Vandaag weer eens iets nieuws als lunch: courgette’cake’. Met een klein beetje geraspte kaas, zelfrijzend bakmeel, melk en ei. Andere 3 stukken waren al weg gegrist voordat ik de foto kon maken en alles ging schoon op
Wat leuk, heb je een recept gevolgd of zelf op gevoel gedaan?
Ik ging vandaag American pancakes bakken voor de lunch, ik kreeg een vriendelijk verzoek voor een hartjes pannenkoek (we hebben zo’n vormpje). Even opgevrolijkt met hele zure besjes (bleek later) en wat mango wat over was van de poke bowl van gisteren. De besjes heb ik opgegeten, de rest ging op (3 jaar).
Onze baby is helemaal klaar met geprakt eten Gisteren gaven we haar uit zo’n potje voor 6+ maanden, dat is echt puree zonder stukjes en ze wordt daar zo boos en ongeduldig van haha. Ze kauwt graag op dingen maar ik vond het toch nog een beetje spannend, we doen geen rapley ofzo. Maargoed, net dit voor haar gemaakt want ze lijkt er zo aan toe.
Het is allemaal opgegaan, nog wat extra worteltjes gehad en daarna nog heel wat stukjes brood met boter (bijna 8 maanden).
Ik had een recept gevolgd, uit het babykookboek van ouders van nu! Goed boek voor meer inspiratie voor ontbijt en lunch, alleen jammer dat in heel veel dingen kaas gaat (ivm zout). Ik zou het zeker niet kopen voor een baby, maar voor dreumessen/peuters staan er wel leuke ideeën in.
Snacks op vrijdagmiddag na school/peuterspeelzaal. In de bakjes zit:
- Blauwe bessen
- Pombeer chipjes
- Nizza koekjes
- Mega kruidnoot
- Confetti kruidnootjes
- Stukje mueslireep
- Cherrytomaten
Bloemkool en spinazie. Bloemkool waren al 2 happen uit voor de foto.
Zoete aardappel frietjes er nog bij.
De frietje gingen op en nadat ze los spinazie had gehad en dat niet lekker vond, wilde ze ook geen bloemkool meer haha. En als toetje nog wat appelmoes.
Ik wil dit ook na een werkdag
Dacht leg het eens interessant neer, eens kijken of dat nut heeft maar helaas. Rijst wel 2x opgeschept.
Voor de baby van 6 maanden.
Appel met braam fruithapje. Hij vond het heerlijk, was zijn eerste keer bramen. (Uit eigen tuin)
Had ik dit topic maar eerder ontdekt. De oudste van bijna 3 wil altijd een toetje en nooit dat wat er vooraf gaat. Trappen wij niet in natuurlijk.
Gisteren moest ze haar bordje leegeten voor ze toetje kreeg. Doen we ook niet meer. Ga er nu een kwak yoghurt standaard al bij doen. En ook het tussen de middag groenten aanbieden.
Wat een geweldige tips.
Ze had haar bordje leeg, na de laatste hap moest ze overgeven… bordje weer vol! (Ik voel me hier nog schuldig over!) Zijzelf vond het vooral grappig.
Baby 8 maanden, pompoen, ei en pasta. Hierna wilde ze nog meer, dus nog wat opgeschept, dat ging ook op. Toen ging ze spelen en vond ze nog ergens een broodkorst, ging ook nog op. Aan haar eetlust mankeert niks
Baby is 6 maanden dus ben nu ook begonnen met eten geven. Wat raden jullie aan voor bordje? Ik zag dat twistshake maar het irriteert me dat dat zo gepromoot wordt door influencers. Maar als daardoor niet het bord door de kamer vliegt is het wel weer chill natuurlijk.
Je kan het ook gewoon op tafel leggen? Als je bijvoorbeeld een stokke met tafeltje hebt. Zo kunnen ze ook goed ontdekken. Wij zette haar aan tafel en deden het eten op een grote snijplank, die was te zwaar voor haar om er af te gooien.
Dat blad heb ik (nog) niet. Leek me juist wel gezellig om samen aan de tafel te zitten.
Maar zo kaal op tafel leggen zie ik niet zo zitten eerlijk gezegd. Als je dan iets eet als bieten of bessen is de houten tafel gelijk naar de gallemiezen.
Ik zou eerder een placemat nemen dan. Wij hebben nu met acht maanden Twistshake maar alsnog ligt het overal. De grip is gewoon niet zo goed dus soms sleept hij het door het hele bord en dan over het randje.
Dus we zijn weer terug naar de Stokke tray.
Ik zou ook het blad aanschaffen. Dan heeft baby gewoon een eigen tafeltje aan tafel zegmaar
Wij doen altijd een kleed eronder, hier ook een houten tafel. Van die placemats plakken ook niet aan houten tafels.