Ik weet niet zeker of dit de beste plaats is, maar ik vraag me gewoon even af: hoe doen andere werkende ouders dat?
Mijn peuter heeft namelijk een verschrikkelijk ochtendhumeur (appel valt niet ver van de boom, moet ik toegeven), en er valt de laatste twee weken 's ochtends geen land mee te bezeilen. Hij wil niet eten , niet aangekleed worden, zijn schoenen niet aandoen, niet in het fietsstoeltje kruipen, etc. Alles is een gevecht, maar ik moet wel een trein halen om op mijn werk te geraken. Meestal is het geen drama als ik een trein later moet nemen, maar ondertussen vertrek ik al drie kwartier later dan een maand geleden naar mijn werk, dat is toch niet zo handig meer. Bovendien heb ik ook het gevoel dat er al een halve werkdag op zit als ik dan net op de trein zit. Ik geloof nooit dat ik de enige ben in deze situatie, en daarom vraag ik me af: hoe doen andere ouders dat? en vooral: hoe doen ouders met meerdere kinderen dat?
Ik weet wel , het is een fase… Ik denk niet dat hij de stress van mijn ‘vertrekken’ voelt. Als mijn vriend pas laat moet werken, is er helemaal geen ochtendrush, maar heeft hij dezelfde problemen. Het is ook niet dat hij niet graag in het kdv is, want als we daar zijn, holt hij naar de speelgoedhoek en begint enthousiast te spelen. Het is enkel de ochtenden waarop hij het (momenteel) uithangt. En ook in deze fase zou ik graag op tijd op mijn werk geraken:)