Heb jij een nieuw plaatje? Kan dit niet handelen:joy:, wie was jij
Haha, gelijk heb je! Ik moet wel zeggen hoor dat ik peuters achteraf ook niet veel aan vond. Vooral het vermaken van ze vond ik erg lastig. En soms mis ik gewoon heel erg de tijd dat ze klein waren en vraag ik mezelf af of ik er niet niet genoeg van heb genoten.
Maar een zoon van 7 is wel het leukste wat er is, probeer er nu vooral echt van te genieten
Volgens mij al best een tijdje. Ik wilde hem binnenkort weer veranderen
Ik werk 28 uur en mijn man 32. Ons zoontje gaat één dag naar de opvang en een dag naar mijn schoonouders. De andere dagen ben ik of mijn man thuis. Ik ervaar het echt als luxe, dat we het zo geregeld hebben.
Zo was het inderdaad niet bedoeld. Misschien begrijp ik je alsnog verkeerd, maar ik ervaar het juist als luxe dat we samen, mijn man en ik, bijna evenveel tijd kunnen doorbrengen met ons zoontje.
Edit; het is overigens niet zo dat we deze “luxe” hebben omdat we beide een goede baan hebben. We hebben er beide bewust voor gekozen om minder financiële middelen te hebben om meer tijd met hem door te kunnen brengen.
Ik denk dat het luxe is als je dat wat je wilt kan doen.
Als je graag thuis wil zijn en dat kan door dat je man graag werkt en genoeg binnen brengt en dat goed aankan is dat luxe.
Als je wilt werken beide en je krijgt dat opvang technisch en financiële en stress matig etc voor elkaar; is dat luxe .
Is bij jullie fulltime dan anders dan 40u? Of beginnen jullie eerder? Of hoe werkt dat haha.
Want als je om 16u of 15.30 stopt maar wel 8.5u “moet” (om zegmaar 5x8.5-pauze=40 te maken) werken, hoe vullen bedrijven dat dan in? Of is fulltime daar 36u oid?
Dat is ook wel heel fijn geregeld inderdaad!
Ik hou ook echt van werken en van het werk dat ik doe. Ik ga daarom ook zeker weer meer werken over een aantal jaar.
We hebben het er zelfs over gehad dat ik misschien juist wel meer ga werken en m’n man nog iets minder. Hij mag graag het huishouden doen, ik iets minder
Grappig, dit zeggen wij ook wel eens. Dat mijn man tzt naar 28 gaat (5 dagen 8.30-14 dus van school kan halen alle dagen) ga en ik naar 32u en dan dus 4 hele dagen bijvoorbeeld als de kinderen groter zijn haha. Hij is veel beter in t huishouden enz , en ik moet nog beginnen aan echt carrière opbouwen (bewuste keuze kids tijdens uni)
Ik werk fulltime (36 uur verdeeld over 4 dagen) en mijn man werkt volcontinu. Ik vind deze verdeling erg fijn. Ik heb een functie die veel van me vraagt en waar ik graag veel mee bezig ben maar toch heb ik bijna een halve week vrij om bij mijn dochter te zijn. Dat mijn man door zijn rooster vrij veel tijd met haar door kan brengen doordeweeks en we daardoor flexibele opvang hebben scheelt voor mijn gevoel ook heel erg. Ik haal veel voldoening uit het fulltime werken naast het moederen.
Omg, dit is toch echt het leven dat je wilt. Lekker elke dag tot 16.00 uur met z’n allen en daarna thuis rommelen.
Ik werk nu 32 uur / 4 dagen (contract van 36 uur, zet 4 uur ouderschapsverlof in). Maar ik wil straks weer terug naar 36 uur. Dan gaat K een extra dagje naar de opvang.
Sowieso begin ik in juni met een opleiding naast werk, dus ik denk dat het heel chill is als ik de woensdag - waarop ik nu thuis ben met K - voor mezelf en huiswerk heb.
@Zora om terug te komen op jouw vraag; ik heb zelf niet het gevoel dat ik te weinig tijd met hem heb. Sowieso merk ik dat ik 1 op 1 tijd (wat ik nu dus op woensdag heb, mijn man werkt dan) niet zo heel erg leuk vind. Ik ga dan eigenlijk altijd zo veel mogelijk het huis uit en op bezoek bij anderen. Ik vind de weekenden die we echt als gezin samen hebben veel leuker en kwalitatiever.
Nou, dat ligt eraan of je dat opgeeft hoor. Mijn werkgever wilde graag dat ik 5 dagen werkte, dus nu verdeel ik 32 uur over 5 dagen. Elke dag tot 16.00 uur ongeveer Mijn vriend heeft een vrij flexibele baan, dus die kan R. ophalen wanneer hij wil en daarna nog een beetje werken als nodig. Het kan dus wel hier! Maar je moet natuurlijk wel het geluk hebben dat je een baan krijgt waarbij dat allemaal kan.
Ja werkt dat goed in de praktijk? Ik kan me ook voorstellen dat op veel plekken 32 uur in 5 dagen gewoon op minstens 40 uur nakomt uiteindelijk, dat je toch steeds meer werk blijkt te hebben dan je in 32 uur kan doen en ach, dan blijf je even een paar uur langer, en dat je toch met een scheef oog wordt aangekeken dat je dus veel vroeger van kantoor vertrekt dan sommige andere collega’s, dus dat je uiteindelijk evenveel uur zit te doen maar dan gewoon minder betaald.
Ik vind de baby periode helemaal niks en heb liever de peutertijd haha.
Ik werk 24 uur (zet 4 uur ouderschapsverlof in) en 3 dagen opvang. De andere dagen ben ik thuis. Dat vind ik soms wel zwaar maar meer werken kan/mag in mijn functie niet én minder ook niet. De 2 dagen zijn achter elkaar en nu met B is t echt nog zoeken… We hebben er nog over gesproken om volledig thuis te blijven maar ik wil (en kan) geen fulltime thuisblijfmoeder zijn. Echt bewondering voor de moeders die dat kunnen.
Zullen we dan samen gaan wonen dat ik jouw B. en mijn E. de hele dag vermaak en dan ga jij met T & J de hort op haha.
Ik zou willen dat de baby tijd 134810 jaar duurde…
Hier werkt het goed maar ik heb wel geluk met een baas die tegen mij zegt dat ik na 16.00 uur geen mailtjes meer hoef te beantwoorden. Ze respecteren elkaars tijd heel erg, dus dat is fijn. Iedereen weet dat ik om die tijd ga, dus geen scheve ogen. Je krijgt sowieso toch maar tot 16.00 uur betaald, dus van die scheve ogen zou ik me ook echt proberen niks aan te trekken. Is natuurlijk niet overal zo.
Mijn ouderschapsverlof loopt in juni af. Werkte eerst 4 dagen (34 uur, in onze cao fulltime) en na bevalling 25,5 dus 3 dagen.
Twijfel wel want denk ook hoe moet dat dan met huishouden, heb t gevoel dat we het nu amper bij kunnen houden. Hebben jullie een schoonmaakster?
Haha dat is prima! Denk ook wel dat T en J aan elkaar gewaagd zijn dus mag ik eerst wel proefdraaien?
Ja hier komt elke week een stel een paar uur, en ik moet zeggen dat dat voor mij wel echt onmisbaar is om de tijd die ik met de kinderen heb volledig aan hen te kunnen besteden. Ze zijn nu een paar weken op vakantie en dan merk ik echt dat ik steeds achter de feiten aan loop qua huishouden