En @mikselke ik was ook zeker niet van plan om het voor iets anders dan werk te gaan gebruiken! Dus het maakt mij persoonlijk vrij weinig uit als ze controleren want er gaan alleen werk gerelateerde dingen te vinden zijn. Vroeg me voornamelijk af of het wel mocht. Ik heb hr gebeld en de vrouw aan de telefoon wist mij te vertellen dat ze binnen het bedrijf steekproefsgewijs controles uitvoeren om te checken of je echt alleen bezig bent met dingen voor het bedrijf en of je geen informatie lekt aan derden.
Ik vind het altijd een lastige kwestie… Enerzijds snap ik het vanuit de werkgever, anderzijds vind ik echt te gek voor woorden dat een bedrijf dus van je vraagt dat je een tweede laptop moet hebben liggen voor je privézaken. Want je kunt nauwelijks zonder. Dat is natuurlijk verre van duurzaam.
Liever zie ik (en ja, ik snap dat dat dat voor sommige sectoren makkelijker gezegd is dan gedaan) dat er zorg wordt gestoken in aparte, goed beveiligde werkomgevingen zodat je je laptop daarnaast ook goed privé kunt gebruiken.
O m g. Ik heb sinds mei een nieuwe functie en het is nogal een rommeltje soms (baan is voor mij gemaakt en moet wel nog mijn weg erin vinden/en uitzoeken wat nu echt bij mij hoort).
Maar nu lijkt mijn eerste echte ‘project’ waar ik van begin tot eind (morgen als het goed is)mee bezig ben geweest live te mogen en ben toch zo trots. Op mezelf maar ook op de mensen waar ik mee heb gewerkt die wel meedachten en naar het grotere plaatje keken.
Denk dat ik wel een traan ga laten als ik morgen laat weten dat het allemaal ingebouwd mag worden
Het ligt natuurlijk aan je werk, maar ik heb een baan waar ik soms even echt iets anders moet doen omdat ik een probleem in mijn hoofd even lucht moet geven (of soms is het niet super druk) en dan kan je even iets leuks doen. Is ook weer niet zó gek toch?
Oh doe ik vaak zat hoor, maar dan op m’n privé telefoon oid. Niet op de werklaptop!
Willen jullie even duimen? Ik heb zo gesprek met mijn manager, afgelopen zaterdag heeft er een flink incident plaatsgevonden op het werk en ze heeft niet “oké” gehandeld.
Ik als collega heb echt de kar moeten trekken. Pff heb echt buikpijn en tril ervan.
Heel veel succes! Zoals je het zelf beschrijf heb jij goed gehandeld, daar mag je trots op zijn. Houd het bij jezelf. Je kan het.
Ik ben voor je aan het duimen, het klinkt alsof jij goed hebt gehandeld. Succes!
Dankjewel allemaal
Ze begon meteen te huilen en sorry te zeggen en zich te verdedigen dat ze een zware week had gehad ect. Maar ik ben bij mijn eigen gevoel gebleven, en verteld wat het met mij heeft gedaan. Daar had ze uiteindelijk wel enigzins begrip voor. Ik voel me nu goed en er is een last van mijn schouders af.
Heb wel vrijdag een gesprek met haar manager omdat ze gewoon echt niet goed heeft gehandeld en er dingen echt fout hadden kunnen gaan. Wel enigszins trots op mijzelf.
Als ik aan de brandweer denk en dan aan jouw werk vind ik dat echt eng
Sowieso op reageren! Nee heb je, ja kun je krijgen!
Ivm herkenbaarheid weg gehaald.
wat vreselijk zeg!
Zit midden in een veelomvattende sollicitatieprocedure voor een baan die ik echt heel graag wil. De twee gesprekken achter de rug, nu komende week een psychologische screening-test-dinges. Duimen jullie voor me?
Ik heb volgende week voor het eerst functioneringsgesprek. Ik wil om salarisverhoging vragen, sta daar volledig achter dat ik dat verdien en kan goed onderbouwen waarom, maar vind het toch heel spannend want heb nog nooit onderhandeld over salaris. Vooral het hoe en wanneer in het gesprek breng je dat ter sprake, ga je hoger bluffen om te kunnen onderhandelen enzo.
Ik heb een ‘probleem’ en weet niet zo goed wat ik moet doen. Wat zouden jullie doen.
Ik werk aan twee projecten, A en B. Door uitloop bij A (niet door mij) is het nu voor mij zo druk dat ik niet het werk voor allebei kan doen in het aantal uren dat ik werk.
Projectleider A had niet door dat iets aankomende week af moet en heeft nu in mijn agenda ingepland dat ik een dag aan dat project werk, maar ik heb de hele week nodig om een deadline voor B te halen (dat wist projectleider A ook al 1,5 week).
Project B moet ook gewoon af. Project A dus eigenlijk ook, als ik het aankomende week niet doe, dan loopt dat extra uit en ben ik bang dat ik de schuld krijg.
Voer je de projecten uit namens dezelfde werkgever?
Toen ik als projectmanager werkzaam was had ik deze situatie ook wel is met consultants die verschillende projecten uitvoerde voor verschillende klanten. Ik stemde dit dan altijd af met de projectmanager van het andere project om prioriteiten te bepalen en dan te bepalen hoe we dit gingen oplossen.
Zou in iedergeval de situatie bespreken met beide projectmanagers dan kunnen zij meedenken en eventueel de hete kolen uit het vuur halen.
Ja, misschien wat onduidelijk omdat ik het over projecten heb, maar ik werk alleen voor mijn eigen werkgever.
Maar dat is wel een goede tip!
Heeft iemand een tip voor een adviseur in bedrijfsovernames oid?
Of is er hier een HR medewerker die ik wat vragen mag stellen via PB over contracten etc?