Precies dit! Ik had één dag met twee kinderen en ik vond het soms best heftig. Door dat kleine leeftijdsverschil helemaal en vooral net die eerste maanden na de bevalling. En dan ook nog de peuterpuberteit erbij.
Ja, eens! En mijn kinderen vinden de peuterspeelzaal ook zo leuk. Echt best of both worlds vind ik. Ochtendje alleen met de jongste, het is goedkoper en voorbereiding op de basisschool.
Ja oke dit is natuurlijk wat ik moest horen dus mn vriend heeft net een mail gestuurd met een akkoord op het aanbod van het kdv. Bedankt en ook iedereen bedankt voor het meedenken!!
Ik zou ook een extra ochtend peuterspeelzaal aanraden. Mijn dochter gaat ook naar de opvang en naar de peuterspeelzaal en vindt het beide heel leuk. Heb je een extra ochtend met je baby en qua kosten is het maar 4 uur extra ipv 11 uur als ze naar de opvang zou gaan (als ik van onze opvang uitga).
@death_by_sexy Mosterd na de maaltijd misschien want je hebt al besloten lees ik, maar mijn kinderen schelen ook precies 1,5 jaar en ik denk dat ik precies de periode vanaf dat de jongste 6 maanden was het pittigste vond. Zij is nu bijna 13 maanden en ik voel nu ietsje meer routine en ruimte af en toe. 6 maanden is in mijn ervaring precies zo’n fase dat ze wat veeleisender worden (qua behoeftes maar ook qua gedrag) en je ze minder makkelijk gewoon bij je kunt dragen om dat op te lossen, dus echt moeilijker om je aandacht goed te verdelen. Je kunt het tzt altijd nog cancellen, en dan bijvoorbeeld kijken of je met een vriendin of familielid met enige regelmaat bijvoorbeeld een ochtend of een middag kunt afspreken om je wat te ontlasten ofzo? Maar ja goed dat je voor jezelf kiest.
Ik ben 8 weken zwanger en nog niet gedeeld op het werk, maar ik ben laatste weken zo moe. Ik heb wel geluk met redelijk flexibele baan met 2 kantoordagen en kan de uren ook later inhalen.
Ik neem sowieso wat meer pauze maar merk alsnog dat dat niet echt genoeg is. Dreumes die elke nacht nog veel wakker is helpt ook niet mee.
Hoe hebben jullie dit aangegeven of gedaan met werk?
Ik heb mijn zwangerschap heel vroeg gedeeld maar in die eerste periode niet elke keer gemeld als ik ging liggen oid. Zorgen dat de agenda het toe laat en dan ging ik gewoon tussen de middag een uurtje slapen of ik stopte eerder. Na kantoordagen was ik wel echt gesloopt, dat was naar huis rijden, snel eten en dan viel ik om 7 uur in slaap.
Ik heb het vrij snel aangegeven op werk en toen ook dus snel kunnen afspreken dat ik 50/50 kon kon verdelen met thuiswerken en op kantoor werken. Dat hielp goed, want dan kon ik vaker langer blijven liggen en tussendoor ook makkelijker even liggen.
Dank je voor je reactie! Cancellen kan inderdaad altijd nog ![]()
Hoe is het met jou? Ik heb een paar maanden geleden meegelezen met je heel nare situatie, ik hoop heel erg dat je inmiddels in iets rustiger vaarwater zit…?