Werk (algemeen topic)

Als ik jou was zou ik nu als eerst zorgen voor juridische bijstand. Jouw advocaat kan dan ook verder voor jou het woord voeren vanaf hier. Als HR en de arbo al zo ‘vijandig’ zijn dat je ontslag overweegt, dan denk ik dat het voor jou beter is om er nu meteen tussenuit te stappen en dan kunnen zij mooi onderling naar een (juridische) oplossing zoeken. Sterkte!

3 likes

Desnoods Second opinion | Bedrijfsarts | Arboportaal

Succes. Rotsituatie zo…

3 likes

Geen idee of het betaalbaar is maar ik heb net twee mooie gezien. Bij Blox (architectuurmuseum) en bij Nexthouse hostel. Bij nexthouse kon je het dakterras met een soort kas afhuren, bij Blox hadden ze een grote glazen vergaderruimte met zicht op het museum.

2 likes

Heftag om weer te werken na een extra lang weekend (vr-ma) :pleading_face::pleading_face:

3 likes

Ik heb gewerkt dit weekend, maar ook écht geen zin vandaag :smiling_face_with_tear: zit in de trein maar wil het liefst terug naar huis en in bed gaan liggen.

2 likes

Zit er een verschil in het tarief dat je betaald krijgt? Lijkt me niet toch?

Wat betreft overlijdens, als dit dicht bij je staat (opa, oma, gezin) dan krijg je daar meestal bijzonder verlof voor (zelfde voor trouwen bv). En je vakantie weken krijg je nu dan natuurlijk doorbetaald ipv dat je dan die weken niets uitbetaald krijgt. En ook wel fijn dat je uitbetaald krijgt als je ziek bent (dat is volgens mij met 0 uren niet). Oftewel, je krijgt er als het goed is wel meer rechten bij, naast geld (doorbetaling bij afwezigheid door bovenstaande redenen). En als je meer vakantie wil, is onbetaald verlof dan nog bespreekbaar?

Als je het rustig hebt op werk, ga je dan juist harder, of minder hard werken?

• Ik werk dan harder
  • Ik werk minder hard
  • Er zit geen verschil in mijn tempo

0 stemmers

Ik heb het nu even heel rustig, en in plaats van al mijn taken in een ochtend af te ronden zit ik het een beetje voor me uit te schuiven. Terwijl ik juist altijd bedenk om even hard te werken, zodat ik in de middag kan chillen.

2 likes

Ik doe dit ook en vind het heel kut maar blijf het toch doen. Denk doordat ik weet dat ik mezelf dan geen vrije middag ga geven ofzo. En als alles in de ochtend echt al af is voelt de rest van de dag alsof ik een nep werknemer ben? Maar het maakt de dag eigenlijk alleen maar stommer :frowning:

3 likes

Hoe gaat iemand om met het feit dat je eigenlijk helemaal niet gelukkig bent met je werk/bedrijf maar eigenlijk maar kort in dienst bent?

Ik ben enkele maanden geleden gestart bij een bedrijf in een functie waarvan ik dacht dat het mijn droombaan was maar inmiddels zit ik alweer in een andere functie, althans we zijn bezig met de overstap.

Ik dacht dat deze stap mij zou motiveren en ik er gelukkig van zou worden, dat was van korte duur want ik realiseer me nu dat het mogelijk ligt aan het bedrijf. De nieuwe functie past veel beter bij mij dus ben daar wel blij mee, alleen nu kom ik er dus achter dat mijn visie/doel en werkstijl totaal niet past bij het bedrijf :frowning:
Aan de andere kant waardeer ik wel dat ze deze kans hebben gegeven en open stonden voor deze switch. Alleen ik mis echt professionaliteit en serieusheid bij het bedrijf.
Geen teamspirit/samenwerking, geen echte managers die aansturen/begeleiden en dat zijn wel dingen die ik echt belangrijk vind.

Er komt een nieuwe manager binnenkort waar ik dan mee ga werken, wellicht moet ik dat nog even afwachten? Wat zouden jullie doen? Ik heb het vertrouwen een beetje verloren ben ik bang…

3 likes

Het leven is te kort om een baan te hebben / bij een bedrijf te werken waar je niet gelukkig van wordt. Dus lekker op zoek naar wat anders mits dat contractueel kan. En tegenwoordig is het ook veel normaler om sneller te switchen.

Ik had mijzelf 2 jaar geleden voorgehouden om bij mijn eerst werkgever enkele jaren te blijven hangen maar ben achteraf blij dat ik nu elders beter op mijn plek zit.

2 likes

Ja, ik heb dit gehad. Vooral de baas had ik me totaal in vergist. Ze begonnen ook nog met proberen te sjoemelen met m’n contract en toen heb ik aangegeven op zoek te gaan naar iets anders. Gelukkig snel gevonden en daar dus maar 10 weken gewerkt (10 langste weken van m’n leven). Nu heel erg op m’n plek bij m’n nieuwe werkgever en geen seconde spijt gehad. Het is bizar hoeveel invloed je werk heeft op je leven, ook in je vrije tijd. Ik stond ‘s morgens kokhalzend boven de wastafel omdat ik elke dag met zo’n tegenzin naar m’n werk ging🥹

1 like

Ik heb een contract van 36 uur, in het personeelsportaal verdeeld over 4x8 en 1x4 uur per week. Regelmatig (zoals morgen ook) komt het voor dat ik 9 of 9,5 uur per dag werk. Wat doen jullie in zo’n situatie? Het liefst zou ik dan op de halve dag 1,5 uur eerder stoppen, maar is dat ‘normaal’? Mijn collega’s zijn nogal het type van kijk mij druk zijn en overwerken etc. dus ik krijg daar geen (eerlijk) antwoord uit.

1 like

Ja ik compenseer altijd! Ik werk niet gratis

23 likes

Ja dat zou ik wel doen. Ik vind een keer een uurtje extra om iets af te maken helemaal niet erg maar structureel overwerken is gewoon gratis werken en dat doe ik niet meer.

2 likes

Ik zou ook absoluut eerder weggaan op een andere dag! Vind het soms zo stom hoe werkgevers een soort van promoten alsof overwerken goed voor je is. Had laatst bij mijn werk ook: ja bij dit onderzoek is het fijn voor jezelf om eerder te beginnen! Ik dacht echt: Fijn voor mezelf? Serieus? Fijn voor mezelf, is langer slapen! Of dus idd eerder weggaan, maar ik ga niet structureel langer werken zonder compensatie.

5 likes

Die houding heb ik zelf ook, maar fijn dat dit door jullie bevestigd wordt.
Overigens heb ik aangevraagd 40 uur te mogen werken en compensatieuren opbouwen, maar dat is afgewezen. Dat versterkt nog meer m’n gevoel om die uren terug te pakken een andere dag.

7 likes

Nee dat is dan helemaal idd alsof ze gewoon denken: nee doe maar lekker gratis werken. Lekker terugpakken die uren op een andere dag!

Ja dit idd @Wasbeer dat je collega’s het zo druk hebben en overwerken, kan ook betekenen dat er te weinig personeel is voor het werk wat gedaan moet worden of dat ze niet efficient genoeg werken. Daardoor zou ik me zeker niet laten tegenhouden om te compenseren

2 likes

Je zou in een gesprek met je leidinggevende nogmaals kunnen verwijzen naar je verzoek. Laat zien dat je heus (structureel) meer uren wil maken, maar dan wel voor een beloning. Totdat dat verzoek is ingewilligd hooguit uurtje per week overwerken, maar zeker niet dagelijks

2 likes

Ik ben in april begonnen bij een baan die qua inhoud echt goed aansluit op wat ik leuk vind. Het is een klein bedrijf waar ik veruit de jongste ben maar dat maakt wel dat ik van mijn collega’s enorm veel leer.
Dit bedrijf wordt door andere bedrijven ingehuurd voor allerlei organisatieadvies zaken. Een van de grootste klanten momenteel is een hele grote Nederlandse organisatie met echt een super ouderwetse bedrijfsvoering. Ik ben dan ook zeker 60% van de tijd voor dit bedrijf bezig en ik doe onder andere de werving & selectie voor ze.
Maar dit bedrijf druist echt zo in tegen alles waar ik voor sta. Zo ligt er nu een nieuwe opdracht voor een MT-functie en toen ik in gesprek ging over waar de kandidaat aan moet voldoen kwam het er eigenlijk op neer dat ze graag een witte man zagen van middelbare leeftijd. En als het dan een vrouw zou zijn dan wel eentje die geen kinderen meer kan krijgen want daar zitten ze echt niet op te wachten. Ik moet op nog een aantal randzaken selecteren die ik gewoon echt discriminerend vind en ik heb er echt moeite mee.
Mijn baas weet wel dat ik er geen fan van ben maar is zelf ook wel van de oude stempel dus begrijpt het allemaal niet zo. Ze betalen er ook grof geld voor dus daar hecht hij duidelijk meer waarde aan.
Ik vind het heel stom dat dit ervoor zorgt dat ik nu na ruim 2 maand al langzaam weer verder aan het kijken ben terwijl ik hiervoor dus wel echt plezier in m’n werk had maar argh.