What my kid really eats

Redelijk stuk van groot bord havermout (hebben we gedeeld), haf geroosterd brood en 3 stukken komkommer en een pruim.

7 likes

Broodje met zuivelspread en tomatentapenade. Dat ging snel op, dus ook nog wat Griekse yoghurt. Duplo-poppetje kreeg ook wat.

4 likes

Ontbijt van m’n meisje 13 maanden.


1 boterham met zuivelspread en 2 tomaatjes.


Uiteindelijk nog eens 3 tomaatjes gegeten en 2 stukken komkommer, waarvan 1 stuk over bleef en wat brood.

5 likes

Ochtendsnack! Smoothie met amandelmelk, banaan, spinazie, dadel en lijnzaad. Viel in de smaak dus ook van mij nog op. Daarna had ‘ie niet zo veel trek meer in zijn fruit.

9 likes

Is het een idee om de leeftijd erbij te zetten? Want ik denk steeds “ooeeh dit ga ik ook maken” maar heb vervolgens geen idee of ze het al mag/kan haha

4 likes

Lunch voor A. van bijna 2

Oh ze was nog niet klaar, ik was veel te enthousiast :rolleyes:

5 likes

Ah, ik vergeet dit dus! Hier vandaag 2 witte bolletjes als lunch op :scream:

Ik wilde vandaag alle maaltijden posten, maar is helaas niet gelukt. Als tussendoortje at ze een hele kiwi.

Voor de lunch een boterham met een helft vega pate en de andere helft met jam en wat stukjes peperkoek.

Dit liet ze staan.

4 likes

Samen pizza gemaakt (vooraf van de ingrediënten snoepen was leuker geloof ik, heb geen pizzamonstertje)

(3j)

6 likes

Rode linzen pasta met aubergine, courgette en witvis en left over noodles. Pasta zga op, aubergine met geen mogelijkheid aangeraakt, courgette ook niet en van de vis kreeg ze nog een 2e portie. Noodles ook veel van op. En daarna nog w grote stukken komkommer wasrvan ze de binnenkant heeft opgegeten en nog een halve peer. Ze is 14 maanden.

Ik loop 5sec de keuken uit…

6 likes

Ziet een beetje onsmakelijk uit vind ik zelf, maar het waren kip drumsticks en die heb ik dus uit elkaar gehaald.

Ze heeft 4 (!) drumsticks gegeten en de broccoli niet aangeraakt. Snijboontjes heeft ze een inimini beetje van gegeten.

6 likes

Voor de 3 jarige:

Van tevoren had ze al wel een halve komkommer op

Voor de ‘baby’


Had ook al komkommer en rozijnen op

3 likes

Best inspirerend om jullie foto’s te zien!

Ik heb ook wat foto’s gemaakt vandaag. Ze is twee jaar.

Deze snack vanmorgen: mandarijn, pruim en kiwi. Ze houdt niet van manderijn maar ze had er één gekregen op de opvang dus ik dacht we proberen het weer eens, maar it’s still a no.

Voor:


Na:

Mijn vriend eet vaak warm tussen de middag, L. dan ook. Ze had rijst, maïs, kip en ei. Dat ging er allemaal goed in, echt veel gegeten. Ook nog drie stukken komkommer gehad omdat ik dat zat te eten. Het eigeel laat ze altijd liggen haha.
Voor:


Na:

Vanavond hadden we Thaise curry met tofu en noodles. Ze houdt niet van curry/wokgroenten dus de groenten zonder het sausje gegeven, maar alsnog wilde ze daar niks van. Niet echt goed gegeten maar ze heeft gelukkig een flinke lunch gehad.

Voor:


Na:

6 likes

Haha dat ei!! Gewoon knap zo vakkundig er omheen!


Incl lekker insta filtertje. Wij aten pokebowl. De erwtjes heb ik nog 2x bij moeten scheppen. En het lijkt alsof ‘ie best wat rijst heeft gegeten maar meer dan de helft lag op de grond / tegen de muren…
(16 maanden)

11 likes

(15m) Wij aten zoete aardappelsoep vandaag. Met volkoren soepstengels bij om te dippen en K. had nog een halve cracker die ze daarvoor had gekregen omdat we wat laat aten. Vorige keer had ze ondanks 3 volle komen ‘s avonds laat honger, dus nu nog rijst erbij gekookt voor haar.

Deze kom x 2 at ze. En verder was ze echt weer een bodemloze put vandaag, maar ze zit qua groei nog steeds keurig op der eigen lijn (vandaag toevallig gewogen bij het CB).

2 likes

Geen foto!

Maar 1 pannenkoek (20 cm diameter), halve banaan en 5 blokjes kaas. Groenten worden al een jaar niet gegeten :confused::woman_shrugging:t3:

1 like

Een voor foto vergeten te maken.

Maar wel een na foto:


Turkse linzensoep (rode linzen, wortel, ui aardappel, tomaat en kruiden) en daarnaast komkommer(heb zogenaamd mijn best gedaan om er iets van te maken en er is zowaar aan gelikt dus dat is heel wat), tomaat en olijven zijn op.

5 likes

Hier geen foto maar we aten pasta met kip, spinazie, champignons en roomsaus. Apart gegeven want eerst wilde ze t niet.

Ze heeft een half bakje kale Pasta op, 2 champignons en een paar hapjes van de saus.

1 like

Gaat straks vanzelf. Tenminste hier wel; Wij eten bijna altijd samen, dus als zij om
10u iets van fruit krijgt thuis pak ik ook. En i ben een slechte ontbijter, maar ontbijt nu wel iedere dag met K. Het leukste vindt ze nog om haar eigen ontbijt snel op te eten en dan bij mij dingen weg te pikken (ze wil het al eerder doen maar zeg steeds nee eerst je eigen bord, we hebben namelijk precies hetzelfde). En als je dan heel verbaasd en beetje geschokt zegt “ooooh wat doe jij nou?” Dan komt ze niet meer bij en is het een groot geschater :smiling_face_with_three_hearts:


@anon50301661 als je geen zin hebt in weer een extra app: foto in je instastory doen en dan van daaruit opslaan ipv plaatsen. Ook ideaal om er zonder extra app dingen uit te krassen of kinderen te anonimiseren :joy:

4 likes

Ohhh ik denk dat ik die spring rolls dit weekend ga maken! Echt zin in.