Mag dit ook van je werkgever(s)? Vooral degene waar je de meeste uren draait zou hier nog wel eens op tegen kunnen zijn, gezien je moet worden doorbetaald als je uitvalt. In theorie is er namelijk een grotere kans dat je arbeidsongeschikt raakt als je meer uur moet werken. Daarom bestaan er voor bedrijven ook regels t.a.v. de arbeidsuren. Mochten beide werkgevers er oke mee zijn dan kan het volgens mij gewoon, er zijn meer mensen die 2 banen hebben waarmee ze ruim boven de 40 uur uitkomen.
@monkeyslut wellicht hoorde je van rechtswege een vast contract te krijgen op 1 juli en hebben ze het daarom zo gedaan met een verhoging in de hoop dat er geen gedoe van komt. Aangezien je na 3 tijdelijke contracten of 3 jaar een vast contract hoor te krijgen.
Ik heb even advies nodig over het volgende: ik werk sinds een paar maanden via een detacheerder bij een opdrachtgever. Met een groep zijn we allemaal tegelijk gestart met een soort interne opleiding. Nu ben ik er onlangs achtergekomen dat sommige mensen die bij een andere detacheerder zitten veel meer verdienen, terwijl zij dezelfde ervaring hebben in dit vakgebied. Het scheelt ook echt best veel. Ik heb nog niet durven vragen aan andere collega’s die ook bij mijn detacheerder zitten wat zij verdienen, hebben jullie tips hoe ik dit kan vragen zonder dat onbeleefd overkomt? Aangezien salaris voor sommige mensen nogal een geheimzinnig onderwerp is. Daarnaast vroeg ik me af hoe gebruikelijk het is om tussentijds salarisverhoging te vragen terwijl je tijdelijke contract nog niet is verlopen en hoe dit het beste kan worden aangepakt? Ik zit er namelijk over te denken om salarisverhoging te vragen bij mijn detacheerder wanneer ik met succes de interne opleiding heb afgerond. Indien loonsverhoging echt niet haalbaar is dan weet ik niet of ik beter kan zoeken naar een andere detacheerder die wel fatsoenlijk betaald, want het gaat echt om een heel groot verschil. Ik word ook wel vaak benaderd via LinkedIn en met het behalen van de interne opleiding word ik denk ik wek gewilder voor recruiters/opdrachtgevers.
Heeft iemand hier ervaring mee toevallig of tips voor mij hoe ik het ziu kunnen aanpakken?