We gaan voor mijn gevoel op mn werk te snel naar het volgende deel van de opleiding. De rest waarmee ik gestart ben vind dat ook. En snap dat we op een punt alleen aan de slag moeten maar dit voelt gewoon niet goed. Maar er lijkt ook geen ruimte voor commentaar hier op. Begin vandaag echt niet met een lekker gevoel.
Wat vinden jullie een redelijk bedrag om te vragen voor het oppassen op een kind in de nacht. Dus zeg even van 22.00 - 07.00 uur. Bij jezelf in huis dus je kan zelf gewoon slapen als het kind ook slaapt haha. Het is geen bekende/familie en het zal met enige regelmaat voorkomen (2 of 3 keer per maand).
- €25
- €30
- €35
- €40
- €45
- €50
- €55
- €60 of meer
0 stemmers
Ja true, niet erbij gezet! Ik weet niet hoe hij slaapt, maar hij is 1.5 jaar.
Mijn schoonzus heeft een kinderopvang, zij krijgt oversag €5,50 per kind per uur (wit, belastingen moet ze daar nog van afdragen). Misschien heb je daar wat aan?
Oh wat ellendig zeg. Is meer op locatie bij de (leuke) opdrachtgever werken een optie? Of wat vaker bij je werkgever en dat combineren met een hotelovernachting (mits dat gedeclareerd kan worden natuurlijk). Ik merk dat die balans (2 dagen tussen collega’s, 2 a 3 dagen thuis) het beste voor mij en mijn motivatie werkt. Anders zou ik misschien toch wat harder aangeven dat je bij de niet leuke opdracht echt weg wilt! En anders zou ik inderdaad wat om je heen gaan kijken, want dit is ook niet echt houdbaar zo.
Ik zit weer een dag op kantoor vandaag en ik denk dat ik in totaal echt maar een half uur gewerkt heb Zijn allemaal vertrekkende collega’s vandaag, dus ben de hele dag aan het afscheid nemen.
Op zich zou dat wel kunnen maar ik schiet daar niet zoveel mee op aangezien de meeste mensen nog grotendeels vanuit huis werken Ik denk inderdaad dat dat wel goed voor me zou zijn, ik voel me zo afgesloten soms. Moet nu echt actie ondernemen want ik ga dit niet veel langer trekken zo.
Heb gelukkig donderdag al een gesprek met mn baas over een nieuwe opdracht! Dus dat biedt hoop haha.
Ik zal het een volgende keer proberen! Lijkt me wel lastig omdat het vaak over projecten gaan met 3 sporen waar ze dan allemaal inhoudelijk over in discussie gaan, dus hopelijk weet ik de woorden bij de punten te rijmen, haha. Maar wellicht lukt het!
Ohh dat klinkt wel heel lastig ja! Wel fijn dat je samen met iemand notuleert dan, dat je voor elkaar wat op kan vangen
Is er een bedrijfsarts betrokken in dit geheel? Je bent toch ziek gemeld? Wat doen je baas en HR-adviseur dan in dit verhaal ipv de bedrijfsarts? Een bedrijfsarts kijkt veel meer naar jouw welzijn.
Je zou helemaal niets hoeven doen voordat je langs een bedrijfsarts bent geweest
Ik zou helemaal niet gaan reintegreren voordat je een bedrijfsarts hebt gesproken. Daar heb je ook recht op!! Eentje die even de tijd heeft en kijkt naar jouw welzijn en niet de tekorten in de roosters volgend jaar In die arbo deskundige zou ik geen vertrouwen hebben. Dit soort situaties kan je niet even in 5 minuten telefonisch inschatten.
Arbo artsen zijn gewoon basisartsen in dienst van een arbodienst. Ze hebben niet per se een vervolgopleiding gevolgd. Als er goed is heeft diegene nog een bedrijfsarts die het een en ander overziet.
Maarja, ik duim vooral dat je snel daar ontslag kunt nemen
We hebben een verwenweek en moeten allemaal 1 collega verwennen/verrassen.
Ik heb al eens op pinterest gekeken maar daar vind ik vooral de ‘je hebt veel in je mars’ en dan met een mars erbij wel leuk hoor maar ik ben niet helemaal overtuigd. Iemand leuke ideetjes of zelf al eens een verwenweek gedaan op het werk en echt toffe dingen gekregen?
Wtf is dit nou weer voor een achterlijk idee dan (niet de mars, die hele verwenweek)
Ja het is niet mijn idee voor alle duidelijkheid. Maar iedereen heeft 1 collega toegewezen gekregen die je ‘moet’ verwennen. Ik heb geen zin in de cliché dingen dus dacht, misschien heeft hier iemand fijne ideeën
Jeetje wat een gezeik. Is het gelukt om een bedrijfsarts te spreken? Ik hoop voor je dat er snel met je meegedacht wordt ipv voor je gedacht. In elk geval, ga niet twijfelen aan je eigen recht en ideeën over de situatie. Jij voelt dit het allerbeste aan. Voor hun lopen terwijl het niet gaat, is voor jou op de lange termijn slecht en jij blijft met de gebakken peren zitten. Zij niet.
Geen fijneijs zaak in de buurt? Dat je een cadeaubon daar kan halen in het kader van ‘hard werken maar je zelf soms ook ijsvrij gunnen’ oid.
Aanbieden lekkere koffie te halen bij een koffiezaakje in de buurt? Of een broodje voor de lunch? Zou ik veel gelukkiger mee zijn dan een cliche leus
Ik zou zelf sowieso het meest blij zijn met eten. Wat is het budget?
Misschien een zelf ontworpen reep Tony’s (je kan zelf de smaak en verpakking ontwerpen, is 10 euro incl verzendkosten). Of als je meer budget hebt, dit had een vriendin gekregen van haar werk toen ze in het ziekenhuis lag: Koop de Tiny Tony’s mix groot 900 gram - Tony’s Chocolonely (tonyschocolonely.com)
Heeft de bond nog iets voor je kunnen betekenen? Ik heb echt plaatsvervangende frustratie over je verhalen. Ook omdat het deels herkenbaar is van onderwijsorganisaties waar ik eerder heb gewerkt. Hoop dat je het snel achter je kan laten.
Er is geen afgesproken budget, je mag zelf kiezen. Het is de eerste keer dat ik het meemaak maar er zijn mensen die weinig geld eraan uitgeven en anderen die boeketjes bloemen enzo kopen. Dat kies je zelf maar maakt het wel lastiger vind ik.
Een leuk idee, bedankt!!