What my kid really eats

Uit het leven van een dreumes

In de ochtend pap. Geen foto van, maar helemaal op

Tussendoor een peer met stukjes havermoutreep. De hele peer ging op, de stukjes havermout werden vakkundig ontweken

's Middags 3 (!) ricotta-citroen pannenkoekjes en 1 witte boterham. Tussendoor nog een banaan, helemaal op

's Avonds 3-minutenpastasaus met courgette en penne. Niet alles op maar goed van gegeten.
Yoghurt na uiteraard niet eens een hap van geprobeerd. Gelukkig eet hij verder super goed, maar zuivel krijgt hij echt nauwelijks binnen

6 likes

Lunch

3 likes

De risotto was weer een succes gisteravond… bij de jongste dan.

De oudste begon al toen ik stond te koken “nee mama vies”. Terwijl ze normaal smult van risotto en rustig nog 2x opschept en de pan leeg eet. Ze heeft uiteindelijk wel een paar happen gegeten en daarna druk geweest met het bakje / de mond van haar zusje bijvullen. En af en toe ging er toch ook stiekem een hap in haar mond, maar zodra ze zag dat ik dat doorhad deed ze dan demonstratief alles weg duwen en weer vies zeggen :roll_eyes:

Zaterdag ook al, ik had in de middag zoete aardappelsoep gemaakt en terwijl ik daarmee bezig was heeft ze er al een bekertje van gedronken. Toen dat in de avond weer op tafel kwam was het ook ineens vies :confounded:

8 likes

Onee ik hoop niet dat deze fase zo lang duurt tot K. de leeftijd van J. heeft :stuck_out_tongue_winking_eye:

@Suikerklontje Oh hier gaat het ook vaak zo. Of hij tettert enthousiast de hele opvang bij elkaar dat hij wraps gaat eten 's avonds, heeft in de auto hele verhalen dat hij er zin in heeft, komt vol enthousiasme thuis bij z’n vader en vertelt blij dat hij wraps gaat eten. Komt enthousiast aan tafel zitten, ziet de wrap en… ‘ik lus nie wapsss’. :woman_shrugging: :woman_shrugging: :woman_shrugging: Het leven van een driejarige.

17 likes

Hahaha oh boy, zin in die peuterfase door jullie verhalen :joy:

1 like

Haha heerlijk dit :rofl:

Mijne at net dikke kom snert op.

1 like

De na-foto is een vloer vol pasta
Zijn hard aan het oefenen met Niet met je bord gooien, maar nog niet zo succesvol daarmee

Edit: ze zit nu als een soort robot stofzuiger onder dr stoel van de grond te eten

5 likes

Een fullsize volwassenen mok?? Zo ja dan wil ik er ook 1

1 like

Wat een leuk idee! Ik doe wel rond half 5 waar @Ovenschaal het ooit over had, dat je alvast een bakje groenten geeft die ze opknabbelen tijdens het spelen oid zonder dat er druk achter zit
Jammer dat we geen ruimte hebben voor een baby snackbar

2 likes

Ja, zij is erg van intuïtief eten. Ben daardoor zelf ook anders naar eten gaan kijken. Sowieso wel leuk om te volgen, is zij.

2 likes

ja dit lijkt me ook een lastige.
wij houden nu thuis meestal het schema van het kdv aan haha, lekker makkelijk.
daar krijgt ze rond 16/16u30 een bakje tomaatjes en komkommer en thuis eten we dan rond 17u45
dat probeer ik op vrije dagen ook aan te houden, en als ze dan slecht eet met avondeten dan heeft ze iig al tomaatjes oid op

Ik vind het idee van intuïtief eten wel heel leuk en het ziet er gezellig uit. Maar ik ben wel benieuwd hoeveel eet momenten een kindje dan echt pakt. Vanwege de tandjes wordt wel aangeraden om het bij 5 eetmomenten te houden (3x maaltijd en 2x snacken). Kan me voorstellen dat als je kindje echt de hele dag door snackjes kan pakken, dat niet echt goed is voor het gebit.

3 likes

Thank God voor de uitvinding van iglo veggie sticks :raised_hands::raised_hands: Vast niet de gezondste oplossing maar mijn groenteweigeraar krijgt in elk geval iéts van groen binnen
Edit: en kikkererwten, die zijn altijd goed

7 likes

Snackbordje als avondeten gisteren. De helft ging op de grond en vonden de honden heerlijk :rofl:

7 likes

Hier eet ze ook niet zoveel groente dus ik maak nu elke dag een smoothie voor haar met spinazie. Gooi gewoon zo’n zak in de vriezer en dan met mango stukjes of banaan en dan melk. Dat drinkt ze altijd meteen op :grin: Misschien dat dat voor N ook werkt?

3 likes

Zie dit nu pas! Zeker een goede tip! Op de opvang drinkt ze ook de raarste smoothies, misschien moet ik dat thuis inderdaad ook eens gaan doen.

Edit: groentesticks waren vandaag geen succes, alle ‘ballen’ (erwt of mais) moesten eruit want die waren bah. Dan blijft er weinig over. :sweat_smile:

Rijst met boontjes en gehakt voor een dreumes van 18 maanden 🥲 in de rijst werd geknepen, de peultjes uit de boontjes werden wel gegeten en het gehakt is nauwelijks aangeraakt.

4 likes

Ik dacht dat hij het niet zou gaan eten omdat er spinazie op zit, maar hij heeft het helemaal opgegeten en daarna nog een keer opgeschept. Was helemaal verbaasd

11 likes

🥲

12 likes