White privilege / racisme #2

Hoe heet Sint en Piet dan bij jullie of is Sinterklaas altijd al een mega inappropriate “kinder”feest geweest?

Hahaha ik vind het echt zo leuk wanneer we per toeval taalverschillen ontdekken. Piet is voor ons Nederlanders een doodgewone naam. Henk, Piet, Hans, Cor, Kees, dat idee.

In de verschrikkelijke jaren 80 die serie heet het meisje Piet, vond ik zo schattig!

Hahaha het doet me weer denken aan de discussie met het paard van Sinterklaas destijds op het forum, dat jullie Amerigo een rare naam vonden itt slecht-weer-vandaag haha echt mijn all time favo conversatie van het forum :heart_eyes:

13 likes

Niet helemaal hetzelfde maar er was ook ooit een discussie om de uitspraak van pistolet en iemand werd echt een beetje boos

En volgens mij zat iemand zich ook een keer op te winden over hoe Nederlanders croissant uitspreken
Daardoor zeg ik altijd expres krozant haha

10 likes

Hahaha ohja.

Mijn favo is nog steeds de gekwetste hond.

9 likes

brrr

Wat was gekwetste hond die heb ik gemist. Dit is nou waar ik screenshots voor wil :pleading_face:

1 like

Je kan t nog teruglezen vanaf hier

1 like

Ging over een video van een hond die van een glijbaan ging. Sommige vonden t zielig sommige niet. En toen ontstond er een misverstwnd over t woord gekwetst. De nederlanders dachten dat er bedoelt werd dat de hond emotioneel gekwetst zou zijn.
Maar in belgie betekend gekwetst gewond.

6 likes

Ohh! Excuus ik dacht dat het iets van heel lang geleden was.

Dit gaat wel heel erg off-topic inmiddels wat ik normaal helemaal niet bezwaarlijk vind maar voor dit topic toch niet zo eerbiedig.
Maar Vlaams/Nederlandse verwarring is echt m’n lievelings ga hier vooral mee door in het vlaamstopic :heart_eyes:

4 likes

Hier ook Sint en Piet. En Piet is op zich ook een gewone naam zoals Bruno, Kurt en Luc ( om wat Vlaamse voorbeelden te nemen :wink: ).
Maar het wordt ook gebruikt als een woord voor piemel.
Vandaar dat het soms wat vreemde situaties geeft.

En ik vind Amerigo nog steeds een vreemde naam. Lang leve slecht weer vandaag :D.
En ik vind het nog vreemder dat het heel normaal is bij jullie dat het paard dood is en een nieuwe naam krijgt maar dat er zo’n probleem is om van z. piet af te komen.

10 likes

Zou je het n-woord even willen censureren?

11 likes

Dit vind ik ook ontzettend stom :frowning:

1 like

Ik ben ook geen trouwe meelezer hier. Heb het bericht weggehaald en ga het eerste topic erbij pakken!

5 likes

Kim Kardashian en haar “back to being a white woman” aesthetic.
Wat makkelijk als je gewoon je “blackness” van je kan afschudden. Dit is privilege en voor mensen die meer uitleg willen => story van darkest hue

29 likes

Darkest hue is sws geweldig, zij stopt zoveel tijd en research in haar berichten. Ook die ene over dat “clean girl aesthetic” niet werd gewaardeerd bij pocs (gouden oorbellen bij latina’s, knot etc. Olie gebruiken etc) en nu helemaal hot is op tiktok/YT wanneer witte mensen hiermee aan de slag gaan

7 likes

Een tijdje geleden heb ik hier volgens mij tips van iemand gelezen om meer inclusieve vacatureteksten op te stellen. De tips die ik bedoelde kon ik niet terugvinden via de zoekfunctie. Heeft iemand die post misschien nog ergens opgeslagen oid?

2 likes

@S.onrisa gezocht op sollici in dit dit topic

3 likes

Ah thanks! :pray:

3 likes

@SuperCoolePinda linkt er hierboven naar.

3 likes

KOZP wilde vandaag demonstreren in Staphorst maar is weer tegengehouden door racisten. De politie stond erbij en keek ernaar.

Er is materiële schade aan de auto’s en bussen waarmee ze naar Staphorst reden. Hopelijk komt dat financieel allemaal in orde.

Verder is het me nog onduidelijk of iedereen fysiek veilig is gebleven. Hoop dat iedereen die er was mentaal gezien de klap snel te boven komt. :disappointed_relieved:

Doneren kan via Nederland Wordt Beter.