White privilege / racisme #2

Oh heb geen lijstje paraat, maar er zijn veel bekende vrouwen (ook mannen trouwens) van kleur met minimaal rare takes. Denk aan inderdaad Fidan Ekiz, Dyantha Brooks, Talitha Muusse, Nadia Ezzeroili. Soms heb ik ook enigzins vertrouwen en dan volgt er ineens een sneer naar islam, blm, transgender personen of een rare mening over abortus en denk ik: oh ja, tuurlijk ben jij geen verfrissend geluid.

3 likes

Oja Fidan was laatst ook weer on a roll met ‘het is racisme om een witte schrijver Amanda Gorman niet te laten vertalen’ is goed meid. Maar ok ik las laatst dat Fidan de ex vrouw van Wierd Duk is en als je het daarmee kan uithouden heb je wel een paar keer een rare afslag genomen.

8 likes

Zij is niet racistisch, maar wel kritisch en conservatief op best veel onderwerpen. Zoals abortus en transgender personen. Heeft daarnaast ook best wel begrip voor wappie coronastandpunten

1 like

Ik kwam deze tegen op Twitter, fijne korte uitleg over waarom racisme naar witte mensen toe niet bestaat. Heb hem meteen opgeslagen om door te kunnen sturen wanneer nodig.

Link

1 like

Voor Sylvia Witteman is het óók niet makkelijk hoor.

image

16 likes

Laten we allemaal een minuutje stil zijn voor Sylvia.

21 likes

“schrijft voor je vak”

10 likes

Stel je voor dat dit je zorgen zijn in het leven. Wat een genot

9 likes

Wat een GÊNANT item nu bij de Vooravond nu waarin kale kop van ~Ongehoord Nederland mag leeglopen en vervolgens de woordvoerder van Omroep Zwart alleen maar met hulp van Fidan wordt aangevallen op ‘ja jullie werken met iemand die mensen in hun gezicht wil trappen als ze pro zwarte piet zijn’. JA NEE EEN RACISTISCHE TERINGOMROEP OPRICHTEN DAT IS FATSOENLIJK

Echt als ik nog een keer zo’n fucking racist moet horen over hoe onderdrukt ze zijn in Nederland.

21 likes

Get a load of this :dizzy_face:

Ik ben nog niet op de helft en het duizelt me

1 like

Heeft hij zowel Jezus als de heilige geest al ontmoet?

“Ik wil niemand beledigen, dus ik vloek niet. Ik zal ook nooit iets fouts over moslims roepen. Niet over personen, bedoel ik."

“Ik ken die lui, ik ben vaak genoeg in islamitische landen geweest. Ze lachen vriendelijk, ze geven je een roosje, ze schenken een kopje thee, maar ondertussen denken ze: domme christen, straks neuk ik je vrouw. En je dochter."

En ik heb dat stukje Vooravond geluisterd. Heb m ca. zes keer “massa-immigratie” horen zeggen en… Zwarte Piet :weary: :weary: :weary:
Dacht dat we daar nou wel een beetje uit begonnen te raken :cry:

Bij ‘ik neuk je vrouw’ heb ik een pauze voor onbepaalde tijd genomen.

10 likes

Wat een absurd ‘interview’ is dit.

Hij heeft het ook niet over personen, maar over politieke islam

“Ik wil niemand beledigen, dus ik vloek niet. Ik zal ook nooit iets fouts over moslims roepen. Niet over personen, bedoel ik. Over de politieke islam moet je namelijk wél je mond opendoen omdat die overduidelijk fascistoïde kanten heeft en een groot gevaar voor de Nederlandse samenleving vormt. Je moet je keren tegen de radicale imams

Naar politieke islam is interessant onderzoek gedaan door oa Nieuwsuur en Trouw. Ook onderzoek naar inmenging in religieus gedachtegoed (imams en leraren) op basisscholen en steun aan terroristische organisaties in Syrië door de Nederlandse overheid.

Oa dit:

Ugh ik kan me hier zo aan ergeren. Maxima komt uit Zuid-Amerika, oh, en dus ‘vurig’. Hou toch op met die stereotypering.

6 likes

Wisten jullie dat ze enoooorm van dansen houdt? Met haar Argentijnse temperament is dat natuurlijk niet moeilijk

13 likes

“Ik was nieuwsgierig hoe een normaal Argentijns meisje koningin kon worden”

Drie zinnen later

“De elite meisjesschool waar de studentes worden opgeleid voor een internationale carrière”.

Máxima is veel dingen, maar ze is nooit een gemiddeld Argentijns meisje geweest. Ze komt uit de upperclass, studeerde in het buitenland en ging naar privéscholen.

29 likes

Was nieuwsgierig dus ff lekker roddelartikel gelezen over haar familie

Haar vaders kant van de familie was prominent sinds de 18e eeuw in Argentinië. Haar ene broer bezit een luxe restaurant in Argentinië, haar andere broer is getrouwd met een Oostenrijkse aristo en woont in Wenen, haar zus is een succesvol kunstenaar wonend in New York en haar andere zus heeft een doctoraat in de chemie en werkte voor een prestigieus onderzoekscentrum in Londen voor ze terugkeerde naar BA waar ze nu werkt in een ander prestigieus onderzoekscentrum.

Gemiddeld Argentijns gezin wel.

21 likes

Nederlanders houden echt teveel van het ‘started from the bottom now we here’ verhaal.

12 likes