Werk (algemeen topic)

Is 100% bij jou 40u? Ik heb er nog geen ervaring mee, maar dit wil ik binnenkort ook gaan doen! Wil starten met eens in de 2 weken een extra dag vrij, en mocht dat onvoldoende zijn, dan naar 4x8. Maar een zo’n dag extra vrij lijkt me al heerlijk joh. Is het anders geen mogelijkheid 4x9 te werken? Zelf zou ik halve dagen niet zo snel doen, dan ga je toch in werkmodus en werk je makkelijk wat langer door.

Heb je het al verepibreert? Ben benieuwd, ik duim voor je dat het lukt

1 like

Ik ben dpo!

Ik heb rechten gestudeerd en later nog een opleiding tot dpo (van een half jaar)

Ik heb een werkweek van 36 uur.
Zelf vind ik het werk echt super leuk om te doen. Elke dag is anders en je hebt echt de kans om er zelf iets leuks van te maken
Het ene moment adviseer je de directeuren van de organisatie, dan geef je een workshop voor een groep medewerkers en een ander moment ben je bezig met een beleidsstuk.

Ja ik vind van wel. Ik ken ook genoeg dpo’s bij andere organisaties die geen rechten achtergrond hebben.

Rechten is mijn enige opleiding

1 like

Ik zit ook een beetje in die kant (wel meer richting data analyse, maar zeker ervaring met beheer) Heb zelf ook nooit een masteropleiding afgerond, en heb ook veel collega’s met ander soort achtergronden (dropouts, tot phd’s haha)

1 like

Jaa supergoed idee. Zeg dat het werk je erg bevalt (hoop dat dat zo is…?) en je graag snel zou willen kennismaken. De verdere introductie komt dan wel!

1 like

Wat Kleinmaargroot zegt, hoe lang je zelf al werkt voor de organisarie en wat jezelf het leukst vindt aan je baan.

1 like

Ik ben op zoek naar ervaringen van fijne software/tooling voor urenregistratie. Waar medewerkers per project uren kunnen loggen, kunnen aanpassen, indienen per periode etc.

Dus ben heel benieuwd waar jullie ervaring mee hebben en ook wat er dan zo fijn aan die tooling is!

Ik werk in een bib, maar wel in België. Laat maar weten als ik kan helpen!

Ik vind Toggl heel fijn, daar werken we bij ons mee. Fijne webextensie en desktopapp, makkelijk in gebruik en er rollen fijne grafieken uit :slight_smile:

Ik heb verschillende functies bij een bibliotheek gehad. Als ik iets voor je kan beantwoorden, laat maar weten!

1 like

Pff, ik moet het even ergens kwijt. Heb op mijn werk gehoord, dat we er financieel niet goed voor staan en we het maar tot juni/juli volhouden als bedrijf als er geen nieuw werk binnenkomt. Door Covid hebben we vorig jaar een grote klap gehad, toen werkte ik hier nog niet. Ik vind dit zoooo lastig. Ga echt heel slecht op onzekerheid, dus ben helemaal niet blij om dit te weten :pensive:

1 like

Wat lief van je :slight_smile: ik heb het eerlijk bij mijn baas aangesproken en hij heeft gelukkig gezegd dat ik me geen zorgen hoef te maken!!

2 likes

Misschien getting things done? Zelf nog nooit gelezen maar volgens mij is dat een algemener boek en wordt vaak aan gerefereerd.

2 likes

Ik vond dat boek tegen vallen gtd, dan vond ik Grip beter.
Ook gtd is gericht op kantoorwerk.

leuk!! Spannend ook wel. Ik las je quote terug en dacht echt, huh waarom zou je daar aan de slag willen? Maar het was 1 april toen.

2 likes

Focus aan/uit? Ik ben er pas in begonnen dus durf het niet met zekerheid te zeggen, maar het lijkt mij wel wat algemener.

1 like

Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met kantoorwerk, maar ik weet niet goed hoe ik iets totaal anders kan gaan doen wat me wel leuk lijkt (zorg/onderwijs sowieso niks voor mij) en ik zou kunnen. Want ja, wat kán ik nou eigenlijk.

Eigenlijk wil ik helemaal niet meer werken, heb hobby’s genoeg, maarja haha.

2 likes

Dit had ik kunnen zeggen. Snap je gevoel 100%. Ik vind kantoorwerk echt niet leuk en mijn managers vind ik ook vreselijk. Zie zondag altijd zo op tegen werk. Enige verschil is dat het onderwijs mij wel aanspreekt. Alleen zou dat betekenen dat ik weer de schoolbanken in moet en financieel gezien tijdens de studie een grote stap terug moet zetten. Kwam laatst een zij-instroom voor leraren op het VO tegen en dan werk je (en verdien je salaris) tijdens de opleiding. Alleen hier ook weer twijfel over of het wel iets voor me is.

Misschien iets van politie/marechaussee/douane? Ik kan niet tegen bloed dus de zorg en de politie valt af haha.

1 like