What my kid really eats

We gingen uit eten (en gezien we terug zijn van vakantie wilde ik perse dat er iets anders gegeten werd dan frietjes). Maar pannenkoeken zijn hier nog steeds geen favoriet, dus hij heeft brood met pindakaas en friet gegeten. En een paar stukjes komkommer :sweat_smile:

4 likes

Voor dreumes 20 maanden. Ik vergeet altijd een after te maken maar de wortel en zoete aardappel puree nauwelijks aangeraakt :smiling_face_with_tear: falafel zo op. Ooit at ie zo goed maar nu heel kieskeurig (zal er wel bij horen). Na een bakje kwark.

Normaal eet ie eigenlijk altijd wel met ons mee maar we hebben sushi besteld :partying_face:

3 likes

Ik had hamsterpasta gekocht in de hoop dat dat wel gegeten zou worden door onze hele moeilijke eter (de 4jarige). Maar helaas. :smiling_face_with_tear:

dreumes 21 maanden (alles op en daarna nog meer pasta)

Dochter 4 jaar (alles op behalve de pasta en mozzarella)

Pasta, kiphaasje, mozzarella, tomaatjes en een stukje stokbrood met aioli

6 likes

Er werd groente gegeten :partying_face: broccoli-aardappelsoep. Yoghurt en brood op. Falafel voor de helft en soepje ook!

7 likes

In het lege bakje zat kroepoek (al op). 50% nasi gegeten. Komkommer aan geknaagd. En ei ook op. Volle bak kwark met wat kaneel na.

Kind eet nooit rijst maar als ik zelfgemaakte nasi maak (geen pakjes) dan eet ie het ineens wel. Super gekruid haha maar blijkbaar vindt ie dat lekker.

6 likes

Heeft iemand een tip voor koekjes met weinig suiker en zonder zoetstoffen?
Ik zag nu deze bij AH, maar missch hebben jullie nog andere tips.

2 likes

Ik geef meestal droge crackers, maiswafels of nakd repen. Hiernaast typische babykoekjes: organix appel rijstwafels, gepofte maisdingen etc.

2 likes

Ja, dat geven wij idd ook! Werkt idd over t algemeen goed.

Maar m’n dochter is nu in de fase dat ze alles t zelfde wil als wij :roll_eyes:. En daar geven we echt niet altijd aan toe, maar zou het wel gezellig vinden als we een keer met elkaar hetzelfde koekje bij de koffie/thee kunnen eten. Dus ook nog lekker voor ons :rofl:
Het hoeft dus echt niet voedzaam te zijn. Mag ook echt wel suiker bevatten maar liefst niet teveel. Wil haar niet nu al laten wennen aan extreem zoete smaken (naast fruit), dat komt later vanzelf.

En ik zou zelf ook wel wat minder suiker willen eten, dus leek me ook geen gek idee voor onszelf :grimacing:

1 like

Oh ja herkenbaar. Wij proberen er zelf niet al te strikt in te zijn, het merendeel van de keren krijgt ze een gezond tussendoortje, maar af en toe een gewoon koekje (met suiker etc.), ook met het idee haar bewust te maken dat “ongezonde” (benoemen het niet zo) zaken ok zijn, maar met mate. Wanneer ze haar koekje op heeft en ze vraagt nog (praktisch altijd) zeggen we altijd dat dit genoeg/op is, maar dat ze nog altijd een alternatief kan (bv rijstkoek), en dat werkt eigenlijk altijd wel.

3 likes

Laatst had ik voor ons gevulde paprika met gekruide kip, rijst en champignons in een roomsaus gemaakt.

Toen had ik gewoon wat rijst, paprika, champignons en kip (met iets minder kruiden) apart op een bordje gelegd

1 like

Wat meer werk maar ik maak in het weekend nog wel eens een bananenbrood met fruit erdoor. Of soms geven we ook volkoren ontbijtkoek.

2 likes

Taco’s met linzen (recept van HF):

De guacamole en zure room heb ik nog twee keer extra opgeschept en ze heeft de bakjes uitgelikt :joy: net (weer) een week met keel- en oorpijn achter de rug waarin ze heeft geleefd op knijpfruit, ijs en yoghurt. Denk dat de inhaalhonger is begonnen.

8 likes

Niet zo’n flatteuze foto. Tomaten/wortel soepje + leftover spaghetti van gister (met zalm, tomaat en spinazie). En toastjes met hummus en zuivelspread dips.

Broccoli aardappelsoep is hier ook een hit. En wordt ook wat dikker qua textuur dus iets makkelijker eten

2 likes

Dit was zo makkelijk om te maken. Aardappelpuree (of aardappel maar had ik niet in huis), wortel, eitje, beetje kaas en bloem. En dan 25 min op 210 graden.

Vind ze zelf heeel lekker haha dus hopelijk niet weer een teleurstelling en wordt het in ieder geval geproefd. Ze zijn super fluffy dus ook geschikt voor jongere kindjes denk ik. Keep you updated :joy:

Edit: werd goed gegeten! Volgens mij vond ie de structuur heel fijn

10 likes

Leuk! Kan je veel mee variëren qua groente die je erin doet en lijkt me ook handig om mee te nemen op uitstapjes

1 like

Heeft iemand dit wel eens in de winkel gezien?
Is een magere kwark zonder andere ingredienten. Op AH.nl is het uitverkocht, maar ik weet niet of dat is omdat het uit het assortiment is, of juist nieuw is en nog komt.
Lijkt me een ideaal ontbijt voor mijn treuzelpeuter als we sochtends haast hebben om naar de opvang te gaan.

1 like

Jaaaa, dat zou je denken. Maar dat is soms net dwangvoeren met veel gehuil. Ze zit ff in een lastige ontbijtfase waarin ze alles wil, en dan toch niet wil :crazy_face: (mond stijf dichthouden enzo) Maar wil haar niet met honger afleveren. En knijpzakjes gaan er tot nu toe altijd in en dit kan ze nog in de autostoel opeten dan.

Dit zou dan geen standaard ontbijt zijn, maar iets wat ik grijp zodra we écht WEG moeten en alle andere ontbijtopties nog onaangeroerd op tafel staan.

4 likes

Herkenbaar hoor!
Je zou nog kunnen proberen om een hervulbaar knijpzakje zelf te vullen. Maar dat wil mijn kind ook niet altijd :sweat_smile:

3 likes

Heb je tips voor fijne hervulbare zakjes?

Edit: vond net deze tip van @Vlaai

1 like

Wij gebruiken die van Sqeasy! Siliconen en gaan jaren mee en makkelijk in de vaatwasser. Doe er smoothie en yoghurt in (alleen bij stukjes wil hij wel eens verstoppen als ze te groot zijn)

4 likes