What my kid really eats

Hoe oud is ze nu?

Vergeten een foto te maken dus dit was de tweede portie voor morgen, het slagveld achteraf ga ik niet laten zien (:face_vomiting:) .
Uiteindelijk werd alles vermengd met de Griekse yoghurt die hij als ‘toetje’ kreeg en van de pasta zoog hij alleen de saus af. Courgette nog door de helft gesneden en het vruchtvlees at hij wel.

Maar Griekse yoghurt is nog steeds de grote hit.

2 likes

16 maanden!

Weer een poging om E hetzelfde te laten eten als wij: zoete aardappel uit de oven met tomaat, kidneybonen, maïs en ui. Voor ons nog cheddar erover. Wij vonden het lekker, E nam 2 hapjes en begon daarna met gooien helaas. Hij had daarvoor al een restje broccoli gehad dus ik heb dit maar in de koelkast gezet voor een nieuwe poging vandaag :crossed_fingers:

3 likes

@inezweski @Printemps , bedankt voor jullie reacties! Ik heb een nieuw besteksetje besteld, hopelijk gaat dat helpen!

1 like

ZUCHT, ze eet zo slecht! Ze wil alleen maar het vlees en weigert gewoon om iets anders te proeven:(

1 like

Zo zouden mijn foto’s er ook al maanden uit zien.

Hier ook hoor, alleen het vlees en met een beetje geluk wat aardappel of zo.

16 likes

Dat ziet er leuk uit!

1 like

Weet niet of het helemaal het goede
topic is voor mijn vraag, maar krijg altijd wel inspiratie van de maaltijden hier.

Mijn zoontje van 1,5 heeft onlangs een zware operatie gehad waardoor hij nu een aantal weken alleen maar vloeibaar / glad gemalen mag eten. En ik ben vrij inspiratieloos, met name voor de lunch. Ik wil hem wat meer variatie aanbieden. Mensen hier misschien tips voor beetje aantrekkelijke en vooral ook voedzame lunch/tussendoortjes? Heb het idee dat hij nu ook gewoon niet genoeg energie uit z’n voeding krijgt. Heb ook al contact gezocht met ziekenhuis, maar verwacht niet zoveel creativiteit uit die hoek.

Hij eet/drinkt nu smoothies met kwark, Brinta spul er door, als lunch ook vaak Brinta met een banaan/pindakaas/honing etc. Yogi, chocomelk, (water)ijsje. En avondeten gewoon normaal, alleen dan helemaal kapot geblenderd.

Het ziekenhuis zou jullie een diëtiste moeten aanbieden.

5 likes

Thanks al allen voor de reacties :blush: heb nu idd ook diëtiste gevraagd. Toen we ontslagen werden niet bij stilgestaan (want zoveel andere dingen die aandacht nodig hadden) maar nu achteraf vind ik ook gek dat dat niet is aangeboden @Broodrooster.

3 likes

Ik doe maar de eerste keer eens mee.
Spinaziepuree, een gekookt aardappeltje en een maisvinger.
De maisstengel kent hij al en ging goed binnen. Puree heeft hij wat in geroerd en proberen te pakken met het lepeltje (heb hem geholpen) en het aardappeltje stopte hij in zijn mond en toen kwam alle melk van een half uur ervoor terug (projectiel…) dus heb alles kunnen poetsen erna en we zijn dan maar de douche in gegaan. Nog niet echt een succes dus :sweat_smile:
6,5 maand!

3 likes

Bedankt, ik heb je post opgeslagen😁

1 like

Ik weet dat dit goor klinkt maar je kunt bijna alles in de blender doen! Op mijn werk heb ik veel cliënten met slikproblemen die enkel vloeibaar mogen eten en wij proberen zoveel mogelijk normale/bekende dingen aan te bieden maar dan geblend. Gewoon een beetje melk oid erbij en blenden maar.

Succes met je zoontje, hopelijk is de operatie goed geslaagd en herstelt hij snel!

1 like

Nahh, ik weet niet wat er met mijn niet-etende kind gebeurd is, sinds een paar weken eet ze zo goed :partying_face:! Hierna nog een hele bak yoghurt en fruit!

21 likes

Eerst het fruit op tafel gelegd maar daar moest hij niks van weten. Toen de yoghurt gemengd met pindakaas laten eten en daarna gingen er nog een aardbei en framboos in. De rest heeft hij gegeten via mijn smoothie, die wilde hij liever dan het fruit wat op z’n bord lag (uiteraard). Denk dat bosbessen voor hem ook nog wat te klein zijn, maar wilde het proberen.

De vegaburger ging er zo in, de bietenrisotto was nog een beetje wennen…

1 like

Zoete aardappel, broccoli en gehaktbal.
Baby (JA NOG WEL 🥲❤️), 11mnd

9 likes

Bbqtijd, van K. haar bord geen foto maar prima gegeten.

Voor R (7,5 maand) een bakje gemaakt met komkommer, tomaat, meloen en avocado.

Dit was er over

11 likes