Ik sport met een groepje op 3 vaste avonden per week. Ik moet van mezelf 1x ongeacht het weer/geen zin/druk, streef naar 2x en als het meezit ga ik 3x. Het is savonds van 19:30-20:15. Mijn man sport daarna.
Ik moet het sporten nu ook echt weer oppakken na de tweede icm fulltime baan. Zoooo moe vaak. Het plan is nu om op maandagavond te gaan kickboksen. En dan inderdaad maar afspreken dat mn vriend me ook pusht.
Ik ben nu nog niet begonnen (jongste is nog geen 3 maanden), maar wat mij voorheen hielp was een vast moment en het liefste een vaste les. Waar ik voor betaalde per les (dus bv niet een groepsles die bij je sportschoolabo inbegrepen zit en vrijblijvend is) Stond gewoon iedere week op woensdagavond in de agenda dat ik dan die les gepland had. Ik heb echt die stok achter de deur nodig van die les waar ik voor betaal. Gewoon naar de sportschool gaan en dat op ieder moment kunnen doen zorgt bij mij voor uitstel. En van uitstel komt dan echt afstel.
@Nivealover ik sport met 2 vriendinnen en dat motiveert elke keer weer. We hebben 2 vaste dagen per week en er is altijd wel iemand die geen zin heeft, maar omdat de rest gaat, is iedereen altijd present.
Wat de rest zegt! Vind buiten sporten fijn, met andere moeders sporten ook (bijv bootcamp voor zwangeren/bevallen moeders), en iets waarvoor ik me moet inschrijven zodat ik een stok achter de deur heb.
Dank voor de goede tips allemaal! Ik denk dat ik inderdaad een vaste avond moet prikken, zodat het in mijn systeem komt dat dat mijn sportmoment is. En niks vrijblijvends. Meestal heb ik begin van de week nog energie, dus misschien maandag of dinsdag.
Ik zit ongeveer met hetzelfde. Drukke baan en 2 kinderen. En mn man is vaak ook nog 3 avonden na eten weg vanwege werk of het huis verbouwen.
Thuis geen motivatie om een les te doen maar kan ook niet weg. Zondagochtend zou kunnen maar dan ben ik vaak zo moe en enige ochtend als gezin samen. Man werkt ook zaterdags.
Als we straks eindelijk in ons huis zitten dan wil ik wel een vaste avond.
Zoân small group training klinkt wel wat en ook dat de trainer je gewoon belt haha. Dat heb ik wel nodig denk ik. Ik zal eens kijken of ze dat aanbieden bij de sportschool.
@Lichtknopje dat klinkt wel pittig! Hopelijk straks meer rust.
@Wonderland jaa ik voel me ook altijd beter na het sporten en ik weet dat ook wel maar die moeheid wint het dan vaak.
Ik ga stappen zetten! Ik word hier al gemotiveerd van
Ik denk indd gewoon zoveel mogelijk als âverplichtingâ maken: vaste dagen en tijden, liefst met mensen zodat je je ook beetje verplicht voel naar hen toe. En wie weet dat het na een tijdje ook echt leuk wordt haha
Ik train 2 x per weer met een trainer en nog 3 anderen, dus als iemand in de app richtint afhaken gaat, zijn er altijd 4 anderen die je tot de orde roepen. En omdat het vaste dagen en tijden zijn, lukt het thuis ook altijd wel
Edit: ik weet niet of je een doel hebt, maar dan zou je bijv voor de progressie fotoâs kunnen maken oid. Ik merk bijv met traplopen al snel dat mn conditie beter is en dat is dan ook weer motivatie
Ik breng mijn kind soms in sportkleding naar de opvang en dan ga ik hardlopen. Moet natuurlijk maar net uitkomen met wegbreng- en werktijden.
Wat mij helpt: ik ga op mijn mama-dag (en vaak zaterdagochtend) en heb een sportschool met kinderopvang. Dus s ochtends in de ochtend er naartoe, kind naar de opvang daar en ik sporten. Mij helpt het om overdag te sporten, s avonds ben ik vaak ook mijn huis niet meer uit te krijgen (vooral in de winter, en dat is altijd al zo geweest ook voordat ik mijn kind kreeg ;)). Maarja, dat moet allemaal maar net uitkomen natuurlijk.
En om eerlijk te zijn, vind ik het juist een lekker momentje voor mezelf. Had ik ook nooit verwacht want ben nooit een echte sporter geweest. Maar ik fitness, slinger een podcast aan of muziekje en heb eindelijk een uurtje voor mezelf. Als je dat mij 2 jaar geleden had verteld, had ik je in je gezicht uitgelachen haha, maar zo werkt het voor mij nu echt.
Ik doe niet aan een vast sportmoment, maar sport juist heel vrijblijvend tussendoor. Ik kom (nog) niet toe aan een avond voor mezelf. Ik heb in huis een matje, wat gewichten e.d. in het zicht liggen en doe tussen de bedrijven door wat kwartiertjes oefeningen overdag. Ik hoef ook nog niet echt zweet-intensief te sporten van mezelf (4 maanden pp), maar leg regelmatig baby op ons bed met een speeltje om zelf wat been-, arm-, bil- en buikoefeningen te doen. Goede motivatie helpt wel, bij mij is dat om mijn spieren en berkenbomen weer sterk te maken om straks weer te kunnen rennen en een survivalrun waar ik me voor heb opgegeven.
Wat een goeie! Ik zag dat er een aantal sportscholen zijn in de buurt met kinderopvang dus dan kan ik sowieso op mijn mamadag gaan.
Ik ben dit hele weekend bezig met het boodschappenlijstje van school: groen voor kerststukje, versiering kersstukje, versiering kerstdiner, eten voor kerstdiner, âchique kledingâ voor kerstdiner. En dat keer 2 kinderen. Het lijkt ook elk jaar meer te worden wat school wilt dat we regelen. Hoe doen jullie dit?
Mijn god, zitten jouw kinderen en mijn kind op dezelfde school Hier hetzelfde en ik ga dit sowieso wel terugkoppelen bij een jaarlijkse enquete oid. Er wordt bijv ook om hulp gevraagd bij het knutselen etc, dacht echt nope dit gaat m niet worden voor ons ivm werk.
Ook dat ik 100 dingen moest aanschaffen voor het knutselen terwijl ik denk, regel dit gewoon van de ouderbijdrage? Ik ben er in totaal 9 euro aan kwijt, terwijl je dit in grote voorraad voordeliger kan kopen?
Oh nog even een toevoeging, dit keer heb ik t vooral gedaan maar volgende x wil ik de taken verdelen hoor met mijn manâŠ
Je vergeet de foute kersttrui op de nationale foute kersttruien dag
Ik ben blij dat ons kind niet in het kerstkoor zit. Dit is geen grap: âKinderen in het koor graag nette witte en zwarte kleren aan. Het liefst zonder jas, ook al is het optreden buiten. We snappen dat het koud is, maar misschien kunnen jullie dan een extra laagje thermokleren aan doen.â
Welke ouders willen een vuurkorven met hout meenemen voor op het plein? Staat gezellig! Graag zelf gedurende de avond in de gaten houden!
Ik heb vrij moeten vragen voor de dag van het diner. Kind gaat normaal tot 6 naar de BSO. Bij ons begint het diner om half 5. Hapjes voor het diner mogen niet 's ochtends worden meegegeven en ze moeten feestelijke kleren aan! Hoe zien ze dat voor zich? Ik kan niet van de BSO leiders vragen dat zij de hapjes klaarmaken en die feestelijke kleren zijn aan het einde van een dag school/BSO niet echt meer feestelijk. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het top dat ze leuke dingen organiseren en wil daar graag bij helpen. Maar het zou fijn zijn dat ze dan bedenken dat het handiger is om het na 18.00 uur te organiseren.
Niet haha. Hier op school, ondanks dat het een christelijke school is, wordt er weinig van de ouders verwacht. Heel blij mee.
Dit jaar hadden ze bij de opvang toch bedacht dat voor de kerstbrunch ouderparticipatie (zelf iets meegeven) een leuk idee was. Vorig jaar werd het volledig vanuit hun georganiseerd.
Maar nu had ik dus bananenpannekoekjes bedacht (relatief simpel, redelijk gezond) maar ik zou dan 2 avonden staan bakken want de ene staat op de lijst voor maandag en de andere voor woensdag.
En toen zei mijn vriend: Joh dan kopen we die bananenpannekoekjes toch gewoon bij de supermarkt. Mijn eerste reactie was âNee joh, doen we gewoon hoeveel werk is het nouâ en toen dacht ik âIk heb daar na een drukke zondagdienst eigenlijk echt geen zin in. En er staat dat je iets moet meenemen. Nergens staat dat het zelfgemaakt moet zijnâ
Maar als ik dan bovenstaande lees, dan breekt het zweet me al uit
Jaaa speciaal voor het kerststuk, echt lekker veel gedoe
@Madelief is wel handig hoor, kan je kiezen tussen fruitspiesjes, poffertjes bladerdeeghapjes etcđ€Ł
Hebben wij dezelfde opvang! Wij hebben precies dezelfde opties ookđ