Mijn werk gebruikt office 365, dus ik gebruik OneNote.
Voor afkortingen e.d. ben ik toen ik binnen kwam begonnen met een afkortingenlijst en vaak veel google.
Succes!
Mijn werk gebruikt office 365, dus ik gebruik OneNote.
Voor afkortingen e.d. ben ik toen ik binnen kwam begonnen met een afkortingenlijst en vaak veel google.
Succes!
Het heeft best een tijd stil gelegen omdat eerst ik op vakantie ging en daarna aansluitend mijn leidinggevende een paar weken weg was, maar de vacature is zowel intern als extern uitgezet. En gezien de deadlines om te reageren heb ik bij het hogere management mijn interesse in de functie kenbaar gemaakt. Is ook een beetje (erg) gek hoe het loopt omdat ik geen brief hoefde te schrijven en volgens mij ook niet op gesprek hoef te komen, want MT gaat de interne sollicitaties tijdens een reguliere vergadering bespreken.
Het besluit wordt pas over 2 weken genomen maar informeel gaf mijn leidinggevende aan dat hij het misschien toch net te vroeg vindt voor het stapje omhoog, eerder volgend jaar. Toen ik daarop door wou vragen qua motivatie wilde hij daar nu niet op ingaan omdat het besluit nog niet is genomen. En tegelijkertijd kreeg ik in het gesprek ook een extra taak aangeboden die heel goed zou zijn voor mijn ontwikkeling dus ze zien wel potentie. Maar ik ben blij dat ik nog twee weken heb om na te denken over een reactie op de formele afwijzing die ongetwijfeld gaat volgen want mijn primaire reactie is een beetje gekrenktheid en gedachten of ik dan niet extern moet gaan kijken want met die wortel voor over een jaar kan ik ook niks (moet in teamformatie passen dus dan moet er maar net iemand weggaan, en ook dan geen garanties). Natúúrlijk weet je dat je afgewezen kunt worden als je je vinger opsteekt maar het steekt toch. En ook omdat je gewoon verder blijft samenwerken voel ik me een beetje ongemakkelijk. Dus nu heb ik twee weken om te bedenken hoe hier op een volwassen manier mee om te gaan.
Aah, vandaag officieel opgezegd op m’n huidige werk omdat ik per sept een nieuwe baan heb. Hele andere sector. Heb er wel erg veel zin in en ik ga er alleen maar op vooruit, maar toch voelt het wel héél gek dat ik hier weg ga na ruim vijf jaar. En nu is het echt definitief.
Welke sector ga je naartoe?
Ik doe dat niet tenzij er echt recent relevante berichten zijn verstuurd, dan deel ik de afgelopen paar dagen. Er wordt zoveel gechat bij ons en wil een nieuwe collega niet het gevoel geven dat diegene dat zou moeten teruglezen.
Ik zit nu in de retail en word administratief medewerker zorg.
@monkeyslut dit idd, je hebt doorgewerkt na afloop oude contract (aanname van mijn kant overigens) en daarmee accepteer je de voorwaarden van je vorige contract. Maar ze zijn ook sowieso verplicht je dit een maand voor het aflopen van je vorige contract te melden. zo niet, horen ze je voor die termijn een vergoeding uit te betalen (aanzegtermijn).
Maarja, wie doet dat als z’n contract is verlengd, dan zet je de verhoudingen misschien wel op scherp.
ben benieuwd wat je er mee gaat doen!
bij ons is naar een vast contract ook niets waard iig
Mag dit ook van je werkgever(s)? Vooral degene waar je de meeste uren draait zou hier nog wel eens op tegen kunnen zijn, gezien je moet worden doorbetaald als je uitvalt. In theorie is er namelijk een grotere kans dat je arbeidsongeschikt raakt als je meer uur moet werken. Daarom bestaan er voor bedrijven ook regels t.a.v. de arbeidsuren. Mochten beide werkgevers er oke mee zijn dan kan het volgens mij gewoon, er zijn meer mensen die 2 banen hebben waarmee ze ruim boven de 40 uur uitkomen.
@monkeyslut wellicht hoorde je van rechtswege een vast contract te krijgen op 1 juli en hebben ze het daarom zo gedaan met een verhoging in de hoop dat er geen gedoe van komt. Aangezien je na 3 tijdelijke contracten of 3 jaar een vast contract hoor te krijgen.
Ik heb even advies nodig over het volgende: ik werk sinds een paar maanden via een detacheerder bij een opdrachtgever. Met een groep zijn we allemaal tegelijk gestart met een soort interne opleiding. Nu ben ik er onlangs achtergekomen dat sommige mensen die bij een andere detacheerder zitten veel meer verdienen, terwijl zij dezelfde ervaring hebben in dit vakgebied. Het scheelt ook echt best veel. Ik heb nog niet durven vragen aan andere collega’s die ook bij mijn detacheerder zitten wat zij verdienen, hebben jullie tips hoe ik dit kan vragen zonder dat onbeleefd overkomt? Aangezien salaris voor sommige mensen nogal een geheimzinnig onderwerp is. Daarnaast vroeg ik me af hoe gebruikelijk het is om tussentijds salarisverhoging te vragen terwijl je tijdelijke contract nog niet is verlopen en hoe dit het beste kan worden aangepakt? Ik zit er namelijk over te denken om salarisverhoging te vragen bij mijn detacheerder wanneer ik met succes de interne opleiding heb afgerond. Indien loonsverhoging echt niet haalbaar is dan weet ik niet of ik beter kan zoeken naar een andere detacheerder die wel fatsoenlijk betaald, want het gaat echt om een heel groot verschil. Ik word ook wel vaak benaderd via LinkedIn en met het behalen van de interne opleiding word ik denk ik wek gewilder voor recruiters/opdrachtgevers.
Heeft iemand hier ervaring mee toevallig of tips voor mij hoe ik het ziu kunnen aanpakken?
Mijn oude contract was nog niet afgelopen, pas in september. Heb even navraag gedaan bij m’n collega en die verdient nu hetzelfde als ik en heb in december ook al loonsverhoging gekregen, dus voor mij is dit prima zo.
Ik heb net even ingelogd en al wat dingetjes bekeken voor morgen. Heb 1,5 week vakantie gehad en kan me altijd de zondag voor de 1e werkdag altijd zo druk maken. Maar er was niets bijzonders te zien dus nu kan ik lekker net een gerust hart slapen.
Ik heb onlangs een vast contract gekregen en was daar heel blij mee, maar als ik eerlijk tegen mezelf ben vind ik het werk niet zo heel leuk. Het is wo niveau (waarvoor ik ook een diploma heb), maar ik vind mezelf meer een hbo ‘type’ denk ik. De aard van het werk ligt me ook gewoon niet zo, de hele dag met kennis bezig zijn, terwijl ik meer van het praktische ben. Daarnaast vind ik de reistijd (2,5 uur per dag zonder vertraging, anders komt er 30 min bij) op sommige momenten gewoon echt te lang. Vandaag 12 uur van huis geweest en daarvan maar 9,5 uur gewerkt.
Goed. Nu heb ik bedacht welke functie ik wel graag zou willen. Dat is bij de gemeente. Het is een hbo functie (waarvoor ik ook een diploma heb) en ik heb dit vak ook op de uni gehad. Salarisschaal is ongeveer gelijk aan nu. De reistijd is een kwartiertje fietsen. Alleen zijn er natuurlijk op dit moment geen vacatures voor en ben ik nu heel ongeduldig en wil het liefst direct overstappen.
Open sollicitatie sturen!
Mooie Boules?
Ik heb nog verlof maar vandaag even op werk geweest en wat dingetjes doorgenomen en ik heb meteen alweer zoveel stress. Lig nu al 2 uur wakker en erover te piekeren, echt niet goed dit.
Ik kreeg te horen dat degene die m’n taken overnam het niet goed deed, dat heb ik de afgelopen maanden wel meer gehoord. Maargoed nu was het ja dit en dit krijg je direct terug als taak hoor. Maar dat zijn taken met superveel flexibiliteit en ik ga maar 2 ipv 4 dagen werken. Ook ben ik bang dat m’n vakantie niet goedgekeurd wordt want het valt op de dag van een groot evenement dat we organiseren.
Ook denk ik dat mijn werkwijze echt geromantiseerd is. Dus van oh als kusjessoldaat terug is worden taak x en Y weer goed gedaan. Terwijl ik ook gewoon matig werk leverde.
Ook was het rooster omgegooid en argh het klopte allemaal helemaal niet meer. Nou heb ik in augustus een hoop flexibiliteit omdat m’n man vrij is. Maar ik moest nu werken op locatie a op de dag dat locatie b (die ik heb opgezet) z’n afscheidsfeest heeft. Er werd wel gezegd dat 't goed komt en dat geloof ik ook wel. Maar ik ben er dus nu al zo gestrest door.
Ik denk echt dat ik duidelijke grenzen voor mezelf moet bedenken en ondanks dat ik m’n werk echt superleuk vind, zit ik nu ook te denken of ik misschien wat anders moet gaan doen wat ik makkelijker los kan laten.
Ik werk ook bij de gemeente (waar ik trouwens ook ooit ben binnen gekomen dmv een open sollicitatie) en er is een dringend tekort aan mensen. Afhankelijk van de functie kan het dus zeker zinvol zijn om te polsen als je een open sollicitatie stuurt. Soms werkt de gemeen ook met uitzendbureaus of bureaus die ze inhuren, dus misschien staan er via die weg wel vacatures uit
Ik zou iets willen in de richting van jurist handhaving. Heeft jouw gemeente op de site staan dat open sollicitaties welkom zijn? Ik zie dat bij sommigen wel, maar bij mijn gemeente toevallig niet.
Je kunt t altijd proberen, als je ervaring hebt hebben ze misschien wel plek. Mocht je geen ervaring hebben kun je het ook via een detacheringsbedrijf doen, zij zoeken dan een plek voor je waar je die ervaring op kunt doen. Plekken genoeg, alleen is t natuurlijk wel heeeeel specifiek om op 1 plek aan de slag te willen. Maar net de vraag of dat daar is.
Heb net even gekeken, maar inmiddels staat er dat open sollicitaties alleen voor stages kunnen. Als er bij jouw gemeente niet expliciet staat dat open sollicitaties niet welkom zijn dan zou ik grwoon de gok wagen
Nou, plottwist want na wat bedenktijd in het weekend heb ik nog aangegeven bij mijn manager dat ik wel graag een gesprek wilde om toe te lichten waarom ik mijn hand had opgestoken voor promotie, en vandaag heb ik gehoord dat ik toch de promotie krijg. En dat het gesprek daar ook aan bijgedragen had, dus ik ben blij dat ik die regie heb gepakt. En blij met de promotie natuurlijk
Eindelijk! Deze dag doorkomen en dan ben ik eindelijk verlost van mijn opleidingsplek.
Zo blij dat ik eerder kan beginnen met mij volgende plek.