Wij bieden het voornaamste los aan omdat ons eten teveel zout en andere spicy kruiden heeft en hij veel minder van de groente en het vlees ‘te pakken’ krijgt als ik het meng. Dan pikt hij alleen de pasta’s er uit bijv. Dus zoals hieronder krijgt hij losse pasta met blanco Philadelphia, los zalm in wat grotere stukken zodat hij het goed kan pakken (kleine stukjes eet hij anders niet) en spinazie nog met een lepeltje.
Hij is nu bijna 1 en ben langzaam wat vaker dingen aan het mengen, hij krijgt al bijna altijd precies onze maaltijd maar dan dus los/in grovere stukken en zonder kruiden, dus ik denk dat we in de loop van aankomend jaar gewoon steeds meer onze gemengde maaltijd gaan aanbieden (bijv ook als hij wat beter zelf kan eten).
Ik dacht ook altijd dat het voor kinderen beter zou zijn om smaken ‘los’ te ervaren en dat daarom al die maaltijden gescheiden worden. Geen diepe research naar gedaan verder. Maar ieder zo z’n manier denk ik hoor. Uiteindelijk leren ze allemaal wel eten, linksom of rechtsom.
———
Hij wilde nog meer spinazie ![]()