What my kid really eats

Zout doe ik mindere mate (voor 1 jaar bijna niet behalve wat in brood zit bijvoorbeeld) maar gewoon lekker pittig kunnen ze prima tegen. Ik probeerde mijn jongste veel pittig eten te geven want mijn man en peuter kunnen absoluut niet tegen pittig, echt als ik één chili flake in een hele pan curry doe is het al te pittig, maar vond het toch lastig om alleen voor de helft pittiger te koken haha. Maar ze krijgen van jongs af aan al allerlei kruiden en specerijen in hun eten.

Ik ben zelf ook maar een kaaskop hoor en ik eet niet zo kruidig als bijvoorbeeld bij een Indiaas restaurant, dat is misschien anders, maar als je kind met pittig opgroeit zullen ze er ook aan wennen.

1 like

Mijn oudste at als peuter hele peperbollen😂. Nu vindt hij alles te pittig. Poging 2 met de dreumes.

1 like

Dreumes van 20 maanden. Couscous met bloemkool en doperwten, wat rauwkost en een paar minikrieltjes die over waren.

Na

Maar laat je niet misleiden:

(En dan laat ik de vloer nog niet zien, haha)

4 likes

Peuter 2,5:

Niet op de foto, wel opgegeten: halve puntpaprika (tijdens het koken), een half ei en schaaltje aardbeien. Ze kondigde tijdens het koken aan dat ze écht geen ei wilde, maar toen ze het op mijn bord zag wilde ze ‘m toch wel🤷🏼‍♀️
NB het kleine blauwe kommetje is het “nee dankje”-bakje, daar mag ze in leggen wat ze niet wil. Voordat ze überhaupt aan de rest van haar eten begon, heeft ze driftig de wortel daarin overgeheveld :joy:

6 likes

Wij hebben dit ook geprobeerd maar bij ons werd dit inderdaad een soort van “all you can eat wokrestaurant”-situatie in dat bakje. Maar fijn dat er ook kinderen zijn die er wel normaal mee om kunnen gaan @Polly :sweat_smile:

9 likes

Surinaamse bami:

De vega kip had mijn man opgegeten en ze heeft nog wat meer spaghetti uit de pan gevist. Naderhand nog een hand frambozen. Oh en toen we van de opvang naar huis fietsen heeft ze een hele puntpaprika naar binnen geschoven.

3 likes

Alles op

5 likes

Met welke leeftijd ben je begonnen met dat nee-bakje? Ik wil dit ook gaan doen maar weet niet zo goed vanaf welke leeftijd het te introduceren valt

Ehm ik denk toen ze wat kieskeuriger werd en heel gericht specifieke dingen eruit viste. Als je kleintje nu al bepaalde dingen op de grond gooit bvb zou je best een tijdje kunnen proberen of hij het ook in het needankjebakje wil leggen.

1 like

Ik zag het een keer op de insta van een kinderdietist (rolinde_opdegroei). Ze kan het nut ervan beter uitleggen dan ikzelf:

Geen after want totale meltdown bij de peuter. Ze heeft de yoghurt en hummus naar binnen gelepeld, van de paprika 50% opgegeten en 50% over tafel gegooid (geen nee dankje kommetje vandaag, dan krijg je dat😜), aan de pita gelikt en de falafel niet aangeraakt.

3 likes

Before:

After:

Daarna nog een bakje Griekse yoghurt en wat stukjes ananas gegeten.

10 likes

Waar is het leuke bordje van?

3 likes

Action! Weet alleen niet of ze ze nog hebben. Paar weken geleden gekocht en toen stond er al een streep door de barcode.

We gingen uit eten (en gezien we terug zijn van vakantie wilde ik perse dat er iets anders gegeten werd dan frietjes). Maar pannenkoeken zijn hier nog steeds geen favoriet, dus hij heeft brood met pindakaas en friet gegeten. En een paar stukjes komkommer :sweat_smile:

4 likes

Voor dreumes 20 maanden. Ik vergeet altijd een after te maken maar de wortel en zoete aardappel puree nauwelijks aangeraakt :smiling_face_with_tear: falafel zo op. Ooit at ie zo goed maar nu heel kieskeurig (zal er wel bij horen). Na een bakje kwark.

Normaal eet ie eigenlijk altijd wel met ons mee maar we hebben sushi besteld :partying_face:

3 likes

Ik had hamsterpasta gekocht in de hoop dat dat wel gegeten zou worden door onze hele moeilijke eter (de 4jarige). Maar helaas. :smiling_face_with_tear:

dreumes 21 maanden (alles op en daarna nog meer pasta)

Dochter 4 jaar (alles op behalve de pasta en mozzarella)

Pasta, kiphaasje, mozzarella, tomaatjes en een stukje stokbrood met aioli

6 likes

Er werd groente gegeten :partying_face: broccoli-aardappelsoep. Yoghurt en brood op. Falafel voor de helft en soepje ook!

7 likes

In het lege bakje zat kroepoek (al op). 50% nasi gegeten. Komkommer aan geknaagd. En ei ook op. Volle bak kwark met wat kaneel na.

Kind eet nooit rijst maar als ik zelfgemaakte nasi maak (geen pakjes) dan eet ie het ineens wel. Super gekruid haha maar blijkbaar vindt ie dat lekker.

6 likes

Heeft iemand een tip voor koekjes met weinig suiker en zonder zoetstoffen?
Ik zag nu deze bij AH, maar missch hebben jullie nog andere tips.

2 likes

Ik geef meestal droge crackers, maiswafels of nakd repen. Hiernaast typische babykoekjes: organix appel rijstwafels, gepofte maisdingen etc.

2 likes