Dankje! Aan mn baas en het team ligt het niet.
Ik ga ervan uit dat nieuwe werk ook goed is. Die ik heb gesproken en vaag ken zitten er ook al lang dus moet wel goed teken zijn.
Heeft iemand ervaring met (onterecht) ontslag op staande voet?
Dat is een kennis overkomen aan het begin van de corona crisis. Niks tekenen en naar de vakbond gaan. Toen is hij uiteindelijk niet ontslagen. Hij is er daarna snel weg gegaan, maar pas zodra hij iets anders had gevonden.
Er gaat nog iemand weg bij ons. Voelt echt alsof ik de dans aan het ontspringen ben en net op tijd ergens anders ga beginnen.
Ja, heb ik eens meegemaakt. Ik heb toen alle ontslagredenen die ik had gekregen op een rij gezet en erbij gezet waarom dit wettelijk niet was toegestaan (inclusief verwijzingen naar de wetten). Dit alles naar mijn baas gemaild en gezegd dat ik er of een zaak van wilde maken of x-bedrag wilde hebben (ik wilde daar zelf ook weg namelijk, maar dat wist hij niet). Ik heb uiteindelijk x-bedrag gekregen.
En idd niks tekenen of mondeling toezeggen. Eventueel iets van (gratis) juridische hulp ernaar laten kijken of de vakbond inderdaad.
Ik ben vandaag bij mijn nieuwe baan begonnen en het voelt echt niet goed. Ze hebben mij deze baan aangeboden met een onbepaalde contract en iets hogere loon dan mijn vorige baan maar het voelde echt niet goed? De werkzaamheden waar ik nu voor wordt ingewerkt, zijn eigenlijk voor 2 fte’s. Daarnaast zijn er al heel veel mensen gerouleerd op de afdeling door burn outs doordat het bedrijf niet ziet dat er meer mensen nodig zijn (ja, of ze willen het niet). Dit zijn natuurlijk allemaal dingen die ik niet wist en ik zou aangenomen zijn om processen te verbeteren, waar dus absoluut geen tijd voor is.
Ik heb spijt dat ik weg ben gegaan bij mijn andere baan, want ik had het daar goed. Ik was alleen op zoek naar meer uitdaging die ik dacht hier te vinden. voel mij hier zo kut over.
Hoe kwam het dan dat het al niet goed voelde? Wat wist je eerst niet, maar na vandaag wel? Enorm rot dat je je zo voelt nu. Ik denk dat het gewenste gevoel eerder ‘euforisch’ of ‘moe maar voldaan’ is na zo’n eerste dag. Jammer dat je je zo echt totaal niet voelt.
Vervelende situatie. Misschien nog even proberen en valt het mee. En eventueel aangeven dat het voor 2fte is.
En anders, kan je nog terug?
Dit is ook mijn angst waar ik ga beginnen binnenkort, er staan namelijk veel vacatures open daar. Maar ik ga het gewoon proberen.
Ik kan me je gevoel heel goed voorstelen, maar vergeet ook niet dat het pas je eerste dag is er zijn twee opties op je eerste dag: 1. Je krijgt een computer en zit de hele dag ernaar te staren omdat je nog niks te doen hebt. 2. Totale paniek. Meer smaken zijn er niet. Geef jezelf ook even tijd om eraan te wennen, ook na een gestoord afgelopen jaar en kijk over 4 weken nog eens of je nog steeds zo’n slecht gevoel hebt. Niet teveel zorgen maken, het komt goed.
@Lichtknopje @anon18050057 De verwachtingen die door de manager zijn geschept naar mij toe zijn anders. Ik ben bij mijn andere baan weggegaan omdat er een hoge werkdruk was maar verder geen uitdaging. Er zouden in deze functie andere mogelijkheden zijn maar niet een hoge werkdruk. Maar ik ben erachter gekomen hier dat het team is gehalveerd en dat er deze maand al 2 personen weg gaan in dit team omdat de werkdruk veel te hoog is.
Ik heb geen zin om te blijven onder valse voorwendselen als ik mij niet op mijn plaats voel hier. Jaren heb ik mijzelf weggecijferd voor veel werk en constante druk en dat wilde ik niet meer. Had ik net zo goed kunnen blijven bij mijn andere baan en voel me in de maling genomen.
Heel herkenbaar. Ik heb ook 2 keer een overstap gemaakt en voelde eigenlijk vanaf dag 1 dat het niet was wat ik ervan verwachtte.
Ik heb het bij beiden toen nog 6 maanden volgehouden maar had eigenlijk in overleg moeten stoppen in mijn proeftijd.
zou je niet terug kunnen naar je oude werkgever?
Ze wilden mij niet kwijt en hebben aangegeven dat ik eventueel weer welkom ben. Al voelt dat ergens wel raar.
Denk dat raar voelen een drempel is. Bij mijn huidige werk zijn er al een paar na een jaar weer terug.
Kan je makkelijk wat anders vinden? Dan hoef je niet terug.
Als het goed voelt gewoon doen. Soms moet je iets nieuws proeven om te weten dat wat je eerst had beter smaakte. Maar geef jezelf een deadline. is het na X aantal weken nog steeds ruk dan iets in werking zetten.
Mijn favo collega gaat weg, en ik vind het zo stom. Naast dat dit echt mn maatje was/is op werk gaat het ook weer voor zoveel gedoe zorgen. Meh.
Kun je dit niet gewoon navragen bij je manager/degene die een ander beeld heeft gecreëerd bij je?
Ik zie soms ook wel afspraken (over nieuwe collega’s) die gemaakt zijn voor aanname, dat die niet worden nagekomen door degene die ze inwerken. Terwijl dat helemaal de bedoeling niet is. Omdat ze t druk hebben, of zelf een bepaald iets niet willen doen oid
Nou dit heb nagevraagd bij de collega die mij inwerkt. Iedereen is hier ontzettend open. Ik zit letterlijk nu te luisteren naar een klaagzang tussen een aantal naaste collega’s en hoe ontevreden ze wel niet zijn nu en er nooit iets veranderd.
Ik had niet verwacht in zo’n omgeving binnen te komen. Ik was niet tevreden met mijn ex baan maar ZO ontevreden was ik nooit met verleden banen haha.
Heerlijk, heb mijn out of office al aanstaan en op Teams sta ik op offline.
De maandag dat ik terugkom heb ik ook tot 12 uur nog mijn out of office aan staan en blijf ik in Teams ook nog lekker offline. Hopelijk kan ik dan rustig mijn mail teruglezen.
Dat snap ik. Alleen weet ik nu al dat dit hem niet is voor mij. Naast de ontzettende druk die de afdeling op mij zet omdat ik de belangrijkste en moeilijkste pakket krijg blijkbaar (met de hoogste werkdruk) is er geen positiviteit op de afdeling.
Misschien dat dit voor een rationeel denkend persoon moeilijk te begrijpen is, maar het gevoel dat ik moet hebben, moet wel goed zijn als ik denk aan het werk dat ik ga doen. Dat heb ik totaal niet.
Heb twee maanden lopen bikkelen met opleidingsdagen en thuisstudie. En eerlijk gezegd had ik er een hard hoofd in, maar net kreeg ik een telefoontje van mijn begeleider dat ik nu volledige bevoegdheid en vrijheid heb om naast de standaard ook de complexe dossiers op te mogen pakken. Super blij mee! Moest nog wel werken aan mijn zelfvertrouwen wat betreft mijn eigen kunnen maar dit is toch een fijne opsteker