Werk (algemeen topic)

Bij de organisatie waar mijn partner werkt (3000+ medewerkers) is een interessante vacature verschenen. Ik wil nog wat meer informatie inwinnen maar ben wel benieuwd of hier mensen zijn die dezelfde werkgever hebben als hun partner. Ik zie dat bij mijn huidige werk wel, even grote organisatie, en dat is geen probleem.

Maar ik vind het wel extreem burgerlijk ofzo en ben ook bang dat ik dan de hele tijd over werk zou gaan praten met hem. In die functie zouden we elkaar trouwens niet direct tegenkomen!

Ik heb voor een paar maanden bij hetzelfde bedrijf als m’n partner gewerkt, daarna vertrok hij ergens anders naartoe. Hij zat wel in een heel ander deel van het bedrijf dus we kwamen elkaar niet tegen (soms even op kantoor per toeval). We hadden het toen niet meer of minder over werk dan nu eigenlijk. Dus als je niet aan dezelfde projecten werkt, of er is op een andere manier “belangenverstrengeling”, dan zie ik niet in waarom je die vacature aan je voorbij zou laten gaan.

2 likes

Mijn vriend en ik werke bij hetzelfde bedrijf. Wel redelijk ver van elkaar af maar soms hebben we elkaar nodig. Zie dit totaal niet als probleem.

Bij mij werkt er een stelletje op dezelfde verdieping en dat gaat ook goed.

1 like

Wij werken ook al bijna 10 jaar op hetzelfde bedrijf (hebben elkaar wel buiten het werk leren kennen, zijn al 18jaar samen) en we zien dit niet als een probleem. We hebben buiten werk nog onze eigen vrienden en activiteiten. In al die tijd hebben we wel in hetzelfde gebouw gezeten, maar we zien elkaar vrijwel nooit. In mijn vorige job had ik wel met hem/zijn afdeling te maken, maar in mijn nieuwe functie is dat veel minder.

Wat ik wel makkelijk vind is dat we elkaars werkveld begrijpen, want het is geen alledaagse werkplek en je komt er ook niet zomaar binnen om eens “dag” te zeggen. Vroeger, toen ik nog ergens anders werkte, was ik zo benieuwd hoe alles bij hem ging maar hij mocht daar niet te veel over praten.

We rijden ook elke dag samen, na een jaar hebben we dus een auto weggedaan wat ook een leuke besparing is :innocent: Als we naar huis rijden dan hebben we het wel nog over de werkdag of de irritaties op het werk maar eenmaal thuis gaat het er vrijwel nooit over.

4 likes

Ik heb mijn partner op het werk leren kennen, haha. Vond het niet echt een probleem, we werkten verder ook niet samen. In een grotere organisatie lijkt het me helemaal geen probleem.
Het is echt niet zo dat we het alleen maar over werk hadden thuis. Vond het soms wel fijn dat je weinig context hoefde te geven over bepaalde dingen.
Enige vervelende wat ik me kan herinneren was toen er iets misging met uitbetalen van de salarissen. Was op vrijdag dus er ging een weekend overheen. Toen hadden we allebei geen loon gekregen en hypotheek etc. werd wel gewoon afgeschreven. Grapten we op werk dat wij thuis op water en brood hadden geleefd dat weekend, haha.

Wij werken ook bij hetzelfde bedrijf maar andere locaties, dus zien elkaar eigenlijk nooit. Enige irritante is dat het relatief “makkelijk” is om thuis daar te praten over werk omdat je elkaar heel goed begrijpt. Wij moeten elkaar af en toe echt een beetje afkappen :wink: .

2 likes

Eerste dag na mijn vakantie begint met een ICT-storing… rustig opstarten dan maar :sweat_smile:

4 likes

Dit is waarschijnlijk een long shot, maar zijn er mensen die zijn begonnen in het onderwijs, gestopt en daarna weer terug gegaan?

Niet echt een long shot denk ik, in het onderwijs topic zijn we met veel :hugs: Ik zelf ben een aantal maanden gestopt, dat is niet wat je bedoelt denk ik

1 like

Ik. Pedagoog in VO

Daarna hulpverlener aan huis.

Terug pedagoog VO en nu ook recent docentopleiding afgerond.

Nu weer moe van onderwijs though :rofl:

1 like

Ik moet een moeilijke beslissing maken op mijn werk die invloed heeft op mijn team en alle teamleden zijn zo passief agressief erover! De ene helft wil x en de andere y. Krijg de hele tijd mailtjes met argumenten waarom ik voor x of y moet gaan. Ik neigde meer naar het ene, maar nu kreeg ik weer zo’n agressief mailtje en gun ik het die collega gewoon niet :frowning:

3 likes

Ik ben aan het reïntegreren in een andere functie, die ik ook blijf doen als ik volledig beter gemeld ben. Vandaag voor het eerst in mijn carrière mijn lopende werkzaamheden kunnen overdragen omdat ik nu in een team werk. Hallelujah wat is dat een andere laatste werkdag voor de vakantie! Eerder had ik altijd een solofunctie met best zware verwachtingen en kon ik niks overdragen. Nu heb ik zelfs mijn laptop op kantoor gelaten, en een telefoon van de zaak heb ik niet meer. Heer-lijk! Had deze keuze 10 jaar eerder moeten maken :upside_down_face:

16 likes

Ik moet/ga morgen iets werkgerelateerds doen wat ik superspannend vind haha. Niks life or death maar het gaat wel over iets (in mijn werk) semi onorthodox wat echt twee kanten op kan en waarover ik uiteindelijk niet zelf kan beslissen. En ik sta er ook zo principieel in dat mijn ego echt zou sterven als het kwartje ‘de foute’ kant op zou vallen. Kan verder maanden duren voordat ik daar achter kom :upside_down_face:. Geloofde ik maar in manifestatie dan kwam het wel goed. Gelukkig geloof ik in elk geval in mezelf en de collega met een andere functie die meegaat en gelukkig een grotere rol speelt dan ik haha

8 likes

Heeel benieuwd naar wat dan haha, maar veel succes in ieder geval!!

3 likes

Ik zelf niet, maar ik heb wel twee collega’s gehad voor wie dit gold.

2 likes

Is er iemand hier die bij een bibliotheek werkt? Mag ik je een privéberichtje sturen? :slight_smile:

3 likes

Jahoor!

Ik werk wel een soort van in de zorgsector, maar binnen een overheidsorgaan, dus niet bij een zorgorganisatie. Maar misschien kan ik je wel helpen :grin:

3 likes

Ik deed ook zoiets, dus als het nog nodig is mag je me dm’en!

1 like

Ik zat net in een online meeting om wat planningsdingen te bespreken qua bijeenkomsten op kantoor, en vooraf had 1 van m’n collega’s gezegd:’ ja Piet zegt dat die andere dingen wel geannuleerd kunnen worden.’ Wat echt onzin is, want dat is totaal niet zijn pakkie-an om te besluiten.

Dus ik in de meeting met de twee collega’s die samen in een hokje zitten heel stellig: ‘ja Piet kan dat wel zeggen, maar hij gaat daar helemaal niet over’,

… en toen bleek Piet in dezelfde ruimte te zitten hahaha oeps.

10 likes