What my kid really eats

Dit beginnen wij ook steeds meer te krijgen. De ene dag kan ze ergens aan beginnen, niet stoppen voor haar bord leeg is en om meer vragen en de week erop vist ze dan 3 champignons eruit (dat is haar favoriete eten al maanden lang haha, die gaan er altijd in) en laat de rest staan. 21 maanden dus dat belooft wat nog :stuck_out_tongue:

Haha ja niet te doen die kinderen. Wij hadden hier echt een avocado monster, maar die raakt hij al een halfjaar echt niet meer aan. :woman_shrugging:

1 like

Hier ook. Gister at ze de hele dag amper. Ontbijt met 3 stukjes brood, een paar stukken peer, 2 crackers in de middag en als avondeten een roerei, want ze wilde niets hebben wat ik had gemaakt :sob:
Ik weet dat het erbij hoort, maar ze deed het zo goed toen ze nog wat kleiner was. (Ze is 18 mnd)
Tegenwoordig eet ze maar een paar soorten groenten en weet ik onderhand niet meer wat ik nog kan verzinnen om het gezond te houden.

Smoothies? Die zijn hier altijd in drie teugen leeg in ieder geval.

Overigens verder niet druk om maken hoor, ik denk altijd maar zo; Ik zet voor je neer wat je kan eten en het is graag of niet. Het is veel ook gewoon alleen maar het hebben van een eigen mening en heeft niets met het eten an sich te maken haha. En dan zitten er vanzelf dagen tussen dat ze opeens eten als een bouwvakker. :woman_shrugging:

Ja die maak ik een paar keer per week voor haar. Is ook zo hoor, soms toch lastig om los te laten.
Ze at net lekker pasta met champignons en die ging er weer hartstikke goed in.
Vannacht weer eens ouderwets een nachtje doorgeslapen, dus dat compenseerde weer een hoop :wink:

3 likes

Geen foto, maar in de categorie snap je het nog. Wij aten zalm, dat vond K. altijd heel lekker maar sinds 1-2 maanden eet ze dat niet meer. Dus ik had voor haar vissticks gebakken. Mijn man wilde haar toch wat zalm laten proeven, dat deed ze enthousiast om het vervolgens uit te spugen met een vies gezicht en “bah”. Vervolgens wilde ze wél de zalm van mijn bord eten. En heeft ze mij haar vissticks gevoerd want die waren ineens bah. Oh en toen na een paar happen van mijn zalm, mijn man haar een hap van die van hem wilde geven werd de vork enthousiast over gepakt, om de vork vervolgens met een bah en vies gezicht in papa’s mond te steken ipv in haar mond :joy:

4 likes

10 likes

Dit bordje :heart_eyes:

De peuter at niet mee. De baby (gisteren 7mnd :smiling_face_with_three_hearts:), at heel goed! Ze vindt het zo leuk!

6 likes

Ik vind het echt knap dat je komkommer zo kunt mishandelen haha

Dat bordje is idd heel leuk!

2 likes

2 jaar, alles op. Het is lasagne trouwens, zit er niet echt smakelijk uit op de foto :upside_down_face:

4 likes

Bananenpannenkoek :ok_hand:t3:

7 likes

Die vingertjes :heart:

2 likes

Hier ook aan de bananenpannenkoekjes met havermout en als topping griekse yoghurt en stukjes aardbei.

3 van zulke bordjes gingen erin! Deel is wel in de slab/bij de hond belandt. Baby is 11 maanden en nu ik niet zo bang meer ben voor verslikken krijg ik steeds meer plezier in lekkere gezonde dingen voor haar maken.

6 likes

Voor en nafoto in 1! :stuck_out_tongue_closed_eyes::tired_face:

Pasta met champignons en kip in een soort bechamelsaus (maar dan met bouillon ipv melk en wat meer kruiden). Dit is dus een hele tijd haar favoriet geweest, niet stoppen met eten voor haar bord leeg was en dan meer willen. En vandaag helemaal niets. Nog geen droog pasta’tje, niks. En ze vind het prima want zit nu gewoon lief te spelen. Heeft sinds de lunch niks meer gegeten, maar blijkbaar geen honger.

5 likes

Before foto vergeten maar de groentelasagne viel in de smaak :ok_hand:t3:. Bordje ging leeg en ze gooide voor de verandering bijna niks op de grond!

15 likes

Twistshake! Totaal geinfluenced doordat het 1000x voorbij kwam bij alle insta-mommys :sweat_smile:. Hij wordt trouwens vooral vastgehouden voor de sier want al het eten gaat met haar handen zoals je op de foto ziet haha

Baby 7mnd, at goed zoals je ziet! Ook nog extra stukje banaan tijdens het koken :slight_smile:

Peuter, 2.5
At een paar pasta’tjes :sweat_smile:

3 likes

Ik presenteer jullie graag het resultaat van K. die zelf haar beschuitje wil smeren/beleggen:

Boter, appelstroop, kaas en één chocoladevlok want dat was toch een beetje minder lekker icm de stroop.

De kaas hebben we trouwens samen geschaafd hoor, het lukt haar wel maar dan zijn het flinterdunne reepjes :joy:

25 likes

:smiling_face_with_three_hearts: