Werk (algemeen topic)

Ja pff dat hele dag achter een scherm, ik vind het ook niets. Maar ja, dat tref je bijna overal, en de zorg is niets voor mij. Heb afgelopen zaterdag ook op het punt gestaan te solliciteren in mijn favoriete kroeg, lijkt me prachtig, hele dag biertjes serveren.

Maar ja of ik daar op lange termijn ook gelukkig van word

1 like

@ iedereen die heeft gereageerd: wat fijn dat ik niet de enige ben :relaxed: Voelde me soms een beetje verwend ook hierdoor.

Ik ga op werk aangeven dat ik me graag meer zou bezighouden met events (weg achter dat bureau!) en ik ga ook kijken of vrijwilligerswerk misschien wat voor me is.

2 likes

Ik wil mij heel graag profileren op werk en doorgroeien. Nu ben ik ook bezig met een opleiding en na deze opleiding (verwachting eind november) ga ik ook een andere functie vervullen. Nu gaat er ook nog een collega met zwangerschapsverlof (pas in het nieuwe jaar) en zij doet ook wat extra taken. Nu twijfel ik of ik moet aangeven bij mijn baas dat ik eventueel haar taken ook wel wil doen voor die maanden. Op dit moment moet ik er niet aan denken omdat ik nog druk bezig ben met die studie maar dan ben ik inmiddels wel klaar. En het voelt als een kans die ik moet aannemen, ook voor mezelf. Maar ik vind het ook wel moeilijk om mezelf zo naar voren te duwen en kansen te pakken ook omdat ik dan weer denk: “Wat vinden collega’s daar van?”

2 likes

Sowieso doen, ik weet niet hoe er normaal met dit soort dingen omgegaan wordt, maar de kans is groot dat dit niet spontaan bij jou terecht gaat komen maar alleen maar als jij actie onderneemt. En wat collega’s ervan vinden doet er eigenlijk niet zo toe toch? Het is toch je goed recht om zoiets aan te geven.

4 likes

Ik moest net echt last minute invallen en een college geven en ik ben echt supertevreden met hoe het ging :smiley:

18 likes

Ik zie mijn manager binnenkort die ik eigenlijk maar weinig spreek. Weet nu al dat ze gaat vragen hoe het gaat en ben me nu al aan het voorbereiden op hoe ik moet antwoorden zonder dat ze denkt dat ik incapabel ben.

1 like

Hoe werken jullie thuis? Ik zit nu aan de eettafel op een laptop maar ga binnenkort waarschijnlijk bij een ander bedrijf werken. Nu werd ik net gebeld dat ik over de computer, hun hebben het liefst vast met 2 schermen, moest nadenken en wat ik nodig had/wil. Maar ik heb niet zoveel plek eigenlijk. Heb 2 kinderen dus de 3 slaapkamers zijn bezet en de zolder word binnenkort verbouwd. Twijfel nu over een tijdelijk bureau in mijn slaapkamer, maar of dat weer wat is.

Iemand nog geniale ideeën?

Ik heb een hele tijd een opzet met apart beeldscherm etc op mijn eettafel gehad. Ik haalde alles alleen weer weg als ik het niet meer nodig had. Dat was wat gedoe, maar wel heel prettig om niet achter een laptop te zitten!

Bureau in je slaapkamer kan prima werken als er genoeg ruimtere is natuurlijk :slight_smile:

1 like

En @Flippie
Maar ruim je dat elke dag op dan? Want wij eten wel elke avond aan tafel.

Ik had een vilten mand waar ik dan alles in kon leggen. Schoof ik vervolgens een kast in, van de Ikea. Werkte voor mij erg goed :blush:

1 like

Ik heb 10 maanden vanuit de slaapkamer gewerkt met externe schermen. Daarvoor 4 maanden in de keuken, met extern scherm en toetsenbord die ik elke dag moest opruimen (en niet deed waardoor we 50% van de tijd tussen mijn werkstukken in lunchten). De slaapkamer vond ik veel fijner. Aan het einde van de werkdag hoefde ik zo alleen de papieren op een net stapeltje te doen en was daarna “vrij”, terwijl ik in de woonkamer non stop naar werk keek. Had wel standaard een foto als achtergrond in teams zodat collega’s niet tegen het bed aan keken.

2 likes

ik ga per 1 dec bij mn nieuwe werk beginnen en heb nog 2 weken verlof.
wil 1 week opnemen en 1 week uit laten betalen.
een vriendin zei dat uitbetalen niet slim is omdat je dan alles kwijt bent aan belasting, is dat zo??
ik kan alleen vinden dat je 37% belasting betaalt over die uren maar krijg je (een deel) daarvan ook niet terug met je jaarteruggave volgend jaar?

1 like

Ja volgens mij is het iets van de helft wat je aan belasting betaald.

@Meka en krijg je dat dan (gedeeltelijk) weer terug?

Weet ik niet eigenlijk. Ik heb m’n belastingaangifte van 2020 geopend, maar begrijp er niet zo veel van :thumbsup:

Nee volgens mij niet. Net als bij vakantiegeld of een eindejaarsuitkering. Door zo’n bedrag uit te keren heb je meteen ook recht op minder arbeidskorting en algemene heffingskorting dus als je dit met 37% uitgekeerd zou krijgen heb je ook een grote kans dat je nog extra moet betalen bij je inkomstenbelasting. Iemand heeft dit laatst goed uitgelegd in het Belastingaangifte topic!

bedankt iedereen! denk dat ik maar gewoon 2 weken vrij neem : D

1 like

Argh mijn werkgever heeft geen pensioenvoorziening en ik vind het zo irritant en een beetje gierig. Nu ben ik dadelijk zelf een paar honderd euro kwijt van mijn netto salaris. Baal daar echt van.

5 likes

Weet ik eigenlijk niet meer, volgens mij wist ik het wel maar besefte ik niet helemaal wat dat inhoudt. Heb gisteren wel een super goed pensioengesprek gehad met een adviseur :smiley: dus ben nu helemaal up to date. Best trots op mezelf haha.

2 likes

Klinkt heel rot! Is er geen collega die je spullen evt kan afgeven? Beterschap!