Werk (algemeen topic)

Dat kan ECHT NIET. Wowow wat slecht. Heb je nog iets gezegd? Dat is echt een absolute no-go hoor.

Edit: ik lees nu dat je het gezegd hebt. En hij snapte niet dat je dat raar vond?? Wat een klapmongool joh.

1 like

Ik snap opeens waarom ik laatst een profiel voorbij zag komen met de als titel ‘tevreden bij mijn huidige werk’. Echt not done hoor.

Ik word ook zooo moe van die recruiters. Pas ook een die belde (gelukkig wel direct mijn eigen werknummer). Dus ik vertelde dat ik niet geïnteresseerd was en btw net een andere baan had. " Die kan je toch opzeggen in je proeftijd". Eeeeh pardon?!

1 like

Hier ook geen afscheid of iets opgestuurd gekregen, maar in de weken nadat ik weg was wel regelmatig appjes of ik wist waar x opgeslagen stond of hoe z ook alweer gemaakt was.
Neh, flikker op.

4 likes

Ik moet voor mijn werk een heel uitgebreid proces beschrijven en ik hik er al een week tegenaan. Gevolg: uitstellen uitstellen uitstellen. Eind week 38 moet het klaar zijn en normaal ben ik helemaal niet zo. Op de universiteit moest ik 100 van dit soort dingen binnen een week schrijven maar nu kan ik het opeens niet meer. Echt hatelijk.

Ik ook geen afscheid. Heb er lang gewerkt en inderdaad veel geld binnengeharkt. Er komt wel iets door collega’s nog maar vanuit organisatie niet.
Vakantie en corona denk ik niet. Want het is niet eerste keer dat het gebeurd, pre corona eigenlijk ook.

1 like

Heeft iemand misschien tips voor mij? Ik werk 4 dagen, waarvan nu tijdelijk 1 dag opleiding is. In de andere 3 dagen heb ik standaard te veel werk. Ik houd het allemaal net bij, maar ik heb nooit het gevoel klaar te zijn omdat er eigenlijk altijd wel wat te doen is. Die druk zorgt er soms voor dat ik niks gedaan krijg, omdat ik zo erg bezig met met alles wat nog gedaan moet worden. En eigenlijk ligt er ook nog een hoop werk wat ooit nog gedaan zou moeten worden, maar ik nu helemaal geen tijd voor heb. Hoe gaan jullie hier mee om?

Ik heb dit al met mijn leidinggevende besproken, en hij ziet ook in dat de werkdruk te hoog is en dit in het vervolg anders moet, maar voor nu is dat natuurlijk geen oplossing.

Ik had net een bizar gesprek met mijn baas, het ging over de wc-bril omhoog of omlaag hebben. Dus ik zei: ik vind het echt raar als de bril omhoog blijft staan, mannen moeten hem gewoon omlaag doen. Waarna hij de discussie aan ging dat het voor mannen de default is dat hij omhoog staat, dus waarom kunnen vrouwen hem niet gewoon omlaag doen en moeten ZIJ hem omhoog doen. Echt wtf dude.

Ik wilde je vorige week nog een berichtje sturen om te vragen hoe je nieuwe baan was maar helemaal vergeten. Wat balen dat het tegenvalt :frowning: wel al wat anders op het oog?

1 like

Awhh lief :smiling_face_with_three_hearts:
Baal echt enorm haha. Wel beter dan m’n vorige baan, maar dit is weer om heel andere redenen niet chill. Vriendin van me wil een aanbeveling schrijven, want bij haar oude werk staat een vacature vrij! Ga deze week m’n motivatie en cv opsturen! :crossed_fingers:t2::crossed_fingers:t2::crossed_fingers:t2:

4 likes

Ja kan ik mij voorstellen dat je baalt! Ik ga voor je duimen voor die andere baan :crossed_fingers:t5:

Mijn man werd laatst benaderd door iemand die zijn werk over heeft genomen (is al meer dan een jaar weg). Zegt hij bloedserieus; ik ben op zzp basis in te huren, ik hoor het wel. Niks meer gehoord natuurlijk, maar vind het wel lef hebben om te denken dat een ex werknemer even kosteloos iets voor je wil oplossen.

1 like

Krijg een nieuwe functie binnenkort en dat is met 38u contract. Ik was allang vergeten hoe die berekening was, of dat dat überhaupt besproken was maar ik ontdekt na een beetje puzzelen dat dat alleen logisch is in format van 40+40+40+32= 152; /4=38. Wat irritant. Werkt iemand zo? Echt apart dat het lijkt alsof bedrijven langzaam afstappen van de 40u werkweek maar dat je aan de eindstreep één lullige dag vrij hebt per maand… :woozy_face: Ik wilde graag naar 32u maar de persoon met wie ik het contract besprak vond dat maar raar en vroeg helemaal naar waarom dan etc. Eh, gewoon omdat ik werk om te leven en niet andersom? Fatsoenlijk sporten of een hobby uitoefenen is nauwelijks te doen met 40u. Maar goed, moet het eerst zo proberen, kan altijd nog omlaag ofzo.

Het is dat ik een studieschuld af te betalen heb, pfff. Misschien wordt deze functie zo leuk dat 40u peanuts wordt, maar dat betwijfel ik. Ik ga wel met hele leuke mensen werken waar ik in het verleden ook mee gewerkt heb of mee gestudeerd heb, dus daar heb ik dan wel weer zin in. Maar ik ben eigenlijk al blij als ik langer dan 2 jaar wil blijven hangen want tegen die tijd begin ik me altijd al te vervelen.

Ik werk 38 uur (fulltime in mijn cao) en dat is “gewoon” maandag tot en met vrijdag van 9 tot 5.

3 likes

Hup verhuizen met de baby (of is het al een echt mens?)

Moet ze daarna naar school? Spannend hoor, maar jij bent echt een knaller, dat komt sowieso goed

1 like

Ik werkte 38 uur en werkte ma, di, do en vrij van 8 tot half 5 en woensdag van 8 tot 2! Zou het alleen niet aanraden want 9/10 keer liep die woensdag uit en tot 2 uur is net te laat om echt iets te ondernemen.

Vind het zo raar als bedrijven gek reageren op 32 uur. Je werkt toch om te leven en je leeft toch niet om te werken :roll_eyes:.

1 like

Ik werk voor 38 uur 5x8 + 4x9. Dan heb je om de week een vrije dag.

2 likes

Je hoeft je echt niet schuldig te voelen. Ik ben zelf na een overstap ook weer na 3 maanden overgestapt. Had precies dezelfde gedachtes als jij maar in de sollicitatiegesprekken die ik had kon ik jet prima onderbouwen en kreeg ik er geen gekke reacties op.

Hopelijk vind je snel een leuke plek!

1 like

@Barend @syntagma dank voor jullie reacties! Ik heb gevraagd naar 4*9 maar dat is niet mogelijk. Het is wel een kantoorbaan maar met onregelmatige werktijden en shifts die starten om 6-9-15 geloof ik en weekenden zal ik soms ook moeten werken.

Ik denk er nog over na.

@George werk je dan 2 uur voor niks? :no_mouth:

1 like