Where yo memes at?

Ik heb het geliket en kan er wel om lachen, want dat is allemaal van de baan nu. Ik zag het niet als een anti-maatregelen meme, kwam niet eens in me op tot jij het zei. Wat helvegen hierboven beter zegt:p

3 likes

Dan verschillen we van kijk op deze afbeelding, ook prima.

4 likes

Ik vind de meme helemaal grappig, maar de zerk voor sanity is puur goud

11 likes

Dit is toch in Amerika waar je hele huis ombouwen tot spookhuis voor Halloween doodnormaal is?
Als dit in Nederland was had ik het vreemd gevonden, maar als dit soort dingen normaal zijn vind ik dit wel een grappige knipoog naar de huidige situatie

15 likes

Je moet het niet zo persoonlijk opvatten joh

46 likes

Ik snap wel wat je bedoelt. Ik probeerde een vergelijking te zoeken maar kwam er niet helemaal uit, want ik kon niks bedenken waarbij de ‘mate van kutheid’ van de situatie zo wisselt per persoon. Dat maakt het misschien ook lastig om jouw standpunt wat ‘onpersoonlijker’ te maken.

3 likes

26 likes

Tuurlijk mag je hier op reageren, anders kunnen we FF net zo goed opdoeken. Het feit dat je zelf geraakt bent door het coronavirus maakt het dat jij anders naar die afbeelding kijkt. Al zal ook wel kunnen meespelen dat de dood voor mij een gangbaarder onderwerp is omdat ik al 15+ jaar een fascinatie heb met de dood, vergankelijkheid en alles wat daarbij komt kijken. Galgenhumor in de moeilijkere perioden was voor mij een manier om met situaties te dealen.

En het is je goed recht om mij aan te spreken op mijn (post)gedrag en te vertellen wat het met je doet. En het is ook niet aan mij om daar een oordeel over te vellen. En dan heb je als toehoorder twee nette opties: je kan je excuses aanbieden e/of de andere persoon de ruimte geven om zijn verhaal te doen. Ik doe het laatste. Ik ga nu geen zwak verhaal ophangen zoals menig influencer doet dat ik niemand wilde kwetsen want dat heb ik sowieso wel gedaan. Dat blijft het risico van dingen posten op een openbaar forum.

Maar voor mij is die afbeelding vooral van absurdistische aard. Voor mij was die meme vooral een digitale kunstuiting van hoe de wereld er nu voorstaat.

21 likes

Ik heb ook niet gezegd dat deze afbeelding galgenhumor is. Ik heb galgenhumor aangehaald om aan te geven hoe ik met bepaalde moeilijkere situaties, (waar corona krijgen een voorbeeld van had kunnen zijn) omga en dat is anders dan @midheavenmoon doet.

Hahahaha ik moet echt heel hard lachen om deze :joy: :sob:

1 like

Waarom zeg je nu big deal als je net nog een hele paragraaf post over waarom het niet kan?

6 likes

Sjonge sjonge, wat een gezeik hier.
Kunnen we allemaal weer door met ons leven?

80 likes

Oh zo vatte ik @anon42392789 haar reactie echt helemaal niet op, meer dat zij beschreef yo zwarte/galgenhumor is een beetje mijn coping dus misschien vandaar dat ik het grappig vind - gewoon persoonlijk, dat las ik er in. En natuurlijk hoeft zij zich niet te verklaren maar ze legt gewoon uit hoe zij ‘m opvatte toch?

@midheavenmoon nee volgensmij strijkt wat ik hierboven zeg ook met jouw opvatting! En helemaal okee als jij iets niet tof vindt en je benoemt dat en de ander accepteert/respecteert dat en komt met een toelichting.

1 like

Pun-intended

65 likes

deze meme is zo mijn leven

3 likes

48 likes

Mijn droom. :heart:

1 like

67 likes

31 likes

okezzz

50 likes