Where yo memes at? #2

Wow ik schrik van dat zoveel collega’s zich bemoeien met andermans lunch?? Doe even normaal :joy:

6 likes

Haha ik vind het eigenlijk erg dat ik het herkenbaar vind. Ik had ook een collega die in het verleden aaaaltijd zei als ik soep at. Oh nee bah ik lust geen soep! Ja oke en dus? Loop verder :joy:

4 likes

Mijn directe collega en ik hebben tussen onze bureaus een ladenkastje. Daar bewaren we onze snacks. En zoooo vaak dat random collega’s dan commentaar hebben op onze snacks. Hallo laat ons. Je hebt er toch geen last van.

6 likes

Op mijn vorige werk kreeg ik ook altijd opmerkingen als ik salade mee had als lunch.
Een greep:
“Jeetje eet je nu alweer salade?!”
“Eet je ook wel eens iets ongezonds?”
“Ohhh ik eet echt geen konijnenvoer hoor!!”
“Vind je dit nou echt lekker?”
“Nou ik eet wel een extra saucijzenbroodje voor jou hiehaho”

Echt van die mensen die zelf altijd boterham met kaas of grillworst eten :cry:

20 likes

Ooeh dat klinkt nice! Wat voor snacks liggen er? :blush:

1 like

Had ik ook heel vaak. Ik zei dan gewoon: ja, ik eet dit idd omdat ik het soort voedsel wat jij naar binnen werkt echt niet te vreten vind.

Niet dat ik dat echt perse vond, maar pff… je kan toch ook gewoon niks met die opmerkingen. Gaat nergens over.

1 like

Ligt eraan waar we zin in hebben! De bovenste lade zijn over het algemeen koekjes. Rond kerst zijn het dan kransjes ofzo. De middelste is de zoete lade. Daar liggen dan diverse soorten snoep. En de onderste is de chips- en zoutjeslade. Genoeg afwisseling is belangrijk!

60 likes

Dit klinkt alsof jij het kantoorlevel uitgespeeld hebt :star_struck:

14 likes

Inderdaad, wat hopen ze ook dat je er op terug zegt? Nou Gerard, nu je het zegt dit konijnenvoer is inderdaad niet te vreten

7 likes

Ik heb eens een manager gehad (bij een zwaar onderbetaalde entreelevel baan )die elke middag voor 15 euro vreten ging halen bij de traiteur.

Toen ik weer eens crackers met pindakaas zat te eten, want geen geld, vroeg hij oprecht waarom ik nooit een “gezonde lunch” haalde tussen de middag.

Ik werd zo boos dat ik zei, ‘omdat je me 9 euro bruto per uur betaald.’

Hij heeft nooit meer iets tegen gezegd…

145 likes

dit is echt goals

1 like

En toen kreeg je een loonsverhoging toch?

1 like

Ik moet toegeven dat de snackkast ook het grootste gemis is met thuiswerken nu. Ik kom nog wel op kantoor maar te weinig om optimaal te snacken.

3 likes

Nope. Toen ben ik een andere baan gaan zoeken :sweat_smile:

14 likes

Of het eeuwige “ben je op dieet?” :sob:

4 likes

Ik at ooit een chilli met veel bonen en groenten en avocado topping, was echt m’n lievelings lunch destijds, en toen vroeg een collega ‘zit er vlees in?’ dus ik ‘oh nee, ik geloof dat het veganistisch is zelfs’ waarop hij vervolgens kotsgeluiden ging maken…

16 likes

O deze ook altijd ja :mad:

Echt zo belachelijk… En ik ben niet eens veganistisch, ik at gewoon toevallig iets waar geen vlees of kaas of iets anders dierlijks inzat. Alsof deze gast nooit een banaan, patat of oreos eet???

Ohja, ik had ook een keer een collega die in reactie op m’n chilli zei dat ik altijd zo ongezond at met m’n warme lunches, terwijl ze haar witte boterhammen met kaas at. Weet niet wat m’n chilli mensen heeft aangedaan.

Tenzij iemand vis opwarmt in een gedeelde magnetron moeten mensen zich echt met hun eigen eten bemoeien.

24 likes

Jeetje wat gênant, echt domme vraag. Een collega werkte eerst bij een ander bedrijf waar de prijzen in de kantine gerelateerd waren aan je salaris waardoor je als stagiair of starter dus goedkoop super goed kon eten en als hoge manager dus duurder. Vond ik echt een goed idee.

37 likes

Ja zeker met stage vergoeding toch duur bij elkaar, maar als je een keertje wilt wel fijn dat het dan niet zo duur is. Ik bedenk me nu trouwens ook dat ik bij een bedrijf heb gewerkt waar je iets van 1,5 per dag betaalde maar dan mocht je ook van alles pakken en twee keer per week was er iets speciaals. Vond ik ook heel fijn omdat daardoor iedereen in de kantine at, echt gezellig haha

1 like