What my kid really eats

Andijviestamp-leftover for lunch
Voor:


Na:

8 likes

Zo herkenbaar :joy: of dat ik eten sta te koken en mevrouw per se dingen wil proeven die ze gewoon rauw niet mag hebben. Maar het concept even wachten tot het gaar is snapt ze nog niet echt. Oh my :joy:

3 likes

Mijn baby zit nog in mijn buik dus ik heb hier eigenlijk niks te zoeken, maar ik vind dit topic nu al leuk!

15 likes

Ik laat T altijd “meekoken”, met z’n pannetje enzo, en hij wilde ook “pastpas” (pasta) dus ik gooi wat vlindertjes in die pan.

Hoor ik de hele tijd “hmmm! Lekker T! Lekker pastpas!” Maar hij doet t heel vaak nep, dat hmmm.
Komt ie aan met dat pannetje - leeg. “Meer pastpas!”

Gewoon een hand vol rauwe pasta weg zitten knagen :crazy_face::joy:

23 likes

Hahahaha dat heeft K. gisteren ook gedaan, mn man deed de macaroni in een voorraadpot en knoeide wat. Ze wist niet hoe snel ze het moest grijpen en ermee weg lopen. Aka ik weet prima dat ik dat niet mag, maar ga het uit jullie zicht toch even lekker oppeuzelen! :joy::joy::joy::joy:

3 likes

Haha, ik vind die foto’s van kindjes die van top tot teen onder het eten zitten zo grappig. J begint al te piepen als er een kruimel aan haar hand zit dus ik heb zeker geen foto’s van een kind onder de tomatensaus. :see_no_evil:

7 likes

Kon ze dan direct goed zelf eten zonder te knoeien :hushed::hushed:

Is dit zo’n silliconen bordje dat blijft ‘plakken’ aan het tafeltje? (Stokke steps als ik het goed zie? Hebben wij ook). Ik zoek een ‘anti-wegmaai’-bordje, maar nog niet gevonden tot nu toe.

Superleuk topic trouwens, zal ook gauw eens wat delen! Niet zo’n hele beste eter hier (16 maanden). Potjes gaan er zo in, maar als ik zelf m’n best doe wat te maken haalt ze haar neus ervoor op.

1 like

Bordje is van ezpz maar vind het niet echt super werken. Het blijft wel plakken maar je kunt het wel verschuiven waardoor je het bord tegen de rand kan duwen en dan laat het vacuüm los.
Stoel is van IKEA! Wij hebben er overigens een mat van NouiNoui onder liggen om de mooie houten vloer enigszins te sparen van al het eten.

1 like

Nee zeker niet. Ik voer(de) haar meestal.

Tegenwoordig is ze redelijk handig met lepel en vork, maar als ze mis grijpt of knoeit, piept ze meteen. “Oh nee! Vies!!!” Of “doekie???!!”
Ze vindt het (net als ik) verschrikkelijk om vieze handen / kleren / etc te hebben.

Als we dingen eten die vlekken achterlaten (zoals macaroni), dan draagt ze een kliederschort waarbij haar armen en romp bedekt zijn.

2 likes

Komkommer - Rode druif - Tempeh - Gebakken zuurdesem starter met wat kaas
Spruitjes - (vegan) mayo - aardappeltjes

10 likes

Wij eten mayo bij onze aardappels, dus dat wil mevrouw ook. Dacht vandaag het gezeur voor te zijn en het meteen op haar bord te doen. 3x raden waar dat handje meteen heen ging en welk vakje als eerste zo werd leeggelepeld :joy:

Ze at vandaag meer boontjes dan verwacht (want eet ze meestal maar een paar van) en minder hamburger dan verwacht. Ooh en daarna werden de aardappeltjes van mijn bord gekeken, want aardappeltjes is leven ofzo. De restanten hamburger werden nog even aan papa gevoerd :joy: en dan kijkt ze er zooooo lief bij.

Hoop gekrabbel, zag dat deze niet op membersonly staat en zit net 2 hele herkenbare dingen in beeld :joy:

kunstwerk

Edit: Mijn man vroeg zich wel af waarom ik foto’s ging maken van der bord haha. Snapte er niks van, maar vond het topic wel leuk om te zien😜

10 likes

@Suikerklontje zo wat eet ze veel, zo goed!

Hier vandaag een grote #fail haha. Kwam (denk ik?) omdat hij een beetje verstopt zit en uiteindelijk net na het eten echt enoooooorm stond te kakken, kreunend en steunend.

De ovengroenten (pompoen en bietenfrietjes) waren geen succes. Van de bietjes kreeg hij letterlijk de rillingen haha.

Om er toch nog wat in te krijgen gaven we wat sojayoghurt, maar ook dat wilde hij op 2 hapjes na niet. Dus toen gingen de principes overboord en kreeg hij na het kak momentje dit, zodat in ieder geval zn maagje een beetje gevuld is (en wij dus ook vannacht er niet uit hoeven hopelijk).

10 likes

Wij zitten momenteel echt in een bodemloze put fase, geen idee waar ze het allemaal laat :woman_shrugging:t2:

1 like

Oohhh ik heb helemaal geen kinderen maar vind dit zo leuk hahaha

18 likes

Hahaha ja same

3 likes

Meestal eet ze m bijna helemaal op. Licht geroosterd brood met flora boter

(Was de voor foto vergeten dus heb de mijne gefotografeerd want at het ook haha)

7 likes

Banaan-ei pannenkoekjes

7 likes

Ik dacht even rustig brood voor der te smeren, maar het wordt echt een smiecht. Staat ze ergens naar te wijzen en enthousiast “Die! Die!”, dus ik kijk op en in de richting van der hand en op dat moment steekt ze vlug haar hand in de boter :joy:

Zal een keer een foto nemen van het ontbijt trouwens, want op dagen dat ze naar de opvang gaat eten we vaak aan het aanrecht en dat is daarna 1 slagveld :joy:


@HotMomma oooh zoo lekker geroosterd brood met wat boter erop wat dan smelt <3 Dikkke kans dat ik daar straks mee ga lunchen haha!

13 likes

Hahaha jaaaa smeltende boter op warm brood is levennn.

Jouw bovenstaand scenario is hier al meerdere keren gebeurd met een grote pot sudo :woozy_face:

2 likes