Haha hoe reageerde Piet?
De collega’s reageerden niet echt en keken beetje weg en toen dacht ik: oepsss piet zit in deze ruimte.
Hij kwam direct in beeld maar zei gelukkig wel van: nee ik ga daar ook niet over, maar ik wilde het daarom overleggen!!!’ Hij is nogal een alphamannetje die normaal niet zo vaak wordt tegengesproken, maar hij gaf me dus wel een beetje gelijk haha
Onze inconveniëntentoeslag wordt opnieuw verrekend en toegekend en omdat ik nog in een oude functie in het systeem staat, staat er nu dat ik 0% krijg. Dat is fout en het wordt vast wel opgelost, maar ik erger me er gewoon weer aan dat ik hier weer achteraan moet. ![]()
Klinkt alsof het dikke prima is voor Piet om dat eens te horen🙌
Ik ga binnenkort weg op kantoor en zoek een kleine traktatie om neer te leggen bij mijn receptie. Het is een groot kantoor, maar ik had maar (goed) contact met een selecte groep. Het zijn ook niet mijn directe collega’s, want ik was uitzendkracht. Als ik niks doe zal ik stil zwijgend verdwijnen, wat niet erg is natuurlijk. Alleen had ik de laatste maanden best goed contact met een aantal mensen, maar te veel om ze allemaal even langs te lopen en doei te zeggen. Ik dacht misschien iets van Merci neer te leggen, maar dat is misschien ook weer lame. Plus deze werkgever heeft precies nul goeds voor mij gedaan, dus merci voelt ook weer een beetje krom lol
Of moet ik het gewoon laten, aangezien ik toch niet echt iets beteken voor dit kantoor.
Ik denk dat het altijd goed is als je met opgeheven hoofd vertrekt en op goede voet met de collega’s die je wel leuk vond. Wie weet kom je iemand ooit nog tegen in je carrière en dan werkt dat vast in je voordeel
ik zou dan idd iets kleins van chocola ofzo (iets voorverpakts wat je makkelijk kan meenemen) met een klein kaartje/briefje met ‘bedankt voor de samenwerking! + je naam’ neerzetten op een centrale plek. Je kunt dan de mensen die je wel beter kent vooraf nog een mailtje sturen met: ik ga weg, ik heb wat lekkers neergezet daar en daar, bedankt!
Bij ons worden er vaak celebrations neergezet als traktatie, maar vind dat ook wel beetje in dezelfde categorie als Merci vallen, haha.
Laatst had iemand per stuk verpakte brownies van de Lidl en die waren verrassend lekker. Ik zou dan zoiets doen met een kaartje erbij. Niks vers of open, maar per stuk verpakt, zodat het niet uitdroogt als het er langer staat.
Deze brownies:
Ja je hebt gelijk! Ga het wel doen en bij de keukentjes op de verschillende verdiepingen leggen. Ik kan de leuke collega’s helaas niet zomaar contacteren want ik heb geen werkmail alleen een openbare.
Maar er was toch nooit een goede connectie, verwacht ook niet dat veel mensen doei komen zeggen en dat hoeft ook zeker niet. Ze zijn gewend dat er grote doorstroom zit in mijn rol (receptie).
Als ik mensen die ik leuk vind toevallig spreek, vertel ik gewoon dat ik binnenkort weg ben. Is goed genoeg!
@Mrs.Fraser Dankje, ga ik naar kijken!
Receptie, kan je daar dan niks neerzetten? Dat men het bij binnenkomst ziet liggen?
Ja ga ik doen. Alleen is ons gebouw raar en kom je daar niet standaard langs, zal dus niet al te veel mensen opvallen denk ik haha
Ik vind zo’n doosje met mini Tony’s leuk om te trakteren! Per stuk verpakt en niet groot, plus veel smaken. Wel een beetje aan de duurdere kant, maar altijd een hit.
Bij ons doet een pot snoep het altijd goed. Is altijd binnen no time leeg, haha. En een collega heeft een keer van die kleine zakjes chips getrakteerd toen hij wegging dat was ook echt een hit voor de 16.00 uur dip.
Zak mini kitkat, marsen etc ?
Had ik laatst mee en ging zo op
Is er iemand die naast een baan ook nog op een andere manier een inkomen heeft? Denk aan krantenwijk voor het werk, Vinted-handeltje, enquêtes, schoonmaakwerk oid. Ik zoek eigenlijk iets om net iets meer te verdienen. Benieuwd!
Oprechte vraag maar wit bijverdienen naast een normale baan loont toch amper?
Ze noemt toch ook met name zwart werk opties?
Het loont net zoveel als meer werken bij je eerste baan (of een salarisstijging). Het lijkt alsof je zwaarder belast wordt doordat je oa geen loonheffingskortingen op twee plekken mag laten toepassen, maar de inkomenstenbelasting maakt onder aan de streep geen onderscheid op basis van met hoeveel banen je je inkomen verdient.