Werk (algemeen topic)

Ik ben op zoek naar ervaringen van fijne software/tooling voor urenregistratie. Waar medewerkers per project uren kunnen loggen, kunnen aanpassen, indienen per periode etc.

Dus ben heel benieuwd waar jullie ervaring mee hebben en ook wat er dan zo fijn aan die tooling is!

Ik werk in een bib, maar wel in België. Laat maar weten als ik kan helpen!

Ik vind Toggl heel fijn, daar werken we bij ons mee. Fijne webextensie en desktopapp, makkelijk in gebruik en er rollen fijne grafieken uit :slight_smile:

Ik heb verschillende functies bij een bibliotheek gehad. Als ik iets voor je kan beantwoorden, laat maar weten!

1 like

Pff, ik moet het even ergens kwijt. Heb op mijn werk gehoord, dat we er financieel niet goed voor staan en we het maar tot juni/juli volhouden als bedrijf als er geen nieuw werk binnenkomt. Door Covid hebben we vorig jaar een grote klap gehad, toen werkte ik hier nog niet. Ik vind dit zoooo lastig. Ga echt heel slecht op onzekerheid, dus ben helemaal niet blij om dit te weten :pensive:

1 like

Wat lief van je :slight_smile: ik heb het eerlijk bij mijn baas aangesproken en hij heeft gelukkig gezegd dat ik me geen zorgen hoef te maken!!

2 likes

Misschien getting things done? Zelf nog nooit gelezen maar volgens mij is dat een algemener boek en wordt vaak aan gerefereerd.

2 likes

Ik vond dat boek tegen vallen gtd, dan vond ik Grip beter.
Ook gtd is gericht op kantoorwerk.

leuk!! Spannend ook wel. Ik las je quote terug en dacht echt, huh waarom zou je daar aan de slag willen? Maar het was 1 april toen.

2 likes

Focus aan/uit? Ik ben er pas in begonnen dus durf het niet met zekerheid te zeggen, maar het lijkt mij wel wat algemener.

1 like

Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met kantoorwerk, maar ik weet niet goed hoe ik iets totaal anders kan gaan doen wat me wel leuk lijkt (zorg/onderwijs sowieso niks voor mij) en ik zou kunnen. Want ja, wat kán ik nou eigenlijk.

Eigenlijk wil ik helemaal niet meer werken, heb hobby’s genoeg, maarja haha.

2 likes

Dit had ik kunnen zeggen. Snap je gevoel 100%. Ik vind kantoorwerk echt niet leuk en mijn managers vind ik ook vreselijk. Zie zondag altijd zo op tegen werk. Enige verschil is dat het onderwijs mij wel aanspreekt. Alleen zou dat betekenen dat ik weer de schoolbanken in moet en financieel gezien tijdens de studie een grote stap terug moet zetten. Kwam laatst een zij-instroom voor leraren op het VO tegen en dan werk je (en verdien je salaris) tijdens de opleiding. Alleen hier ook weer twijfel over of het wel iets voor me is.

Misschien iets van politie/marechaussee/douane? Ik kan niet tegen bloed dus de zorg en de politie valt af haha.

1 like

Ugh ja überhaupt het hele concept van managers, dat opzien tegen werken is ook zo herkenbaar!

Politie heb ik wel eens aan gedacht maar nog niet echt concreet, zal me er eens in verdiepen. Vrees alleen dat ik ook daar achter een bureau zou terecht komen haha.

Wel leuk dat onderwijs jou wel aanspreekt trouwens, biedt misschien al wat houvast in de zoektocht!

Bedankt voor de tip! Ik ga eens kijken.

Mijn werkmotivatie is zo ongeveer tot het nulpunt gezakt. Thuiswerken + dingen die er in de top van de organisatie gaande zijn. Had eerst de hoop dat het wel weer goed zou komen als we weer naar kantoor mogen, maar vraag me toch steeds meer af of dit wel is wat ik wil… zo lastig :disappointed_relieved:

2 likes

Ik kan wel wat succes en geluk gebruiken vandaag. Moet vandaag voor t werk een belagrijke sessie leiden met niet-directe collega’s, waarbij ik de expert moet zijn. Maar ik heb me nog nooit zo slecht voorbereid gevoeld + ik ben half overwerkt waardoor mijn hersenen niet optimaal functioneren. Verzetten vd sessie is geen optie helaas…

Ik moet de komende dagen echt wat rust nemen.

9 likes

Voor 12u deze middag ga ik weten of ik ben aangenomen voor een nieuwe, hogere, functie en ik vind het zoooo spannend :grimacing:

11 likes

Ben het niet geworden, helaas. Ik had een gedeelde eerste plaatst met iemand dat van een andere dienst komt (en die al in zo’n functie zit), dus die kreeg een punt meer omdat zij wel al ervaring heeft in die functie.

Ooh jammer! Hopelijk komt er snel een andere kans voorbij.

Ik ben aan het wachten tot ik word ingebeld bij een overleg om een bepaald plan voor te leggen en ik word echt zenuwachtig van dat wachten :joy: Durf ook niet naar de wc. Duurt lang!!