Werk (algemeen topic)

Ik ben net van baan gewisseld en moet nu weer elke dag naar kantoor en ook nog met de trein en ben elke dag echt gesloopt als ik thuis kom. Nou kost een nieuwe baan natuurlijk altijd wel veel energie in het begin door alle nieuwe mensen en indrukken maar ik weet ook echt niet meer hoe ik dit pre corona deed.

Ik heb vandaag mijn allereerste werkdag op kantoor en ben best wel zenuwachtig. Zit nu te wachten op degene die me komt inwerken want ik heb nog geen medewerkerspas dus kan nog nergens naar binnen haha

3 likes

Dankjewel! Is gelukkig heel goed gegaan!

6 likes

Ik vind naar kantoor gaan ook veel vermoeiender sinds corona. Ik ga gelukkig niet elke dag en veel naar eigen inzicht, maar deze week morgen en vrijdag en dan ook nog morgenavond uit eten plus een concert dus weet nu al dat ik morgenavond zoooo moe ga zijn en er dan vrijdag echt tegenop zie.

1 like

Mijn vriend mag voor een toffe baan waar hij perfect geschikt voor is niet op gesprek komen, omdat ze de afstand te ver vinden. Ik vind het echt onzin, want het gaat om de route omgeving Den Haag - Amsterdam Zuid. Een afstand die veel mensen dagelijks afleggen, lijkt me. Is dit iets wat vaker voorkomt en mag je om deze reden worden afgewezen? Snap dat de keuze aan hen is, maar het is niet alsof je dagelijks van Maastricht naar Utrecht moet ofzo.
Het stomme is ook dat ze al een uitnodiging voor een gesprek hadden gestuurd, en nu ineens dit erachteraan mailen.

1 like

Ik zit nu op een borrel/bbq van werk en het is bijna alleen maar rood vlees en de kip ziet er ongelukkig uit. Ga straks bij smullers lekker een patatje flip halen :smiling_face_with_three_hearts: Want zelfs friet is er niet. Ben echt te simpel voor de zure couscous en salades wat er verder zijn uit te kiezen. Mij maak je blijer met een frikandel met appelmoes ofzo :joy:

Ik wil ook echt naar huis want mijn sociale batterij is leeg.

2 likes

Dat is echt afhankelijk van het soort werk denk ik. Bijv dat je bij urgente zaken er binnen een x aantal tijd kunt zijn.
Ben dat wel vaker tegengekomen iig.

3 likes

Den Haag-Amsterdam is ook echt wel goed te doen met auto, klein uurtje? Ik heb het wel eens gehad dat ze per se iemand buiten of juist in de regio zochten i.v.m. de aard van de functie (verhouding tot doelgroep/clientèle). Misschien dat ze toch bang zijn dat reistijd uiteindelijk gaat opbreken?

1 like

Ik zou dat wel willen natrekken waarom ze het te ver vinden. Had eerder dit jaar gesolliciteerd op een baan in Amsterdam en woon in Utrecht en toen maakte iemand wel de opmerking in de trant van ‘dat ik zeker in een later stadium wel in Amsterdam zou gaan wonen’. :joy:

2 likes

Er zijn ook werkgevers die een voorkeur hebben voor iemand die dichterbij woont, omdat ze denken dat je minder lang zult blijven met een langere pendeltijd.

1 like

Dat zou in dit geval wel kunnen ja! Maar dan nog vind ik een uur reistijd normaal/acceptabel

2 likes

Oh ja zoiets dacht ik al. Maar vind je een uur reizen acceptabel bij spoed/urgentie?
Ligt er natuurlijk maar weer aan wat precies haha, maar ik vind dat zelf dan wel aan de lange kant.

Ik zou een uur reistijd ook normaal vinden in andere gevallen hoor.

2 likes

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: PhD topic

Misschien heeft de werkgever in het verleden al mensen zien vertrekken met als reden ‘de afstand’?
Hier is dat zeker het geval. Afgelopen jaar zijn er 2 collega’s vertrokken met de afstand als hoofdreden.
En eerlijk: dat zag ik vooraf aankomen. Ik begreep ook niet dat ze voor gekozen hadden, maar we hebben heel weinig keuze want amper sollicitanten. Als je dan kan kiezen tussen ‘goed, maar woont ver’ of ‘minder goed, maar woont dichtbij’ gaan ze toch voor de eerste mogelijkheid.

1 like

Zijn er hier pas afgestudeerde GZ-psychologen? Ik ben bijna klaar en vind het heel lastig hoe ik de salarisonderhandelingen in moet gaan bij het arbeidsvoorwaardengesprek. Iemand tips?

1 like

Heeft iemand verstand van arbeidsrecht die ik een DM mag sturen? Ik heb een vraag over o.a. ketenbepaling.

Ik ben bij een nieuwe organisatie begonnen, waarbij ik eens per week mag thuiswerken. Zijn er anderen die dat ook doen en welke dag doen jullie? Ik zit te twijfelen tussen woensdag en vrijdag.

Als er bijvoorbeeld op vrijdag geborreld wordt met het bedrijf, zou ik voor de woensdag gaan

4 likes

Hoe is je reis de rest van de dagen? Ik heb een schijthekel aan filerijden, dus ik zou sowieso op maandag of donderdag thuisblijven als dat had gekund.

1 like

Ik heb zelf 1 vaste kantoordag en dan komen we ook met het team bij elkaar, goed om ook met zulke dingen rekening te houden. Er is ook 1 dag dat het voor mij helemaal niet handig is om naar kantoor te gaan (a 1.5 uur enkele reis) omdat ik de hele dag in online vergaderingen zit dus dan toch het belhok niet uit kom. Als ik maar 1 thuiswerkdag mocht kiezen dan zou ik voor die dag gaan. Toevallig een donderdag en zou dat ook het meest chill vinden; woensdag en vrijdag zijn rustiger op de weg/in het OV én op kantoor.

2 likes