What my kid really eats

Oooooh nooo! Hier 1x met een blik nivea wat ze ineens zelf open kreeg, maar dat kreeg ik zo weggeveegd. Sudo is volgens mij de hel om weg te vegen.

1 like

Toch iets minder inspirerend bij een baby van zeven maanden :sweat_smile:

5 likes

T eet ook graag boter :cold_face:

Als we cake bakken oid en ik snijd boter in blokjes laat ik dat hen altijd doen.
Maar hij vreet gewoon die blokjes alsof het kaas is. Gewoon, pure blokjes boter.
Ik word alweer beroerd als ik er aan denk :joy:

9 likes

Als mijn moeder vroeger kookte, wilde ik ook altijd een ‘likje boter’. Dat was dan margarine, nog viezer, haha.

3 likes

Oh ik vind dat ook lekker haha :sweat_smile: Als ik iets bak met roomboter moet ik mezelf echt inhouden om niet een stuk boter zo in mijn mond te stoppen.

3 likes

Vind dat super netjes voor 7 maanden anders :slight_smile: Die bodemloze put van ons at dit (qua hoeveel) nog niet met 7 maanden hoor :wink: Waren toen echt nog maar iniminie hapjes wat ze echt at, de rest bleef liggen. Maar wel even alles lekker afsabbelen, zodat mama het daarna ook niet meer hoeft :stuck_out_tongue:

1 like

Haha, dat laatste idd.
Het gaat vooral de laatste week ineens goed! Eerst alleen de fruit- en groentehapjes, maar nu heeft ze ook interesse in andere dingen. En lukt ook beter! Hebben haar wel eerder brood gegeven, maar dan was het idd sabbelen. Nu trekt ze er soms echt een stukje af en werkt dat dan naar binnen. Superleuk!
Ze eet verder nog niet veel (groente / fruit hapjes ter grootte van 1-2 ijsblokjes), als ik andere moeders met kinderen van haar leeftijd hoor, maar dat hoeft ook nog helemaal niet. Komt vanzelf, nu vooral lekker ontdekken en genieten van al dat nieuws :grin:

1 like

We hebben er 1,5 uur over gedaan, maar:

Edit: oja dat hapje op de 1e foto had ik lekker even genomen. Hapje voor het klaarmaken, toch?

10 likes

Sowieso. En even voorproeven toch;) leuk bordje!

1 like

Hij had echt honger zoals je ziet. Kuch.

Restje pasta voor lunch.
M’n man eet daar dus ketchup bij :cold_face:, en nu wil meneer ook “tomaat sausje” bij z’n “pastpas” :roll_eyes:

8 likes

Dit heeft ze dus NIET gegeten, de inhoud eruit gekiept en de erwtjes een voor een platgedrukt :no_mouth:

(Linzen/broccoli sausje op de rijst. Die vond ze vorige x wel megalekker masr OK DAN)

Peer wel goed gegeten

10 likes


Zilvervliesrijst met kidney bonen, bruine bonen, maïs en linzen. Beetje veggie kip en tomaat.

Toen kwam: L die perse met een lepel wilde eten. Boos werd toen hij zijn bord niet over het hoofd van zijn broertje mocht gooien. S die moest huilen omdat L zijn bord naar zijn hoofd wilde gooien. Time out voor L omdat hij een driftbui kreeg. Vervolgens wilde hij alleen eten bij mij op schoot.

Maar eindstand:


En de hond hoeft ook geen brokjes meer.

26 likes

Helpen met koken = alvast alle groenten op haha.
De rest van de maaaltijd was matig :slight_smile:
Met de ketchup is wel een prachtige rups getekend op het tafelkleed - die rups is toen gevoerd met aardappels vlees en doperwtjes. :face_with_hand_over_mouth:

8 likes

Een dag die om 5u begon en naar de voorschool zorgde voor een slaperige eetsessie.

(Ik ben altijd team ‘teveel op het bord’ en hij hoeft niet z’n bord leeg te eten, eet ik gewoon de restjes stiekem op :wink: Behalve aubergine, dat willen we beide niet haha)

8 likes

Het volle bakje voor A. omdat ze dol is op kwark en N. normaal gesproken wat minder maar het was dit keer een succes!

N.:

A.:

7 likes

Hiervan zijn alleen de druiven en de kaas opgegeten. Misschien 1,5 hap lasagne, oh komkommer is wel op (de foto is te groot om up te loaden :woman_shrugging:t2:)
Dus hierna kreeg ze nog een bakje yoghurt (foto ook te groot om up te loaden) met blauwe bessen, dit was T resultaat:

5 likes

Aardappelpuree met spruiten en pecannoten uit de oven en een beetje blauwe kaas.

Bordje is leeg, maar heb zelf een beetje geholpen met wat spruitjes en pecannoten.

11 likes

Hollandse pot van oma

8 likes

Hmmm dat ziet er echt goed uit :full_moon_with_face:!
Ik heb nog nooit een curry gegeten, is dit pittig?
Kind & ik zijn pussy :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like


Terwijl ik ontbijt maakte

Pannenkoekjes


En nu zit de oudste aan een extra bakje yoghurt

Oudste is 3
Jongste is 15 maanden

10 likes