Snap opzich wel dat ze zo proberen te voorkomen dat straks iedereen min of meer hetzelfde meeneemt. Maar doe dan een lijst ophangen waar ouders gewoon op kunnen zetten wat ze meegeven.
Bij ons gaven de ouders hun hapjes mee naar de bso. Ook gaven ze kleren mee en dan gingen de leidsters de kinderen omkleden en hun haren mooi maken etc.
Maar school kan er toch geen rekening mee houden dat kinderen tot 18 naar de BSO gaan? Wanneer ze het na 18 uur organiseren heb je weer ouders die het te laat vinden, âwant kind gaat om 19 uur naar bedâ. Je kan nooit iedereen tevreden houden.
Haha ja die dingen stonden hier ook op, maar ook koekjes, tomaatjes. Dus ik heb nog het âmoeilijksteâ.
Sinds de geboorte van mijn dochter ben ik van 5 naar 3 dagen werken gegaan. Ik werk in het onderwijs en twijfel enorm hoe ik het volgend schooljaar aan wil gaan pakken. Dit schooljaar voel ik me totaal niet op mân plek binnen de school. Alles wat ik had âopgebouwdâ ben ik kwijt en ik hang er maar een beetje bij voor mijn gevoel. Aan de andere kant weet ik niet of ik wel meer wil werken, omdat ik dan dus ook minder thuis zou zijn.
Herkent iemand dit gevoel van er niet meer helemaal toe doen op het werk? En is dat minder geworden met de tijd of hebben jullie tips? Ik ben nu weer zoân 4 maanden weer aan het werk trouwens.
Wij sporten alle twee drie keer per week. Onze dochter (6) gaat om 19:00 uur naar bed. We brengen haar om de beurt naar bed en de ander gaat sporten. We eten wel altijd op tijd, dus alles is opgeruimd als ze naar bed gaat.
Ik ben 1 dag in de week vrij en mijn dochter gaat dan tot 14:00 uur naar school, die ochtend ga ik eerst meteen door sporten en daarna doe ik het eea in huis, mijn vriend werkt 5 dagen, die haalt onderweg naar huis vaak boodschappen, en ik doe vaak 's avonds een was erin met timer zodat hij 's ochtends vroeg klaar is, afhalen en opruimen van de was doen we tussendoor, of even snel voor we naar bed gaan. We hadden altijd een schoonmaker die 1x in de twee weken kwam, maar die is gestopt, ben nog op zoek naar een nieuwe.
Ik merkte dit heeel erg toen ik 2 dagen werkte. Ook veel dingen die normaal met me gedeeld werden waar ik nu alleen het geklaag achteraf over hoorde. Nou was het bij mij wel tijdelijk (5 maanden) en nu werk ik weer 28 uur. Ik vind zelf 4 dagen werken heel fijn omdat ik meer het gevoel heb echt wat te doen. Na 2 dagen was die werkweek eigk pas net begonnen en dan was het alweer klaar. Maar ik heb vrijwel geen reistijd, dat scheelt wel.
Ik denk trouwens dat het in 't onderwijs wel echt went, werk je in primair onderwijs? Want dan zou ik ok niet 4 dagen gaan werken eigk.
Ik werk in het vo, dus 4 dagen zou prima kunnen. Ik geef ook een 4-uurs-vak, dus nu heb ik standaard blokuren, maar dat vind ik minder vervelend dan ik had gedacht. Ik ben nu ook halverwege het schooljaar weer gestart, dus dat scheelt ook nog denk ik.
Ooh ja dat zou goed kunnen. 4 maanden is ook nog niks. Kolf je ook nog in die tijd? Ik zou dan jezelf nog even geven om te zien of 't bv tegen de kerst fijner voelt.
Ik ben sinds vorige week weer aan het opbouwen na 5 maanden verlof. Vanaf maart werk ik 32 uur. Vandaag ging ik om 06:45 de deur uit en was ik pas om 17:45 weer thuis door de drukte op de weg. Dan zie ik mijn baby dus maar 2 uurtjes op een dag, dat vind ik wel echt moeilijk na 4 maanden fulltime bij haar zijn. Echt blij dat ik straks de overige dagen gewoon vanuit huis werk, mis haar nog veel te erg als ik weg ben. Hoewel ik wel echt geniet van weer lekker met collegaâs kletsen en met andere dingen bezig zijn dan aantal minuten slaap en aantal mlâs melk.
Bij mn vorige werk was ik van 40 naar 36 naar 32 gegaan. Maar deed eigenlijk zelfde werk in minder uur. Gaf meer stress dan daarvoor.
Huidige werk ook 36 maar over 4 dagen. Ene kant zou ik wel minder willen maar neemt werklast niet af, alleen mijn geld.
En daarbij best wat kansen krijg je niet of gaan moeilijker met 3 dagen.
Soms denk ik om naar 28 uur te gaan. 3.5 dag maar dan vind ik die 0.5 dag zonde van mijn dag ofzo. Zie mezelf dan makkelijk toch weer hele dag werken.
Ik vind het wel lastig, naar de opvang brengen en optijd op werk zijn. Daarna weer voor mijn gevoel, vroeg weg om ze te halen en dan nog koken en eten. Vaak zijn we met zn allen pas rond 18.00 thuis en dan nog koken en eten.
Daarna meteen door om klaar te maken voor bed. Dan nog iets van huishouden / keuken opruimen en voor je zit is het alweer tijd om zelf naar bed te gaan.
Ik ben van 24 naar 28 gegaan en zou het aanraden als je zelf de dag kan kiezen en/of thuis kan werken. Ik werk wegens de bso-wachtlijst een halve dag op de dinsdag en haal daarna kind van school op om half 3. Maar ik zou veel liever maandag of vrijdag een halve dag willen werken om op te starten of de werkweek af te sluiten⊠Ik werk trouwens niet door omdat ik kind moet ophalen van school, hoogstens een half uur, wat ik soms compenseer.
Lijkt me ook gek! Fijn dat je ook wel genoten hebt Ga je zo 1 dag op kantoor werken en de overige dagen thuis? En op welke manier ga je opbouwen tot de 32 uur in maart?
Ik werkte tijdens mijn zwangerschap 4.5 dag en gebruikte die halve dag altijd om ofwel mail weg te werken ofwel een vastomlijnd taakje van 8 tot 12. Dan gelijk laptop uit en opbergen, lunchen en na de lunch vrij. Werkte voor mij prima!
Daar had ik ook over nagedacht maar lukt niet echt met reistijd. Zie bij mensen die vroeg beginnen. Kunnen vaak niet voor 17 de deur uit. Overlegje hier en daar.
@Feather en @Jeezlouiz zou vrijdagmiddag kunnen zijn denk ik. Dan is het vaak uitgestorven op werk. Moet er nog even over nadenken, ook ivm geld. En of het echt kan. Heb ook nog geen vast contract.
Ik kan nu al afwisselend thuiswerken. Maar merk dat toch steeds meer naar kantoor word. Probeer van de vrijdag wel vaste thuiswerkdag te maken. Thuiswerken scheelt wel met reistijd.
@Ovenschaal jij woont toch in het kindvriendelijke land (haha). Daar werken ook wel meer korter per dag ?
Jammer dat in Nederland meestal nog standaard 8 uur is.
Maar dan begin je wel vroeg en/of heb je amper reistijd?
Met 37 uur in vijf dagen kom je op bijna 7,5 uur per dag. Dat zou bijv. van 8.30-16.00 zijn.
Ik heb sowieso wat pech in dit werk dat ik altijd op locatie moet werken (zorg) en zoân drie kwartier reistijd heb (wat ik opzich prima vind). Dan zou het voor mij heel weinig schelen als ik om 16.00u weg kan en alsnog mijn kind tegen vijven ophaal.
Ik ben ook wel benieuwd hoe het dan zit met reistijd inderdaad. Ik kan onderweg deels doorwerken maar heb wel 1.5 uur reistijd. Dus zelfs met 7 uur op kantoor zitten ben ik 10.5 uur weg (2x 1.5 reistijd, 7 uur kantoor, pauzes).
Het eerste jaar ga ik door ouderschapsverlof in te zetten 32 uur werken (38 is in onze CAO fulltime). Dat wordt dan 2x 9 thuis, 2x 6 op kantoor en nog 2 uurtjes in de trein. Maar in combinatie met kolven worden die kantoordagen effectief in werktijd wel heeeel kort terwijl ik alsnog lang van huis weg ben.
Ja, dat scheelt natuurlijk, dat alles erop ingesteld is. Hier zou dat, in mijn situatie, nooit werken. Acht uur beginnen is voor zowel partner als mij bijvoorbeeld geen optie ivm openingstijden opvang (vanaf half acht) en reistijd en thuiswerken is voor mij dus ook geen optie. Maar als dat gewoon de norm is, maakt het het allemaal veel makkelijker.
Het werkt ook als de hele samenleving mee doet. Ik heb weleens geopperd om te verhuizen haha
Ik ben wijkverpleegkundige en begin 7:30, ik heb zelf 15 minuten reistijd en mijn partner brengt de kinderen altijd om 8u en ik haal ze altijd om 15:30u. Dat is enorm luxe. Het ligt er ook aan hoe druk ik ben, na de routes met cliĂ«nten. Soms is het heel rustig (soms ook heel druk) en kan ik al naar huis. Ik werk overigens âmaarâ 20u maar wel onregelmatig. Dus ook weekenden (en dan is mân partner thuis). Soms ook ochtend en avond. Het is ideaal met kinderen te combineren in ieder geval. Ik vind de werktijden zelf niet altijd prettig omdat ik er wel meer dagen aan kwijt ben dan wanneer ik standaard 8u zou werken op een dag.