes dat jij het makkelijk kan regelen al je onder werktijd kan doen wat je wilt, maar dat geldt dus niet voor iedereen.

3 likes

Oh ja ik zie het nu, niet goed gelezen

1 like

Om hier nog even op terug te komen, ik ben ongeveer een week ziek thuis gebleven en toen weer gaan werken. En toen hoorde ik dat hij ook aan andere collega’s zat die daar ook heel ongemakkelijk van werden. De eigenaar/werkgever heeft een gesprek met de man gehad en toen had hij beloofd dat hij het niet meer zou doen. Dus hij gaat er gewoon mee door blijkbaar. Zoek wel naar ander werk maar bijna overal moet ik er op inleveren of meer uren voor hetzelfde wat ik nu heb

Dan vind ik een week ziekmelden nog niet eens zo lang. Ik zou ziek blijven en vanuit daar solliciteren en vlak ervoor beter melden. Dit is voor jou echt niet goed.
Je manager blijft in gebreken.

6 likes

Ik zit er steeds vaker over na te denken dat de gezondheidszorg (ja, breed) mij steeds meer trekt maar ik laat het idee altijd meteen varen omdat ik heel erg van een beetje vrijheid en flexibiliteit in het werk houd en ik heb dat ook nodig ivm thuissituatie.

Herkenbaar voor iemand die wel in die sector werkt? Voldoening, zingeving, met mensen werken, in de maatschappij staan ipv in een kantoorpand - dat spreekt me erg aan.

Je hebt veel flexcontracten!

1 like

Ik denk alleen wel dat de gemiddelde kantoormens een ander soort flexibiliteit zoekt of in ieder geval gewend is, namelijk wel/niet thuis werken, later of eerder beginnen, een keer eerder stoppen en dat dan ‘s avonds of in het weekend een uurtje werken. Weet natuurlijk niet of dat ook is wat @Portugal bedoelt, maar denk toch dat dat verschil voor veel mensen dusdanig groot is dat dan het hele ‘met mensen willen werken’ opeens te onaantrekkelijk is.

2 likes

Voor mij was dat inderdaad de reden om (binnenkort) mijn kantoorbaan te verlaten en terug te gaan naar de zorg. Wel een andere tak, ik ga voor podotherapie, maar ik heb ook serieus overwogen om de verpleegkunde nog een keer een kans te geven. Afhankelijk van wat je zou willen is er volgens mij best veel mogelijk in de zorg.

2 likes

Ik mag op gesprek komen voor een flink hogere en leidinggevende functie en ik voel me zo’n imposter. Ik ben echt bang dat ik door de mand ga vallen en dat ze er snel achter komen dat ik dit helemaal niet kan. Ik heb de kennis gewoon maar vooral het feit dat ik de boel gewoon echt zal leiden vind ik zooo spannend

6 likes

You got this 🫶🏽

Spannend ja!! Heb je het gesprek al gehad inmiddels?

1 like

Ik ben al langere tijd op zoek naar een andere baan. Deze week een gesprek gehad wat op zich leuk was, maar ben helaas afgewezen met een reden op mijn persoon waar ik me niet helemaal in kan vinden. Door zo’n afwijzing voel ik me wel weer “down” dat ik voor altijd vast blijf zitten in mijn huidige baan, en omdat dat in zo’n “niche” branche is dat ik voor geen enkele andere baan of werkveld geschikt ben.

Via HR heb ik wel eens testen en gesprekken gehad om te zien wat bij mij past maar dat was via mijn eigen werkgever en uiteindelijk daar niet veel aan gehad. Nu zit ik te twijfelen om eens te kijken of een externe loopbaancoach iets voor mij zou zijn. Heeft iemand daar ervaring mee, en wat heb je daar aan gehad?

Ik had ongeveer 10 jaar geleden echt een klote sollicitatie, waarbij de man met wie ik de afspraak had allemaal rare aannames over mij deed en zei dat hij geen ‘vonk’ bij mij zag. Heb me zelden ergens zo ongemakkelijk gevoeld, denk er nog steeds wel eens aan terug.

Maargoed joke’s on him want onlangs hoorde ik dus dat zijn bedrijf failliet is gegaan/is overgenomen, en nu zag ik dat hij zich heeft omgeschoold tot healer/sjamaan :joy::joy::joy: echt, give me the confidence of a mediocre white man

12 likes

Wees blij dat je daar niet bent aangenomen hahaha. You dodged a bullet

1 like

Ik twijfel soms om te wisselen. Er is me wat aangeboden alleen reputatie is niet altijd positief. Dus twijfel dan weer. Zit hier wel heel comfortabel maar ben bang op bore out en geen doorgroeimogelijkheden.