Werk (algemeen topic)

Ja ik voel me hier heel ongemakkelijk bij ook al kan ik zien dat niemand anders dit document tot nu toe heeft geopend. Jullie oordeel is duidelijk. :joy: Ik word niet gek, dat is fijn.

@Livre Ik hoop dat dat het is, al zou ik dat wel gek vinden aangezien ze IT’er is en zeer goed weet hoe al die dingen werken.

1 like

Misschien kan je het een keer droppen dat het je was opgevallen dat dit openbaar staat en of dat de bedoeling is. En dan ook even privacygevoeligheid meenemen, wellicht heeft ze het oprecht niet door.

6 likes

Ik verwacht oprecht dat ze het niet door heeft, want waarom zou ze. Ik zou het gewoon aankaarten dat het je is opgevallen en dat je aanneemt dat dat niet de bedoeling is dus dat ze daar mogelijk wat aan te passen heeft.

Functie zegt niet zo veel een van de directiesecretaresses had bij ons ook allerlei top secret meetings ingepland zonder ze op private te zetten :yum:
Ik zou ook van iemand die agendabeheer als kerntaak heeft ook verwachten hier wat slimmer mee om te gaan. Maar zij had bedacht dat iedereen zijn/haar agenda sowieso dicht staat. Was dus niet helemaal zo.

7 likes

Ik kreeg bij 6 weken zwangerschap een openbare meeting in mijn agenda getiteld “Livre zwanger” om impact op mijn wzh te bespreken vanuit de bedrijfsarts. Ik zag het gelukkig snel, maar hallo!!

Ik was de koffiemachine aan het reinigen en een collega zegt: “you would make a good wife” hahah wat moet je daar mee. Thanks I guess?

Bij HR melden.

11 likes

Heftig overdreven wel

18 likes

Dit lijkt mij nog niet nodig, ik denk dat het meer een compliment was om mijn behulpzaamheid. Mocht er vaker zo’n opmerking komen, dan kaart ik het zeker aan!

1 like

Is het een outlook agenda? Want je kunt een individuele afspraken afschermen daarin.

1 like

Nee Google.

2 likes

Ik krijg de laatste maanden zo weinig energie van m’n werk en naast m’n paar werkvriendinnen is er weinig wat me nog trekt aan de industrie waar ik in zit (tech). Denk ook niet dat dat gaat veranderen. Maar ben net zwanger, de baan betaalt goed en mijn werkveld biedt wel wat comfort nu ik een kind verwacht. Ergens denk ik dat door de zwangerschap ook alles nog meer is gaan wankelen op werk. Het voegt allemaal zo weinig toe aan de wereld…ik kom geen milimeter verder op sommige dagen en wil echt even m’n laptop uit het raam gooien

Iemand tips voor hoe je zo’n periode doorkomt?

1 like

Ik ben voor totaal iets anders gegaan maar dat is denk ik niet wat je wil horen :stuck_out_tongue:

1 like

Ik had dit ook, maar ik vond het tijdens de zwangerschap niet het moment om een andere baan te zoeken omdat ik verder ook gewoon prima zat. Ik wist ook niet hoe mijn ambities eventueel zouden veranderen na de bevalling, je weet dat pas echt als je kind er is.
Nu is bij mij door omstandigheden sowieso alles totaal anders gelopen dan ik vooraf had bedacht, maar ben wel blij dat ik destijds nog geen actie heb ondernomen. Ik weet nu pas wat mijn belastbaarheid is icm het moederschap en mijn ambities zijn inderdaad veranderd. Hierdoor maak ik nu andere keuzes dan ik tijdens de zwangerschap gedaan zou hebben.

Lang verhaal kort, ik zou het nu gewoon uitzitten en eerst een baan die je kent en het salaris en comfort wat je noemt combineren met je nieuwe situatie thuis straks. Dan kun je tzt altijd nog een andere keuze maken.

En voor nu, waar haal je normaal wel energie uit op je werk? Kun je meer van dat soort taken of projecten oppakken?

4 likes

Ik merk in de techniek - vooral mannenorganisatie - bar weinig rekening gehouden wordt met zwangere. Ik heb echt moeteen vechten voor mijn rechten.

1. Gefeliciteerd met je zwangerschap
  2. Als je het echt niet leuk vind moet je natuurlijk solliciteren, ze mogen je niet afwijzen vanwge je zwangerschap - men zal andere smoes verzinnen.
1 like

Ik heb een externe loopbaancoach gehad (wel betaald door m’n werkgever) en dat vond ik 100 keer helpender dan bijv. Een competentie test of persoonlijkheidsanalyse. Als je het idee hebt dat je een beetje vast zit in het werkleven en je kan het (laten) betalen, zou ik het zeker doen.

1 like

Goeie tip. Ik zit beetje vast in een gouden kooi. Had informeel sollicitatie gesprek en zou bij die baan dan wat drukker krijgen maar meer vrijheid maar zelfde loon alleen auto erbij.
Dus eigenlijk wat harder werken voor zelfde geld maar misschien wel meer energie van het werk.

Ik weet het niet. Die het mij aanbied heeft al vaker aangeboden en hij zei denk maar overna bod blijft staan. Dus dat wel chill maar denk ergens ook straks loop ik daar weer tegen hetzelfde aan.
Waar ik nu mee zit was bij mn vorige baan ook al.

En soms denk ik, moet ik niet gewoon een goeie hobby vinden en werk maar laten voor wat het is.
Voel nu echt geen groei in laatste jaren in mijn loopbaan.

@Meja ik zou dit even uitzitten, komt zoveel op je af met de zwangerschap en daarna. Ik had dat ook bij mn eerste baan en toen oudste 1,5jr was weggaan.

Ik ga vanaf komende week veel meer thuiswerken, dus ik wil graag een plekje inrichten. Ik krijg geen budget van mijn werk, maar hebben jullie nog tips die het thuiswerken fijner maken?

En hoe hebben jullie je werkplek ingericht? Ik ben wel benieuwd hoe het er bij jullie uitziet! Een beetje afhankelijk van de ruimte wil ik een bureautje in de woonkamer zetten, maar anders wellicht met een laptopstandaard en een goede stoel aan de eettafel. Online kwam ik ook al inklapbare bureaus tegen, wellicht is dat wel iets.

1 like

In mn vorige huis had ik een hoekje in de woonkamer ingericht met een bureau. Als het past zou ik dat echt aanraden.

Bij mag zat het er zo uit:

Nu heb ik de luxe van een aparte kamer, maar nog wel met hetzelfde bureau en ziet het er zo uit:

Ik vind zelf dat zwarte rekje links heel fijn, de spullen die daar in liggen, lagen eerst beetje overal nergens te slingeren en door da rekje hou ik mn bureau wat netter. Ik heb nu ook een kastje rechts gezet, om het bureau wat te verlengen, dat is meer door die standaard waar mn scherm op staat. Verder is het bureau namelijk echt wel groot genoeg.

Als je een bureau neerzet, maar beperkt ruimte hebt, zou je ook een standaard als deze kunnen overwegen:
https://www.ikea.com/nl/nl/p/stubberget-laptophouder-met-arm-zwart-50628211/

Zwarte rekje: https://www.ikea.com/nl/nl/p/vattenkar-bureauplank-zwart-40541572/

Ik kan aanraden om eens bij Ikea te gaan kijken, zij hebben veel (betaalbare) oplossingen voor kleine werkplekken.

4 likes

Niet zo aesthetic maar ik zou het liefste mn bureau vervangen voor een zit sta bureau van de ikea.
En inklapbaar hoor ik van collegas dat het minder handig is omdat je vaak wel spullen/papieren hebt die je de dag erna nodig hebt, dus als je dat doet zou ik zorgen voor een handig plekje/kastje in de buurt dat je het weg kan leggen. Verder heb je ook losse schermen die meer een soort ipad scherm zijn en aan je laptop te koppelen zijn, ruimt wel weer handiger op dan een gewoon los computerscherm (als je met meer schermen werkt).

2 likes

Ik vind zoals @arcobaleno een sta zit bureau heel erg fijn. Bij de IKEA heb je volgens mij ook sta zit laptophouders die smaller zijn en je weg kunt rijden. Ook hebben ze wel smalle gewone varianten. Niet heel mooi maar werkt wel fijner. Een vriendin van mij heeft een bureau wat je uit kunt klappen en ingeklapt een kast lijkt. maar ook dan moet je dus elke avond alles opruimen.

2 likes